مشرق بررسی می کند/

آخرین تحولات درباره سرمربی تیم ملی فوتبال/ پایان اسکوچیچ و اتفاق عمومی در نخواستن کی روش

در شرایطی که اوضاع تیم ملی در روزهای اخیر آشفته شده، به نظر می رسد که نیمکت این تیم دیگر به دراگان اسکوچیچ تعلق نداشته باشد.

سرویس ورزش مشرق- دیدار غیرمتعارف و خارج از عرف چندین بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان با برخی مقامات دولتی موجب شد تا اتفاقاتی روی دهد که تیم ملی را دچار بحرانی عجیب کند. اتفاقی که باعث شد تا میان بازیکنان تیم ملی دودستگی عجیبی روی دهد و جنگ علنی در رسانه ها روی دهد که تبعات نامطلوب آن در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

هر آنچه بود و چرا چنین وضعیتی برای تیم ملی کشورمان روی داد که تا کنون نتایج قابل قبولی در مسیر انتخابی جام جهانی قطر کسب کرده، در جای خود قابل بررسی است. البته، نباید از کنار رفتارهای خارج از عرف مقامات دولتی و تلاش های برخی افراد شاغل در تیم ملی در دوره های گذشته عبور کرد که چنین بحرانی را به تیم ملی تحمیل کرد.

آخرین تحولات درباره سرمربی تیم ملی فوتبال/ پایان اسکوچیچ و اتفاق عمومی در نخواستن کی روش

مربی کروات که نتایج قابل قبولی با تیم ملی گرفته، شاید آخرین روزهای حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان را تجربه می کند

اما آنچه از راهروهای فدراسیون و بررسی میدانی می توان فهمید، دیگر دوره فعالیت دراگان اسکوچیچ در تیم ملی به اتمام رسیده باشد. این موضوع اگرچه هنوز رسمی نشده و فدراسیون واکنشی بدان نداشته اما حواشی اخیر موجب شده تا این مربی کروات عملا به پایان فعالیت خود رسیده باشد. وی که بسیاری عنوان می کردند نمی تواند با تیم ملی به نتیجه برسد اما نتایج قابل قبولی را کسب کرد و برخلاف پیش بینی ها عمل کرد. اما بحران اخیر موجب شده تا نتوان به راحتی این تیم و فضایش را مهیای حضور در جام جهانی کرد. منابع آگاه عنوان می دارند که بایستی دوران اسکوچیچ را به پایان رسیده دانست.

آخرین تحولات درباره سرمربی تیم ملی فوتبال/ پایان اسکوچیچ و اتفاق عمومی در نخواستن کی روش

از برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه جدی خارجی برای هدایت تیم ملی یاد می شود

در دیگر سو، زمزمه ها درباره جانشین نیز افزایش یافته است. درباره خارجی ها دو گزینه مطرح شده؛ برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش. در روزهای اخیر چنان فضای منفی و انتقادی درباره کی روش ایجاد شد که فدراسیون به سرعت قیدش را زد. عنوان می شد که برخی افراد در نهاد ریاست جمهوری و وزارت ورزش در پی بازگرداندن این مربی پرتغالی بودند. خاطرات منفی از وی در دوران حضورش آنقدر بود که اتفاق نظر بر نیامدنش به سرعت فراگیر شد.

درباره برانکو ایوانکوویچ، موضوع اندکی متفاوت است. او با پرسپولیس و تیم ملی کشورمان نتایج خوبی گرفته و فضای عمومی فوتبال ما را می شناسد. همین باعث شده تا درباره گزینه خارجی دیگری به غیر از وی و کی روش فکر نشود چرا که زمان تا شروع جام جهانی زیاد نیست و نمی توان به یک ناآشنا فکر کرد. برانکو جزو گزینه های جدی هدایت تیم ملی در سال های گذشته نیز بوده که اکنون در عمان، توانسته کارنامه ای قابل قبول را به نمایش بگذارد.

آخرین تحولات درباره سرمربی تیم ملی فوتبال/ پایان اسکوچیچ و اتفاق عمومی در نخواستن کی روش

برخی منابع آگاه از علی دایی به عنوان جدی ترین گزینه داخلی برای حضور روی نیمکت تیم ملی می گویند

در این میان، از مربیان ایرانی نیز یاد می شود. علی دایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام گزینه هایی هستند که از آنها نام برده شده که البته، تفاوت هایی نیز با هم دارند. در میان شایعات، از دایی به عنوان گزینه جدی تر یاد می شود. ناکامی های امیر فلعه نویی در سال های اخیر و بی تجربگی و تازه کار بودن نکونام، موانعی هستند که پیشرویشان قرار دارد. البته، هنوز مذاکراتی با گزینه های داخلی صورت نگرفته اما منابع آگاه، علی دایی را دارای بخت جدی می دانند که می توان تیم ملی را در قطر هدایت کند.

هر چه هست، فوتبال ایران در یک هفته گذشته، اسیر جنجال و حواشی شده که به آن تحمیل شده است. فدراسیون فوتبال می بایست زودتر وضعیت کنونی را سامان دهد تا تیم ملی بتواند در فرصت باقیمانده تا جام جهانی، با آرامش خود را آماده کرده و به مصاف با حریفان برود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان