بهترین زمان سفر به اسپانیا

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا معمولا بهار از ماه مارس تا مه میلادی یا به هنگام پاییز از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این موقع از سال جمعیت کمتری از گردشگران در اسپانیا حضور دارند و هتل‌ها و دیگر هزینه‌های سفر نسبتا کمتر است و بهترین زمان ممکن برای بازدید از جاهای دیدنی اسپانیا به خصوص سواحل بسیار زیبای آن به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی برجسته به شمار می‌رود که مقصد بسیاری از گردشگران است. اسپانیا جاذبه‌های بسیار زیادی دارد که بازدید از آن‌ها مطمئنا تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد اما باید در زمان مناسبی به آنجا سفر کنید تا گردش و بازدید از جاذبه‌های برای شما دلچسب باشد.

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا معمولا بهار از ماه مارس تا مه میلادی یا به هنگام پاییز از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این موقع از سال جمعیت کمتری از گردشگران در اسپانیا حضور دارند و هتل‌ها و دیگر هزینه‌های سفر نسبتا کمتر است و بهترین زمان ممکن برای بازدید از جاهای دیدنی اسپانیا به خصوص سواحل بسیار زیبای آن به شمار می‌رود.

آب‌وهوا در اسپانیا

دمای هوا در اسپانیا معمولا بیش از حد سرد نمی‌شود و حتی در فصل زمستان و ماه‌های سرد سال نیز دمای هوا معمولا در نقاط مختلف کشور بین 4 تا 10 درجه سلسیوس  است. اما از آن سوی دیگر،‌ ماه‌های گرم سال و تابستان بسیار گرم و سوزان است و در برخی از نقاط اسپانیا میانگین دمای هوا به حدود 32 درجه سلسیوس می‌رسد که ممکن است در فضای باز بسیار آزاردهنده و گرم باشد.

به دلیل گرم شدید ماه‌های تابستانی اسپانیا، بهتر است در این موقع از سال از رفتن به سمت سواحل آن دوری کنید و این کار را به اواخر بهار یا اوایل تابستان یعنی ماه‌های مه و اوایل ژوئن یا به اواخر تابستان یعنی ماه‌های اوت، سپتامبر و حتی اکتبر موکول کنید تا از آفتاب شدید و سوزان در امان باشید. در اوایل یا اواخر تابستان، میانگین دمای هوا در حدود 21 درجه است و آب‌وهوا اندکی غیر قابل پیش‌بینی است و احتمال ریزش باران‌های فصل وجود دارد. با وجود تمام این موارد، اوایل یا اواخر تابستان زمان بسیار خوبی برای ساحل‌گردی در اسپانیا به شمار می‌رود و علاوه بر آن، گردش در شهرها و بازدید از جاهای دیدنی مختلف اسپانیا دلنشین است.

اگر ماه‌های گرم تابستانی یعنی ژوئیه و اوت تنها بازه زمانی هستند که شما می‌توانید به اسپانیا سفر کنید، پس بهتر است مقاصد سفر خود را بیشتر در شمال اسپانیا تعیین کنید چراکه در آنجا دمای هوا نسبت به بقیه کشور سردتر است. از جمله شهرهای شمال اسپانیا نیز می‌توان به بیلبائو (Bilbao) و سانتیاگو ده کومپوستلا (Santiago de Compostela) اشاره کرد.

اوج فصل گردشگری در اسپانیا

اوج فصل گردشگری در اسپانیا را می‌توان ماه‌های تابستانی و به خصوص ژوئیه و اوت دانست. در این موقع از سال قیمت هتل‌ها، پروازها و دیگر امکانات در شهرهای مختلف اسپانیا بالاتر از حالت عادی هستند. پس اگر قصد سفر به اسپانیا در این موقع از سال را دارید، بهتر است از مدتی قبل محل اقامت خود را رزرو کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

با اینکه تابستان اوج فصل گردشگری در اسپانیا به شمار می‌رود اما این به معنای آن نیست که شهرها و جاهای دیدنی آنجا بسیار شلوغ هستند. در حقیقت بسیاری از ساکنین محلی به خصوص ساکنین بخش‌های داخلی اسپانیا کشور را ترک می‌کنند یا برای فرار از گرما به سمت سواحل خنک‌تر هجوم می‌برند. به همین دلیل است که در برخی از شهرهای کوچک اسپانیا نیز برخی از کارها و مشاغل در این موقع از سال تعطیل می‌شوند و کارگرها و کارمندهای این مشاغل به تعطیلات می‌روند.

رویدادها و فستیوال‌های اسپانیا

در تمام فصول سال رویدادهای مختلفی در سراسر اسپانیا برگزار می‌شوند که توجه بازدیدکننده‌های زیادی از نقاط جهان را به خود جلب می‌کنند. این رویدادها در فصل بهار و تابستان بیشتر هستند. اگر به منظور شرکت در یکی از این رویدادها و فستیوال‌ها به اسپانیا سفر می‌کنید، بهتر است از قبل اقامتگاه خود را رزرو کنید چراکه هتل‌ها بسیار سریع پر می‌شوند.

اگر قصد شرکت در این رویدادها و فستیوال‌ها را ندارید، بهتر است به هنگام برگزاری آن‌ها از دیگر جاهای اسپانیا دیدن کنید یا اینکه سفر خود به اینجا را به زمان دیگری موکول کنید تا با مشکل شلوغی جمعیت و قیمت‌های بالا مواجه نشوید. از جمله رویدادها و جشنواره‌های مهم اسپانیا نیز می‌توان به فستیوال سن سباستین (San Sebastian festival)، فستیوال خرز (Festival de Jerez)، هفته مقدس سمانا سانتا (Semana Santa)، سن فرمین (San Fermin)، توماتینا یا جشنواره گوجه فرنگی (Tomatina) و مواردی دیگر اشاره کرد.

چه زمانی برای سفر به اسپانیا بهتر است؟

بهار و پاییز به دلیل آب‌وهوای مناسب، هزینه‎‌های سفر پایین‌تر و جمعیت کمتر برای سفر به اسپانیا زمان بسیار مناسبی است. از ماه مه تا میانه ماه ژوئن و از سپتامبر تا اکتبر نیز بهترین ماه‎ها برای سفر و گردش در اسپانیا به شمار می‌روند.

ارزان‌ترین زمان سفر به اسپانیا کدام است؟

در بازه زمانی بین تعطیلات کریسمس و عید پاک یا ایستر، گردشگران کمتری به اسپانیا سفر می‌کنند و از همین رو، هزینه سفر و اقامت در آن زمان نسبت به دیگر مواقع کمتر است. از ماه ژانویه تا مارس، آب‌وهوا سرد است اما چندان یخبندان نیست، پس می‌تواند زمان نسبتا خوب و ارزانی برای سفر به اسپانیا باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان