ماهان شبکه ایرانیان

کودکان باید حداقل ۱۰ ساعت خواب شبانه داشته باشند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان خردسالی که به تازگی وارد مهد کودک می‌شوند، می‌توانند از حداقل ۱۰ ساعت خواب در شب بهره‌مند شوند.

کودکان باید حداقل 10 ساعت خواب شبانه داشته باشند
  • محققان می‌گویند کودکان خردسالی که حداقل 10 ساعت در شب می‌خوابند، عملکرد بهتری به مهدکودک دارند.
  • با این حال، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که بسیاری از خانواده‌های شاغل و پرمشغله ممکن است با به‌موقع خواباندن فرزندان خود مشکل داشته باشند.
  • آنها می‌گویند محدود کردن زمان استفاده از صفحه‌های نمایش و ارائه یک برنامه منظم قبل از خواب از جمله راه‌هایی برای کمک به خواب بهتر کودکان است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان خردسالی که به تازگی وارد مهد کودک می‌شوند، می‌توانند از حداقل 10 ساعت خواب در شب بهره‌مند شوند.

وقتی بیش از نیمی از کودکان 6 تا 17 ساله کمتر از 9 ساعت در شب می‌خوابند، این موضوع حائز اهمیت می‌شود.

در مطالعه خود، محققان گفتند کودکانی که 10 ساعت یا بیشتر در شب می‌خوابند، در اولین سال مهدکودک از نظر اجتماعی و عاطفی زمان راحت‌تری داشتند.

آنها همچنین گزارش دادند کودکانی که خواب کافی داشتند نسبت به کودکانی که کمتر از 10 ساعت در شب می‌خوابیدند، دغدغه یادگیری و عملکرد تحصیلی بهتری داشتند.

میشل هینتز، روانشناس کودک و خانواده در فلوریدا، گفت: «این یافته‌ها بیشتر تاییدی بر این موضع گسترده است که خواب برای عملکرد کلی ما ضروری است. خواب برای کمک به تنظیم اشتها، هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن مهم است. برای کودکان، خواب همچنین به تنظیم احساسات و هیجانات، تحمل ناامیدی و خلق و خوی عمومی کمک می‌کند. هر پدر و مادری می‌تواند متوجه شود کودکش چه زمانی بیش از حد خسته است و این جالب نیست.

محققان همچنین گزارش دادند که 10 ساعت یا بیشتر خواب شبانه، بهتر از همین مقدار خواب در چندین نوبت در 24 ساعت روز است. به عبارت دیگر، با خواب‌های منقطع در طول 24 ساعت شبانه روز، کودکان شما ممکن است نتوانند مشکلات خواب و خستگی خود را برطرف کنند.

با این حال، والدین نباید از این مطالعه کوچک نتیجه‌گیری‌های سفت و سختی بگیرند.

“خواب خوب” یا خواب کافی برای هر فرد و کودک پیچیده و متفاوت است. هنگام نگاه کردن به این مطالعه یا هر مطالعه‌ای، مهم است به یاد داشته باشید که همبستگی با علیت برابری نمی‌کند. تعجب آور نیست که ببینیم 10 ساعت یا بیشتر خوابیدن در شب با نتایج بهتر در مهدکودک مرتبط است، زیرا می‌دانیم که خواب چقدر برای تعامل اجتماعی، یادگیری، خلق و خو و سلامت جسمانی مهم است.

با این حال، محدودیت‌هایی وجود دارد که تا چه حد می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این علیت بر اساس مطالعه است. برای مثال، عوامل دیگری می‌تواند به خواب بهتر و سازگاری بهتر در مدرسه کمک کند. این مطالعه همچنین نسبتاً کوچک است، بنابراین اگرچه دیدن داده‌هایی که به اهمیت خواب برای بچه‌ها کمک می‌کند عالی است، اما نمی‌توانیم آن را زیاد تعمیم دهیم. خواب مهم است، اما تنها بخشی از پازل بزرگ سلامت کودکان است.

چرا کودکان به اندازه کافی نمی‌خوابند؟

کارشناسان می‌گویند که کودکان ممکن است به دلایل زیادی برای به خواب رفتن و داشتن کیفیت خوب خواب مشکل داشته باشند و محدودیت‌هایی برای آنچه شما می‌توانید کنترل کنید وجود دارد.

ممکن است روتین‌های خانوادگی شلوغ در عصر، فعالیت‌های بعد از مدرسه و غیره وجود داشته باشد. همچنین اگر در خانواده‌ها والدین هم شاغل باشند و هم چند فرزند با فعالیت‌ها و رویدادهای بعد از مدرسه داشته باشند، می‌تواند این مشکلات تشدید شود. برنامه‌های کاری والدین اغلب باعث می‌شود کودکان در برنامه‌های بعد از مدرسه تا ساعت 5 یا 6 بعد از ظهر حضور داشته باشند و به دنبال آن فعالیت‌ها و تکالیف، شام و حمام کردن وجود دارد. برای برخی از خانواده ها، فرستادن بچه‌ها به رختخواب قبل از ساعت 9 شب تقریبا غیرممکن است.

با این حال، کارشناسان موافقند که والدین باید توجه ویژه‌ای به زمان استفاده از صفحه نمایش -استفاده از کامپیوتر، تماشای تلویزیون یا مرور تلفن هوشمند – درست قبل از خواب داشته باشند. مطالعات نشان داده است که بین زمان تماشای صفحه نمایش و اختلال در خواب و یادگیری ارتباط وجود دارد.

برای کودکان در این سن، توجه به خواب، از مسئولیت والدین است. “خوشبختانه، انجام این کار دشوار نیست، زیرا ما موجوداتی عادتی هستیم و در روال عادی پیشرفت می‌کنیم. بچه‌ها با ثبات رشد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها، حذف وسایل الکترونیکی و صفحه نمایش (از هر نوعی) حداقل 30 دقیقه قبل از خواب است.

دلایل بی شماری وجود دارد که خواب ممکن است ناکافی یا کیفیت پایین داشته باشد. شرایط پزشکی و عوامل استرس‌زا می‌توانند باعث مشکلات خواب شوند. زمان‌های خواب هماهنگ با روال‌های قبل از خواب، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش در اتاق خواب و حوالی زمان خواب، و تلاش برای ارتقای خواب خود به‌عنوان والدین، برخی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید در بهینه‌سازی خواب فرزندتان انجام دهید.

نکاتی برای خواب بهتر

در حالی که این مطالعه ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشد تا ارتباط بین خواب شبانه و نتایج مهدکودک را ثابت کند، کارشناسان می‌گویند که عملاً هیچ اشکالی برای تشویق فرزندان شما به خواب بیشتر و بهتر در شب وجود ندارد.

نویسندگان این مطالعه می‌نویسند: «تلاش‌ها برای ترویج انتقال مطلوب به مهد کودک یا مدرسه، اول باید به خواب منظم بیش از 10 ساعت در شب، قبل از شروع مهدکودک توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به عنوان مثال، آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان توصیه می‌کند که کودکان بین 2 تا 5 سال، بیش از یک ساعت در روزهای هفته و سه ساعت در تعطیلات آخر هفته از صفحه نمایش استفاده نکنند.

یک فرآیند سه مرحله ای برای زمان خواب بهتر توصیه می‌شود:

والدین بهتر است تا یک برنامه روتین سه مرحله‌ای برای خواب تنظیم کنند که نظم را حفظ کند. برای مثال: حمام، کتاب و تخت. این زمان فوق العاده‌ای برای گذراندن زمان با کیفیت با فرزندتان است. برای کودکان 5 ساله، این روال ممکن است تا یک ساعت طول بکشد، اما این فرصت را برای والدینی که احساس گناه دارند، فراهم می‌کند تا در آغوش گرفتن و نوازش کردن، داستان‌ها و قهقهه‌هایشان را با کودک خود به اشتراک بگذارند.

خواباندن کودک در رختخواب در شب باید یک گام کوتاه و نهایی در این فرآیند باشد تا یک رویداد طولانی و بلند مدت.

اگر با این کار مشکل دارید، احساس بدی نداشته باشید و با پزشک فرزندتان تماس بگیرید.

هر گونه نگرانی همیشه ارزش صحبت با پزشک اطفال را دارد. «این هرگز وظیفه شما نیست که تصمیم بگیرید آیا چیزی به بررسی یا درمان نیاز دارد یا خیر. نگرانی شما کافی است، بنابراین در صورت هرگونه سوال یا نگرانی با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان