وزیر بهداشت اعلام کرد‌

ورود ایران به موج هفتم کرونا

دنیای‌اقتصاد : دو هفته پس از هشدارها در مورد احتمال ورود به موج هفتم کرونا در کشور، سرانجام وزیر بهداشت از آغاز موج جدید کرونا در ایران خبر داد

 روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا از روز 12تیرماه آغاز شد تا آنجا که تعداد موارد ابتلا به کووید-19 روز 13تیرماه 4رقمی شد. آخرین بار هفتم اردیبهشت ماه بود که آمار مبتلایان به کرونا در کشور با رقم 1009 نفر مبتلا، چهار رقمی بود.  روز چهارشنبه نیز آمار رسمی ابتلا به کرونا در کشور به 5هزار نفر رسید؛ رقمی که از ورود ایران به موج هفتم کرونا حکایت می‌کرد. «دنیای اقتصاد» نیز روز پنج‌شنبه در گزارشی از ورود ایران به موج هفتم کرونا خبر داده بود. در همین حال طی این مدت آمار مرگ‌های کرونایی در کشور یک بار دیگر دو رقمی شد. نخستین مرگ کرونایی دورقمی در این مدت (پس از دوماه و نیم) روز 19تیرماه ثبت شد که 10نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.  پس از آن میزان مرگ‌های کرونایی به مدار تک رقمی برگشت، اما این روند روز گذشته مجدد متوقف شد و با مرگ 13تن دیگر، خاطره تلخ مرگ‌های کرونایی دو رقمی در کشور را یک بار دیگر زنده کرد. آخرین بار 19 اردیبهشت ماه مرگ‌های کرونایی پس از گذر از موج ششم کرونا دو رقمی بود.  در همین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی 24ساعت گذشته 4772 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی و 565 نفر از آنها بستری شدند. همچنین 432 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در بخش‌‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. روز پنج‌شنبه نیز 5234 بیمار جدید کووید-19 در کشور شناسایی و 8 نفر جان باختند.

آن‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، تاکنون بالغ بر 28 میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 150 میلیون و 984 هزار و 487 دز رسیده است. به گزارش «ایسنا»، بر اساس این گزارش تا کنون 64 میلیون و 698 هزار و 435 نفر دز اول، 58 میلیون و 58 هزار و 144 نفر دز دوم و 28 میلیون و 227 هزار و 908 نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 150 میلیون و 984 هزار و 487 دز رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته 32 هزار و 615 دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در همین ارتباط وزارت بهداشت درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا، اعلام کرد: همه انواع واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون قابلیت استفاده به عنوان نوبت یادآور را دارند. بنابراین به همه افرادی که بیش از شش ماه از نوبت قبلی‌شان گذشته، توصیه می‌شود یک نوبت واکسن دریافت کنند. دریافت یک نوبت یادآور از هر نوع واکسن، مهم‌تر از دریافت نوع خاصی از واکسن است. وزارت بهداشت همچنین به افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند توصیه کرد حداقل تا یک ماه بعد از بهبودی صبر کنند و سپس واکسن بزنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان