طرز تهیه میگو نارگیلی و نکات طلایی پخت آن

اگر به دنبال غذایی لذیذ و محبوب برای تنوع بخشی به برنامه غذایی هستی که علاوه بر بزرگسالان مورد توجه کودکان نیز واقع شود، طرز تهیه میگو نارگیلی را که در این مطلب به رشته ی تحریر در می آید را دنبال و آن را در آشپزخانه ی خود به انجام برسانید.

طرز تهیه میگو نارگیلی و نکات طلایی پخت آن

میگو از جمله غذاهای دریایی دارای طعم خوب و لذیذ می باشد که از نظر ارزش غذایی نیز بسیار غنی است. از میگو می توان برای تهیه غذاهای متفاوتی همچون سوپ میگو، کتلت میگو استفاده کرد که همه ی آنها غذاهایی محبوب محسوب می شوند. احتمالا کمابیش با این غذاها آشنایی دارید و خاطره ی چشیدن طعم دلچسب آنها را دارید, اگر از علاقه مندان به این دسته از غذاهای پخته شده با میگو هستید؛ پیشنهاد می کنیم تا میگو نارگیلی را نیز امتحان کنید. برای چشیدن طعم این غذای خاطره انگیز در مطلب پیش روی آموزش طرز تهیه میگو نارگیلی همراه ما باشید.

در تعریف میگو نارگیلی می توان گفت که غذایی خوشمزه است که به صورت سوخاری تهیه شده و لایه خارجی آن برشته و درون آن نرم است. در روش تهیه این غذا بهتر است از میگوهای دارای طعم بهره برده و میگوها از نظر سایز نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشند. درشت بودن آن موجب می شود تا داخل آن به خوبی نپزد و کوچک بودن آن نیز بلافاصله خشک شده و ممکن است بسوزد. نکته ی مدنظر این که پوست میگو را بگیرید؛ ولی دم آن را برای خوردن و راحت بودن موقع سرخ کردن جدا نکنید.

طرز پخت و اماده سازی میگو نارگیلی غذایی لذیذ و مقوی

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

مواد لازم

  • 450 گرم میگوی درشت به همراه دم
  • 135 گرم نارگیل شیرین رنده شده
  • 30 گرم نان خرد شده
  • 63 گرم سس چیلی شیرین
  • 31 گرم آرد همه کاره
  • 85 گرم مربای زردآلو و یا سس زردآلو
  • 2 عدد تخم مرغ درشت
  • 1 عدد برش لیمو
  • اندازم نیاز روغن نارگیل و یا روغن زیتون

آموزش طرز تهیه میگو نارگیلی

ابتدا میگو را درون آب سرد شسته و با استفاده از حوله ای کاغذی آن را خشک نمایید. سپس سه ظرف نه خیلی گود فراهم کرده و بچینید (برای این منظور می توانید از کاسه و یا پیاله استفاده کنید). داخل ظرف اول 1/4 پیمانه آرد، 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر، 1/2 قاشق چایخوری نمک ریخته و خوب به هم بزنید. درون ظرف دوم دو عدد تخم مرغ را بزنید و با کمک چنگال و یا وسیله ای مشابه؛ به خوبی آن را به هم بزنید. داخل ظرف سوم نیز 1/2 پیمانه نارگیلی که از قبل به صورت درشت رنده کرده اید و 1/2 پیمانه آرد خرده نان را بیفزایید.

اکنون در این مرحله میگو را درون آرد فرو برده و بعد میگو را در مخلوط تخم مرغ بغلطانید و در نهایت نیز داخل مخلوط نارگیل رنده شده و آرد خرده نان زده و در کف بشقابی آن را باز نمایید. تمامی میگوها را به همین ترتیب به ترکیب های گفته شده بزنید و به آنها آغشته نمایید. سپس میگوها را در یخچال بگذارید و پس از کمی آماده ی سرخ کردن آنها شوید.

آشنایی با دستور پخت میگو نارگیلی

آشنایی با دستور پخت میگو نارگیلی

آموزش طرز تهیه میگو نارگیلی برای یک وعده غذایی به یاد ماندنی

در این مرحله نوبت به سرخ کردن میگوها می رسد؛ برای این منظور تابه ای بزرگ را انتخاب کرده و بر روی دمای متوسط(نه خیلی بلند و نه خیلی کم) بگذارید و درون آن به اندازه نیاز روغن نارگیل و یا روغن زیتون سبک اضافه کنید(باید سطح تابه را بگیرد).

آشنایی با دستور پخت میگو نارگیلی

بعد از داغ شدن روغن، میگوها را در آن قرار داده و تقریبا مدت زمانی به اندازه دو دقیقه هر سمت میگوها را تفت داده و سرخ نمایید. میگوها را تا زمانی که به رنگ طلایی قهوه ای درآید و میان آن به رنگ صورتی درآمده و تمامی میگو بپزد از روغن بیرون نکشید.

آشنایی با روش تهیه میگو نارگیلی خوش طعم

اموزش طرز تهیه میگو نارگیلی به شکلی آسان

موقع تفت دادن، میگوها را با حفظ فاصله درون تابه بچینید و در تابه را بر روی آن قرار دهید. بعد از سرخ شدن میگوها، آنها را بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن زیادی میگوها خارج گردد.

آشنایی با شیوه ی تهیه میگو نارگیلی با طعمی عالی

1/4 پیمانه از سس چیلی شیرین را همراه 1/4 زردآلوی پخته (مربای زردآلو) مخلوط نمایید تا سس شما آماده شود. میگوها را قبل از میل کردن داخل این سس فرو برده و سپس میل نمایید. اگر می خواهید می توانید مقداری آبلیمو تازه نیز به آن بیفزایید.

طرز تهیه میگو نارگیلی با مراحل ساده و کاربردی

نکات طلایی تهیه میگو نارگیلی

  • میگو نارگیلی یک غذای خوش طعم است که قابل تهیه و سرو شدن برای پیش غذا و نیز فینگرفود در مهمانی ها شمرده می شود.
  • در طرز تهیه میگو نارگیلی بهتر است ابتدا شما پوست میگوها را گرفته، ولی دم آنها را نگه دارید. زیرا هنگام سرخ نمودن و میل کردن مورد نیاز واقع می شود.
  • به هیچ وجه از نارگیل خشک بهره نبرید زیرا مناسب نیست.
  • در صورت تمایل می توانید این غذا را با سیب زمینی، سالاد کلم و سس تار تار نوش جان نمایید.

در این مطلب آموزش طرز تهیه میگو نارگیلی را آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شود. ضمن اینکه برای تهیه انواع غذای دریایی می توانید اینجا کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان