بهترین جاهای دیدنی والنسیا اسپانیا

والنسیا (Valencia) سومین شهر بزرگ اسپانیا به شمار می‌رود که در ساحل شرقی شبه جزیره ایبریا (Iberian Peninsula) در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است

بهترین جاهای دیدنی والنسیا اسپانیا

والنسیا (Valencia) سومین شهر بزرگ اسپانیا به شمار می‌رود که در ساحل شرقی شبه جزیره ایبریا (Iberian Peninsula) در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. این شهر بندری فضایی آرام دارد و از جاذبه‌های طبیعی زیادی برخوردار است. معماری فوق مدرن در کنار ساختمان‌های باستانی جلوه بسیار زیبایی به شهر بخشیده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی والنسیا اسپانیا می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. باغ وحش بیوپارک

Bioparc Zoo

Bioparc Zoo

باغ وحش بیوپارک (Bioparc Zoo) در سال 2008 میلادی افتتاح شد و مالکیت آن نیز در اختیار خود شهر والنسیا است. این باغ وحش در کنار باغ‌های «توریا» قرار دارد و طراحی مدرن آن باعث شده است تا حیوانات در محیطی بسیار خوب قرار داشته باشند. در این باغ وحش به جای استفاده از حصار و قفس، از عناصر طبیعی همچون صخره، گودال و رودخانه برای فاصله انداختن بین حیوانات و انسان‌ها استفاده شده است. حیوانات آفریقایی برجسته‌ترین بخش باغ وحش «بیوپارک» به شمار می‌روند.

9. موزه ملی سرامیک

National Ceramic Museum

National Ceramic Museum

موزه ملی سرامیک (National Ceramic Museum) درون کاخی قرن پانزدهمی قرار گرفته که به سبک معماری روکوکو بازسازی شده است. در ورودی این موزه نیز مجسمه‌ای از حضرت مریم دیده می‌شود. این موزه آثار سفالی و سرامیکی از مکان‌ها و دوره‌های مختلفی همچون یونان، روم، عرب و دوره‌های ماقبل تاریخی را درون خود نگهداری می‌کند. آثار سنتی اسپانیایی نیز در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. علاوه بر آن، آثاری امروزی نیز در گوشه و کنار موزه به چشم می‌خورند.

8. ساحل مالواروسا

Malvarrosa Beach

Malvarrosa Beach

ساحل مالواروسا (Malvarrosa Beach) به عنوان ساحل اصلی شهر والنسیا شناخته می‌شود و پهنه شنی بسیار بزرگ و گسترده‌ای است که در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. در کنار ساحل نیز یک تفرجگاه بسیار خارق‌العاده به نام Paseo Marítimo به چشم می‌خورد که در آنجا می‌توان به پیاده‌روی، اسکیت‌سواری و دویدن مشغول شد یا در یکی از رستوران‌های نزدیک آن به خوردن غذاهای خوشمزه پرداخت.

7. باغ‌های توریا

Turia Gardens

Turia Gardens

باغ‌های توریا (Turia Gardens) بزرگترین باغ‌های شهری در تمام اسپانیا به شمار می‌رود. زمانی که رودخانه سیل‌خیز توریا در اطراف شهر تغییر مسیر داد، این باغ‎‌ها ساخته شدند. بستر قدیمی رودخانه نیز برای ساخت این باغ‌ها استفاده شده است که در میان آن‌ها علاوه بر چندین جاذبه مختلف یک مسیر دوچرخه‌سواری نیز وجود دارد. در میان باغ‌های «توریا» می‌توان زمین‌های ورزشی، صفحه‌های شطرنج بسیار بزرگ، پارک‌های اسکیت‌بورد، فوواره و موارد دیگری را نیز می‌توان دید.

6. میدان آیونتامپنتو

Plaza de Ayuntamiento

Plaza de Ayuntamiento

میدان آیونتامپنتو (Plaza de Ayuntamiento) میدان اصلی شهر والنسیا به شمار می‌رود که در اطراف آن ساختمان‌های بسیار مهمی دیده می‌شوند. از جمله این ساختمان‌ها نیز می‌توان به ساختمان شهرداری (City Hall) و موسسه سینمایی (Cinemographic Institute) اشاره کرد. در این میدان، فوواره‌ای دایره‌ای شکل وجود دارد و در میان آن نیز مجسمه‌ای از قهرمان والنسیا یعنی فرانسیس دی وینتیا (Francesc de Vinatea) به چشم می‌خورد.

5. کلیسای جامع والنسیا

Valencia Cathedral

Valencia Cathedral

کلیسای جامع والنسیا (Valencia Cathedral) بزرگترین کلیسا در کل شهر والنسیا به شمار می‌رود که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد و ساخت آن حدود دو قرن طول کشیده است. این کلیسای ترکیبی از چندین سبک معماری است و درون آن نیز با نقاشی‌هایی از قرن پانزدهم میلادی تزیین شده است. درون این کلیسا جامی وجود دارد که بر باور بسیاری از افراد به عنوان جام مقدس شناخته می‎‌شود.

4. آکواریوم اوشن گرافیک

L'Oceanografic Aquarium

L’Oceanografic Aquarium

یکی از بخش‌های برجسته شهر هنرها و علوم والنسیا، آکواریوم اوشن گرافیک (L’Oceanografic Aquarium) است که ادای احترامی نسبت به زندگی دریایی در ساحل والنسیا به شمار می‌رود. این آکواریوم بزرگترین نوع خود در سراسر اروپا است و بیش از 11 میلیون گالون آب را در خود حای می‌دهد و حدود 45 هزار گونه جانور از 500 گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند. این آکواریوم دارای بخش‌های مخصوصی برای دلفین‌ها، کوسه‌ها و سفره‌های دریایی است.

3. ساختمان لونخا د لا سدا

La Lonja de la Seda

La Lonja de la Seda

ساختمان لونخا د لا سدا (La Lonja de la Seda) در بین سال‌های 1482 تا 1533 میلادی ساخته شده است که زمانی برای تجارت ابریشم از آن استفاده می‌شد. این مجموعه شامل ساختمانی به سبک گوتیک با سه بخش مختلف و همچنین یک باغ پرتقال در کنار این ساختمان است که امروزه به جاذبه گردشگری بسیار محبوبی در والنسیا تبدیل شده‌اند. ساختمان مرکزی این مجموعه برای امضای قراردادها استفاده می‌شده و دارای تزیینات بسیار غنی و ستون‌های مارپیچی است.

2. بازار مرکزی والنسیا

Valencia's Central Market (Mercado Central)

Valencia’s Central Market (Mercado Central)

بازار مرکزی والنسیا (Valencia’s Central Market) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اروپا شناخته می‌شود که همچنان امروزه نیز پابرجا است. این بازار شش روز هفته باز است و فقط در روزهای یکشنبه تعطیل می‌شود. سقف‌ها و ساختمان‌های مدرن این بازار نیز در سال 1914 ساخته شده‌اند که دارای پنجره‌هایی شیشه‌ای و اتاق‌های برای بیش از 400 تاجر هستند. انواع هدایا، سوغاتی و خوارکی‌ها را می‌توان در این بازار خریداری کرد.

1. شهر هنرها و علوم

City of Arts and Sciences

City of Arts and Sciences

شهر هنرها و علوم (City of Arts and Sciences) یک جاذبه مدرن به شمار می‌رود که در انتهای رودخاه توریا قرار گرفته است. در کنار این رودخانه چندین ساختمان منحصربه‌فرد و آینده‌محور دیده می‌شود که یکی از آن‌ها «آکواریوم اوشن گرافیک» است. یکی دیگر از این ساختمان‌ها نیز افلاک‌نما (L’hemisferic) است که شبیه به چشمی غول‌پیکر به نظر می‌رسد که باز و بسته می‌شود. در اینجا موزه علوم اصلی نیز به گونه طراحی شده تا شبیه به اسکلت یک نهنگ باشد. از دیگر ساختمان‌های شهر هنرها و علوم والنسیا نیز می‌توان به آگورا (Agora) و اپرای پالائو (Palau Opera) اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان