رتبه‌بندی تمام فیلم‌های ثور

شخصیت ثور یکی از برجسته‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که نقش آن را کریس همسورث (Chris Hemsworth) بازی می‌کند

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های ثور

شخصیت ثور یکی از برجسته‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که نقش آن را کریس همسورث (Chris Hemsworth) بازی می‌کند. اولین فیلم ثور در سال 2011 میلادی پخش شد و توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند. تاکنون چهار فیلم از شخصیت ثور ساخته شده و این برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول است که چهار فیلم اختصاصی برای یک شخصیت ساخته می‌شود. هر کدام از فیلم‌های ثور دارای درون مایه و داستانی متفاوت هستند و همین باعث شده تا مقایسه کردن آن‌ها دشوار باشد. با این حال، در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی تمام چهار فیلم ثور بپردازیم. همراه با ما باشید.

کارگردانی اولین فیلم ثور در دستان کنت برانا (Kenneth Branagh) بود. فیلم دوم را نیز الن تیلور (Alan Taylor) کارگردانی کرده است. همین سبب شده تا درون مایه این دو فیلم با یکدیگر متفاوت باشد. با این حال، تایکا وایتیتی (Taika Waititi) با بدست گرفتن کارگردانی سومین فیلم به نام ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) توانست تحولی مثبت در این مجموعه فیلم ایجاد کند و آن را به موفق‌ترین و محبوب‌ترین فیلم این مجموعه تبدیل کند.

4. فیلم ثور: دنیای تاریک

Thor: The Dark World (2013)

Thor: The Dark World (2013)

فیلم ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) دومین فیلم از شخصیت ثور است که در سال 2013 میلادی روی پرده سینماها اکران شد اما نتوانست توجه مخاطبان را آن طور که باید به خود جلب کند. در ابتدا قرار بود پتی جنکینز (Patty Jenkins) این فیلم را کارگردانی کند اما به دلیل اختلافاتی در مورد داستان این اثر از آن کناره‌گیری کرد تا الن تیلور جایگزین او شود.

علاوه بر کریس همسورث، ناتالی پورتمن (Natalie Portman)، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins)، تام هیدلستون (Tom Hiddleston)، استلن اسکاشگورد (Stellan Skarsgård) و کت دنینگز (Kat Dennings) در این فیلم نقش‌آفرینی کردند.

فیلم «ثور: دنیای تاریک» نتوانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این فیلم نه تنها در آخرین رده رتبه‌بندی فیلم‌های ثور قرار می‌گیرد بلکه یکی از بدترین آثار دنیای سینمایی مارول نیز به شمار می‌رود. حتی خود کریس همسورث نیز از این فیلم خوشش نیامده است.

3. فیلم ثور

Thor (2011)

Thor (2011)

فیلم «ثور» در سال 2011 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و خدای رعد با بازی کریس همسورث را به طرفداران دنیای سینمایی مارول معرفی کرد. در این فیلم، قدرت‌های ثور توسط اودین از او گرفته شده و حالا او مجبور است تا فروتنی را یاد بگیرد تا شایسته بدست آوردن قدرت‌هایش و همچنین تاج و تخت ازگارد باشد.

ثور به زمین تبعید می‌شود و حالا هیچ قدرتی ندارد. او در آنجا با جین فاستر آشنا می‌شود و پس از کشمکش‌های متعدد، ارزش بدست گرفتن چکش خود به نام میولنیر را بدست می‌آورد و قدرت‌هایش را بازپس می‌گیرد. در همین حین نیز لوکی قصد دارد تا از اودین انتقام بگیرد و تاج و تخت ازگارد را از آن خود کند.

کارگردان کنت برانا موفق شد تا با سبک کارگردانی خود اثری درام و حماسی خلق کند که به زیبایی هر چه تمام‌تر تاج و تخت و سرزمین ازگارد را به نمایش در آورده است. این فیلم همچنین به معرفی سازمان S.H.I.E.L.D نیز پرداخته بود که به نحوی، زمینه‌ساز اتفاقات فیلم انتقام‌جویان (The Avengers) در سال 2012 نیز به شمار می‌رود.

2. فیلم ثور: عشق و تندر

Thor: Love And Thunder (2022)

Thor: Love And Thunder (2022)

فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love And Thunder) چهارمین فیلم از شخصیت ثور به شمار می‌رود که به تازگی در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. تایکا وایتیتی پس از کارگردانی بسیار موفق خود با فیلم «ثور: رگناروک»، کارگردانی این فیلم را در دست داشته است و توانسته دنباله‌ای موفق و قانع‌کننده بسازد.

فیلم «ثور: عشق و تندر» یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2022 میلادی به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد انتظار طرفداران را برآورده کرده است. سبک کارگردانی رنگارنگ و پر از طنز تایکا وایتیتی در این فیلم نیز دیده می‌شود و کریس همسورث و ناتالی پورتمن نیز نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای در نقش‌های‌ خود در این فیلم به جای گذاشته‌اند.

در این فیلم، ثور به همراه اعضای گروه نگهبانان کهکشان در حال سفر و به دنبال خودشناسی است. با این حال، فردی به نام گور قصاب خدایان در حال کشتن تمام خدایان کهکشان است و حالا ثور باید با گردهم آوردن گروهی، جلوی او را بگیرد. او به همراه کورگ، والکیری و همچنین جین فاستر که اکنون به مایتی ثور تبدیل شده، به دنبال متوقف کردن گور هستند.

فیلم «ثور: عشق و تندر» شخصیت شرور بسیار خوب و جذابی را معرفی کرده است. کمدی شیرین فیلم نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت و سرگرم‌کننده بودن آن به شمار می‌رود. این فیلم شاید بهترین فیلم از شخصیت ثور نباشد اما می‌توان گفت که با معرفی شخصیت‌های تازه، به خوبی توانسته زمینه را برای آثار بعدی فراهم کند.

1. فیلم ثور: رگناروک

Thor: Ragnarok (2017)

Thor: Ragnarok (2017)

فیلم ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به دو فیلم قبلی دارد و همین سبب شده تا طرفداران بیشتری به سمت آن هجوم ببرند. این فیلم پر از جنب‌وجوش، رنگارنگ و با حضور شخصیت‌های جذاب است. حضور شخصیت هالک، دکتر استرنج و لوکی و همچنین معرفی شخصیت والکیری، جذابیت این فیلم را دو چندان کرده است.

در فیلم «ثور: رگناروک» ثور باید جلوی خواهر خودش یعنی الهه مرگ با بازی کیت بلانشت (Cate Blanchett) را بگیرد و جهان را از رخ دادن رگناروک توسط سارتور نجات بدهد. این فیلم توانست جان تازه‌ای به این مجموعه فیلم و همچنین دنیای سینمایی مارول بدهد و علاقه و اشتیاق برای آثار ثور را دوچندان کند. فیلم «ثور: رگناروک» علاوه بر اینکه بهترین فیلم ثور به شمار می‌رود، با کسب فروش 854 میلیون دلاری،‌ پر فروش‌ترین فیلم این مجموعه نیز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان