آنچه از انیمیشن Paws of Fury: The Legend of Hank باید بدانید

انیمیشن پنجه‌های خشم: افسانه هنک (Paws of Fury: The Legend of Hank) اثری کمدی با صداپیشگی بازیگرانی بسیار برجسته و مشهور است. این فیلم داستان خود را از فیلمی کمدی و وسترن به نام زین‌های شعله‌ور (Blazing Saddles) محصول سال ۱۹۷۴ میلادی الهام گرفته است که یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود.

آنچه از انیمیشن Paws of Fury: The Legend of Hank باید بدانید

انیمیشن پنجه‌های خشم: افسانه هنک (Paws of Fury: The Legend of Hank) اثری کمدی با صداپیشگی بازیگرانی بسیار برجسته و مشهور است. این فیلم داستان خود را از فیلمی کمدی و وسترن به نام زین‌های شعله‌ور (Blazing Saddles) محصول سال 1974 میلادی الهام گرفته است که یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود.

با اینکه فیلم «زین‌های شلعه‌ور» تاثیری شگرف در سینما گذاشت و حضور آفریقایی آمریکایی‌ها را در سینما پررنگ‌تر کرد اما اگر امروزه روی پرده سینماها اکران می‌شد، احتمالا نمی‌توانست این عملکرد را داشته باشد. به همین دلیل است که سازندگان انیمیشن «پنجه‌های خشم» از زمان شروع تولید این اثر تغییرات زیادی روی آن انجام دادند.

در ابتدا قرار بود این انیمیشن تحت عنوان سامورایی شعله‌ور (Blazing Samurai) ساخته شود و داستان یک سامورایی سیاه‌پوست را دنبال کند که سرنوشتش حفاظت از روستایی در شرق آسیا است. این داستان تقریبا مشابه داستان فیلم «زین‌های شعله‌ور» است. با این حال، انیمیشن در ادامه داستان خود را تغییر داد و حالا در مورد سگی است که در شهری پر از گربه به یک سامورایی تبدیل می‌شود. در حقیقت سازندگان با انجام این تغییر، از زیر اتهامات احتمالی در مورد نژادپرستی شانه خالی کردند. در ادامه به تمام آنچه از انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» باید بدانید همچون داستان، صداپیشه‌ها و تاریخ اکران آن می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

داستان انیمیشن Paws of Fury: The Legend of Hank

ایده ساخت این انیمیشن در سال 2010 میلادی مطرح شد و مدتی طول کشید تا به خوبی شکل بگیرد. ارائه ساخت این انیمیشن درست در زمانی بود که ساخت آثار آمریکایی با ترکیبی از فرهنگ آسیا در هالیوود رواج پیدا کرده بود. با این حال، مشکلاتی در سر راه این انیمیشن قرار داشت و همین نیز سبب شد تا عنوان آن از «سامورایی شعله‌ور» به «پنجه‌های خشم» تغییر پیدا کند.

این انیمیشن به جای پرداختن به نژادپرستی بین انسان‌ها، رقابت بین سگ‌ها و گربه‌ها را به نمایش در می‌آورد تا بدین شکل، پیامی مهم را به کودکان منتقل کند. در ابتدا این فیلم برای اکران در سال 2017 میلادی برنامه‌ریزی شد اما استودیوی تولیدکننده آن در سال 2016 اعلام ورشکستگی کرد و همین سبب شد تا تولید انیمیشن با مشکل روبه‌رو شود. پس از تامین دوباره منابع مالی برای تولید در سال 2019، شروع گسترش ویروس کرونا سبب شد تا تولید این اثر با مشکلات متعدد دیگری روبه‌رو شود و اکران آن به سال 2022 میلادی موکول شود.

این انیمیشن داستان سگی ولگرد را بازگو می‌کند که رویاهای بسیار بزرگی دارد. این سگ که هنک نام دارد می‌خواهد به یک سامورایی بزرگ تبدیل شود اما مربی مناسبی را پیدا نمی‌کند. او به شهری پر از گربه می‌آید و در آنجا با یک گربه پیر و بداخلاق آشنا می‌شود. حالا او باید با کمک این مربی خود و همچنین دیگر ساکنین این شهر که از سگ‌ها نفرت دارند جلوی نابودی شهر را بگیرند.

صداپیشه‌های انیمیشن Paws of Fury: The Legend of Hank

مایکل سرا (Michael Cera) صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» را برعهده دارد. او صداپیشه سگی به نام هنک است که خجالتی و بی دست‌وپا است. در نقطه مقابل او نیز ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) صداپیشگی مربی این سگ به نام جیمبو را برعهده دارد که گربه‌ای پیر و بداخلاق است. مل بروکس (Mel Brooks) نیز حضوری کوتاه در این انیمیشن دارد و صداپیشه شوگانی قدیمی و عاقل را برعهده خواهد داشت.

ریکی جرویز (Ricky Gervais) در نقش ایکا چو، میشل یئو (Michelle Yeoh) در نقش یوکی، جورج تاکی (George Takei) در نقش اوهگا، گابریل ایگلسیاس (Gabriel Iglesias) در نقش چانک، جایمن هانسو (Djimon Hounsou) در نقش سومو، آصف مندوی (Aasif Mandvi) در نقش ایچیرو، کتی شیم (Cathy Shim) در نقش لیتل ماما و کایلی کیوکا (Kylie Kuioka) در نقش امیکو از جمله صداپیشگان دیگر انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» هستند.

راب مینکوف (Rob Minkoff) که در سال 1944 میلادی یکی از کارگردانان انیمیشن بسیار برجسته و مشهور شیر شاه (Lion King) بوده است، کارگردانی انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» را در دست دارد.

تاریخ اکران انیمیشن Paws of Fury: The Legend of Hank

انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» برای اکران در تاریخ 15 ژوئیه سال 2022 میلادی (جمعه 24 تیر 1401) برنامه‌ریزی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان