راهنمای سفر به پاریس فرانسه

قبل از هر سفری باید اطلاعات کافی در مورد مقصد خود داشته باشید. آگاه بودن از جاهای دیدنی که در مقصد خود قصد بازدید از آن‌ها را دارید و همچنین مشخص کردن محل اقامت می‌تواند سفر شما را بسیار راحت‌تر کند، به خصوص اینکه برای اولین بار از شهری دیدن می‌کنید

راهنمای سفر به پاریس فرانسه

قبل از هر سفری باید اطلاعات کافی در مورد مقصد خود داشته باشید. آگاه بودن از جاهای دیدنی که در مقصد خود قصد بازدید از آن‌ها را دارید و همچنین مشخص کردن محل اقامت می‌تواند سفر شما را بسیار راحت‌تر کند، به خصوص اینکه برای اولین بار از شهری دیدن می‌کنید. اگر قصد سفر به پاریس در فرانسه را دارید، باید از قبل اطلاعات کافی در مورد زبان، واحد پول، آب‌وهوا و جاهای دیدنی برتر آن داشته باشید. با ما در راهنمای سفر به پاریس فرانسه همراه باشید.

اطلاعات کلی در مورد پاریس فرانسه

بهترین زمان سفر: اواخر بهار تا اواخر تابستان بهترین زمان برای سفر به پاریس به شمار می‌رود. در این موقع از سال تفریحات‌های فضای باز، رویدادهای زنده و بازدید از جاهای دیدنی نزدیک پاریس سفر شما به اینجا را بسیار جذاب‌تر و کامل‎‌تر می‌کنند. تعطیلات کریسمس در فصل زمستان نیز می‌توان زمان خوبی برای لذت بردن از پاریس باشد اما آب‌وهوای سرد ممکن است باب میل همه افراد نباشد.

زبان: فرانسوی زبان رسمی در پاریس به شمار می‌رود. با این حال، بسیاری از افراد انگلیسی را به صورت روان صحبت می‌کنند اما دانستن چندین کلمه فرانسوی برای احوال‌پرسی مودبانه می‌تواند بسیار مفید باشد.

واحد پول: یورو واحد پول رسمی فرانسه است.

حمل و نقل عمومی: مترو، اتوبوس، تاکسی، و قطارهای بین شهری در نقاط مختلف پاریس وجود دارند که رفت و آمد را برای ساکنان و همچنین گردشگران بسیار راحت می‌کنند.

اوج فصل گردشگری: از آوریل تا اکتبر اوج فصل گردشگری در پاریس به شمار می‌رود. در این زمان، اکثر جاذبه‌های گردشگری بسیار شلوغ هستند و اگر قصد سفر به پاریس در این موقع از سال را داشتید، بهتر است صبح زود از موزه‎ها و دیگر جاذبه‌ها دیدن کنید و از بازدید از جاذبه‌هایی همچون برج ایفل (Eiffel Tower) به هنگام آخر هفته نیز پرهیز کنید تا با شلوغی مواجه نشوید.

جاهای دیدنی پاریس

در پاریس جاذبه‌های بسیار برجسته و بزرگی وجود دارند که در سطح جهانی شناخته‌شده هستند، از جمله آن‌ها نیز می‌توان به برج ایفل، کلیسای جامع نتردام (Notre-Dame Cathedral) و بزرگترین موزه جهان یعنی موزه لوور (Louvre) اشاره کرد. بازدید از تمام جاذبه‌ها و موزه‌های شهر پاریس در یک روز کاری غیرممکن است اما حتما در اولین سفر خود از نمادین‌ترین جاهای دیدنی شهر بازدید کنید.

شرکت در گالری‌ها و فستیوال‌های مختلفی که در شهر پاریس برگزار می‌شوند و چشیدن غذاهای مختلف و خوشمزه این شهر نیز می‌تواند شما را بیشتر با فرهنگ فرانسه آشنا کند و اوقات بسیار دلنشین و جذابی را برای شما رقم بزند. شب‌گردی در پاریس نیز بسیار تماشایی است و نوپردازی در جاهای دیدنی شهر شما را محو خود خواهد کرد.

رستوران‌ها در پاریس

پاریس پایتخت فرانسه است و در سراسر جهان برای غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و خلاقانه خود شهرت دارد. مجموعه کتاب‌های مشلین (Michelin) به راهنمای بهترین رستوران‌ها و امتیازدهی به آن‌ها در سراسر جهان می‌پردازد و شهرتی جهانی دارد. بیش از 122 رستوران پاریس را می‌توان در این مجموعه کتاب پیدا کرد که مورد ستایش قرار گرفته‌اند.

جدا از رستوران‌های لوکس و کافه‌های دنج، با گردش در پاریس می‌توانید به شیرینی‌پزی‌های کلاسیک شهر بروید و از انواع شیرینی‌های خوشمزه و متنوع آن‌ها لذت ببرید. اگر قصد دارید که خودتان غذا بپزید نیز می‌توانید مواد اولیه مورد نیاز خودتان را از بازارهای روباز مختلف در سطح شهر پاریس تهیه کنید.

اقامت در پاریس

صدها هتل در شهر پاریس وجود دارند و انتخاب یکی از آن‌ها برای محل اقامت ممکن است کاری بسیار دشوار و خسته‌کننده به نظر برسد. پس بهتر است قبل از هر کاری، محله و مناطق مختلف پاریس را بشناسید و تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها به سلیقه، بودجه و نیازمندی‌های سفر شما نزدیک است و سپس در آن منطقه هتلی را انتخاب کنید. اجاره آپارتمان نیز راه دیگری برای اقامت در پاریس به شمار می‌رود. با این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها،‌ تجربه یک فرد ساکن پاریس را بدست خواهید آورد.

فرودگاه‌ها در پاریس

فرودگاه شارل دوگل (Roissy-Charles de Gaulle Airport) بزرگترین فرودگاه در پاریس و شلوغ‌ترین مرکز بین‌المللی در اروپا به شمار می‌رود. این فرودگاه در فاصله یک ساعته از شمال شرقی شهر قرار دارد و می‌توان با تاکسی یا قطار به آن دسترسی داشت. فرودگاه بین‌المللی اورلی (Orly International Airport) در فاصله ده مایلی جنوب مرکز پاریس قرار دارد. فرودگاه باووایس-تیلی (Paris-Beauvais/Tillé) نیز در فاصله 50 مایلی شمال غربی پاریس قرار دارد و بیشتر توسط خطوط هواپیمایی ارزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان