کتاب تازیانه‌های سلوک خاطرات علی‌ آقامحمدی رونمایی شد؛

هر آدمی باید لااقل ۲۰۰ زندگی‌نامه بخواند!

طی مراسمی در سالن همایش‌های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن، از کتاب خاطرات دکتر علی آقامحمدی به نام «تازیانه‌های سلوک» رونمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، همایش جاودانه‌ها با هدف نکوداشت مبارزان و مجاهدان پیش از انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از کتاب «تازیانه‌های سلوک» خاطرات علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی تهران گفت: اصولاً انسان‌ها در تاریخ حیات خویش در معرض تحولات و تغییرات گوناگون و کاملاً متفاوت قرار دارند. شرایط مختلف زندگی، موقعیت‌های شغلی، دوران طفولیت و نوجوانی و جوانی و کهنسالی یا موقعیت‌های اجتماعی مانند دانش، مدرک، ثروت، مقام و صندلی نقش مهمی در تغییر انسان‌ها دارند. انسان‌هایی که بتوانند در ادوار مختلف زندگی بر اصول ثابت و استوار متعهد باشند و در چارچوب قوانینی معین حرکت کنند، انسان‌هایی متفاوت از دیگران هستند. دوران حیات شهید مدرس حکایت از این ثبات دارد. یا وقتی فضائل اخلاقی شهید بهشتی را مشاهده می‌کنبم، به این ثبات اعتقادی می‌رسیم. ایشان چه در دوران طلبی و چه آن زمان که به عنوان امام جماعت مسجد هامبورگ در آلمان حضور داشتند و یا آن زمان که رئیس دستگاه قضاء شدند، تزلزلی در شخصیت نداشتند. 

کتاب و ادبیات ,

حمید حسام، نویسنده کتاب «تازیانه سلوک» در ادامه این نشست گفت: زندگی با سوژه و راوی و حضور در خلوت او می‌تواند به بیان بهتر واقعیت کمک کند. در مراسم شهید خوش‌لفظ دکتر علی محمدی گفتند می‌خواهم خاطراتم را بعد از فوتم چاپ کنی. ایشان که بنا بود در هفتم تیر شهید شود، باقی می‌ماند تا راوی ماجرای انقلاب باشد. ایشان بنا ندارد از خود سخن بگوید که این مسئله، خاصیت تربیت‎‌یافتگان سربازان امام خمینی است.

کتاب و ادبیات ,

بخش عمده‌ای از برنامه‌های این مراسم به نمایش کلیپ‌هایی با محوریت کتاب «تازیانۀ سلوک» و نیز معرفی شخصیت‌های برتر انقلاب اسلامی همچون مرحوم بانو دباغ، شهید آیت الله مدرس و شهید بهشتی اختصاص داشت. در انتهای این مراسم از این کتاب رونمایی شد. 

کتاب «تازیانه های سلوک» خاطرات دکتر علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال‌های استبداد ستم‌شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله به قلم حمید حسام است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و طی مراسم امروز رونمایی شد. 

دکتر علی آقامحمدی نیز در این مراسم گفت: من هیچگاه مایل نبودم حرف‌هایم در زمان حیاتم منتشر شود اما انگار من اصلا در برگزاری این مراسم و حتی انتشار کتاب، دخیل نبوده‌ام. با صراحت می‌گویم برای هیچکدام از کارهای انتشار کتاب و همین مراسم هم قدمی برنداشتم.

وی افزود: من هنوز کتابم را نخوانده‌ام و در یادداشت ابتدایی کتاب هم،‌ خط‌خوردگی‌هایی را می‌بینید. حقیقت بزرگی در میان بوده که ما فقط ابزار آن بوده‌ایم. آقای حمید حسام، جانباز بزرگی است که به همراه تعداد دیگری از جانبازان عزیز،‌ زحمت این پژوهش و نگارش این کتاب را کشیدند که از آن‌ها تشکر می‌کنم.

آقامحمدی ادامه داد: من بچه خیابان بوعلی همدان هستم؛ خیابانی که مرکز جیگول‌ها، سینماها و مشروب‌فروشی‌های همدان بود اما من از دل آن‌ها، جذب مسجد کولانَج شدم و خودم را کنار آخوند ملاعلی و آیت‌الله مدنی (شهید محراب) دیدم.

راوی کتاب تازیانه‌های سلوک گفت: رزق ما به وسیله حضرت میکائیل تقسیم می‌شود و اگر کسی برای پست و مقام و پول بدود، باخته است! این کتاب، داستان زندگی یک آدم است، آن را بخوانید و به داستان زندگی خودتان برسید.

وی تصریح کرد: کار ما با تشکیل حکومت اسلامی تمام نمی‌شود و باید آنقدر کار کنیم تا به وضعیتی برسیم که همه به حضرت ولی عصر (عج) بگوییم،‌ ما آمدیم. باید از مادرم هم یاد کنم که همه وجودش را گذاشت تا من را پله پله به حقیقت دین نزدیک کند.

دکتر آقامحمدی گفت:‌ زندگی تجربی از زندگی آموزشی مهمتر است. باید وقتی با آدمی روبرو می‌شویم، حرف‌هایش را بنویسیم و ثبت کنیم و از آن درس بگیریم. من حتی در زندان هم از محکومین و قاتلین و ... درس می‌گرفتم.

وی با اشاره به لزوم خواندن زندگی‌نامه‌ها گفت: هر آدمی باید لااقل 200 زندگی‌نامه بخواند و از آن‌ها درس بگیرد. ما جانشین داییم و آیا عملمان مطابق این جایگاه هست؟ ما وظیفه داریم کارهای خوبمان را از دید مردم پنهان کنیم و خدا هم چنین کارهایی را به دید مردم می‌رساند.

آقامحمدی افزود: باید با خدا باشیم و تا حضرت مهدی نیایند، باید در راه باشیم و بحنگیم. انقلاب ما انقلابی است که حتما به نتیجه می‌رسد. باید نجات مردم و کار برای مردم، جرو وظایف ما باشد.

کتاب و ادبیات ,

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان