طرز تهیه ماهی شعری خوشمزه و خوش طعم

علاقه مندی به غذاهای دریایی از ماهی گرفته تا میگو بر هیچ کس پوشیده نیست. این علاقه موجب شده تا کدبانوهای خوش سلیقه دست به کار برای آشنایی و طبخ غذاهای دریایی شوند. در این مطلب طرز تهیه ماهی شعری را آموزش می دهیم.

طرز تهیه ماهی شعری خوشمزه و خوش طعم

ماهی شعری یک نوع ماهی گوشتی جنوبی محبوب و خوشمزه می باشد و و دارای تیغ کم و یا بی تیغ است. از این ماهی می توان غذاهای متفاوت بسیاری همچون ماهی شکم پر، قلیه ماهی و ماهی شعری را تهیه نمود. ماهی شعری را به روش های ساده ای همچون کبابی و سرخ کردن می توان آماده کرد و اما در این مطلب می خواهیم آموزش طرز تهیه ماهی شعری را به شیوه ای عالی و آسان در اختیار شما قرار دهیم.

دستور پخت ماهی شعری برای علاقه مندان به غذای دریایی

دو روش کبابی کردن و سرخ کردن همیشه از شیوه های پرکاربرد برای پخت گوشت ها از جمله ماهی های مختلف محسوب می شود که برای ماهی شعری نیز مورد استفاده می باشد. در روش کبابی کردن فیله های ماهی را همراه فلفل، کره، نمک، ادویه ماهی، رزماری، سس باربیکیو و کره طعم دار نموده و روی سطح آنها را پوشانده در حد چند ساعتی در یخچال بگذارید تا خوش مزه گردد. بعد بر روی صفحه گریل گذاشته و یا درون فویل آلومینیومی بپیچانید و برای دقیقه بر روی حرارت کباب پز و یا زغال بگذارید.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

برای سرخ کردن آن نیز می توانید تمامی فیله های ماهی را با کمی سرکه یا آبلیمو، زعفران، آرد، زردچوبه، فلفل، ادویه مخصوص دریایی و نمک طعم دار کرده و هر سمت آن را 7 دقیقه درون تابه حاوی روغن داغ با حرارت متوسط بگذارید تا سرخ گردد.

مواد لازم

  • مقداری روغن زیتون
  • 2 قاشق رب گوجه فرنگی
  • شاخه گشنیز
  • شاخه شنبلیله
  • نیم پیمانه تمبر هندی
  • فلفل
  • نمک

آموزش طرز پخت ماهی شعری به روشی ساده

طرز تهیه ماهی شعری یک غذای جنوبی خوش طعم

شعری نامی است که بر روی یکی از انواع ماهی های جنوبی قرار داده شده است. بهترین نوع ماهی شعری را می توان ماهی شعری دم زرد معرفی کرد. می توانید این ماهی را درون فریزر نگهداری کرده و 1 ساعت پیش از پخت، آن را بیرون آورده و در یخچال و اتاق بگذارید تا یخ آن ذوب شود.

ابتدا پیاز رنده را رنده کرده و درون یک ظرف با روغن زیتون، فلفل، نمک، 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی،  شاخه گشنیز، شاخه شنبلیله، نیم پیمانه تمبر هندی را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. سس لازم برای تهیه این غذای خوشمزه به دست آمد.

سپس روی سطح سینی فر را با استفاده از پیاز پوشانده و ماهی شعری را بر روی پیازها بگذارید. سس آماده شده را بر روی ماهی و کمی هم درون کم ماهی بریزید. فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم نموده و برای مدت چهل دقیقه تا یک ساعت درون آن بگذارید.

همچنین می توانید ابتدا به همین شکلی که گفته شد، سس را آماده کرده و سپس ماهی را درون آن قرار دهید و یا درون شکم ماهی را با آن پر نموده و داخل فویل پیچانده و درون فر قرار دهید.

یا اصلا ماهی شعری را به قسمت های ریز خرد نموده و درون سس بخوابانید و در نهایت درون آرد بغلطانید و داخل تابه با روغن داغ سرخ نمایید. این غذای لذیذ به طور اصلی داخل تنور پخته می شود.

آشنایی با طرز تهیه ماهی شعری خوشمزه

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آرگا بودید از شما قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه شما کدبانوهای عزیز آرگایی واقع شده باشد. البته جالب است بدانید با استفاده از هنر و خلاقیت وجودی خودتان می توانید این ماهی را به روش های دیگری مثلا داخل پلو و یا همراه پلو نیز آماده و میل نمایید. همچنین از روش بیان شده می توانید برای ماهی های نوع دیگر بدون تیغ و کم تیغ استفاده کنید. در صورت تمایل به آشنایی با انواع غذای دریایی و دستور پخت آنها می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان