ماهان شبکه ایرانیان

آنچه از فیلم Persuasion باید بدانید

فیلم ترغیب (Persuasion) اقتباسی از کتابی کلاسیک به شمار می‌رود که تولید و ساخت آن را سرویس آنلاین نتفلیکس در دست داشته است. این رمان کلاسیک توسط جین آستن (Jane Austen) نوشته شده و داستان شخصی به نام ان الیوت در قرن نوزدهم میلادی را روایت می‌کند.

آنچه از فیلم Persuasion باید بدانید

فیلم ترغیب (Persuasion) اقتباسی از کتابی کلاسیک به شمار می‌رود که تولید و ساخت آن را سرویس آنلاین نتفلیکس در دست داشته است. این رمان کلاسیک توسط جین آستن (Jane Austen) نوشته شده و داستان شخصی به نام ان الیوت در قرن نوزدهم میلادی را روایت می‌کند.

کسانی که با این دوره زمانی آشنا نیستند،‌ باید بدانند که در این زمان، زنان حقوق اندکی داشتند و بزرگترین دستاورد آن‌ها در زندگی‌شان نیز بدست آوردن یک شوهر برجسته و ثروتمند به شمار می‌رود. ان الیوت به سن 27 سالگی رسیده و حالا همه به او به چشم یک دختر ترشیده نگاه می‌کنند و مجرد باقی ماندن او باری بر دوش خانواده‌اش محسوب می‌شود. با این حال، خواستگار قبلی او یعنی کاپیتان ونت‌ورث باز می‌گردد و این می‌تواند شانسی دوباره برای ازدواج باشد.

در ادامه به آنچه از فیلم «ترغیب» باید بدانید، همچون داستان، بازیگران و تاریخ اکران آن می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

کارگردان فیلم Persuasion

سرویس آنلاین نتفلیکس با سریال تاریخی بریجرتون (Bridgerton) توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کند. حالا این کمپانی به دنبال آن است تا با فیلم «ترغیب» که یک اثر تاریخی به شمار می‌رود، موفقیتش را تکرار کند. کارگردانی این فیلم را کری کرکنل (Carrie Cracknell) برعهده دارد که اولین تجربه او برای کارگردانی یک اثر سینمایی بلند محسوب می‌شود.

داستان فیلم Persuasion

فیلم «ترغیب» داستان دختر و پسری را روایت می‌کند که با یکدیگر آشنا می‌شوند و سپس عشق بین آن‌ها جرقه می‌زند ولی در این میان، عواملی باعث می‌شوند تا آن‌ها به یکدیگر نرسند. این داستان، روایتی بسیار ناراحت‌کننده از دو جوان است که به شدت عاشق یکدیگر هستند ولی انتظارات اجتماعی بیش از حد باعث جدایی آن‌ها شده است.

خانواده این دختر به نام ان الیوت با مشکلات شدید مالی روبه‌رو هستند و همین باعث می‌شود تا آن‌ها بخشی از خانه خود را به اجاره بدهند تا بتوانند از پس مخارج بربیایند. به طور اتفاقی و ناگهانی، خواستگار قبلی ان به نام کاپیتان ونت‌ورث از راه می‌رسد و اتفاقات را به جریان می‌اندازد. آیا سرنوشت بار دیگر آن‌ها را به سمت یکدیگر سوق داده است یا اینکه آن‌ها باید به گذشته بی‌توجهی کنند و به ادامه زندگی خود بپردازند؟

بازیگران فیلم Persuasion

بازیگران بسیار برجسته و با استعدادی در فیلم «ترغیب» نقش‌آفرینی می‌کنند که هر کدام پس زمینه متفاوتی دارند و جذبه بین آن‌ها نیز باعث شده تا این فیلم بسیار جذاب و تماشایی به نظر برسد. داکوتا جانسون (Dakota Johnson) نقش اصلی این فیلم یعنی ان الیوت را به تصویر می‌کشد. او دختر زوج مشهور هالیوودی ملانی گریفیث (Melanie Griffith) و دان جانسون (Don Johnson) است.

داکوتا جانسون برای اولین بار در فیلم‌هایی همچون شبکه اجتماعی (The Social Network) و خیابان جامپ شماره 21 (21 Jump Street) توجه‌ها را به خود جلب کرد و با حضور در سه‌گانه پنجاه طیف خاکستری (Fifty Shades of Grey) به شهرتی گسترده در بین مخاطبان دست پیدا کرد. نقش‌آفرینی او به عنوان آناستازیا استیل، او را به ستاره‌ای برجسته تبدیل کرد که از آن زمان نقش‌های متعددی را بازی کرده است.

کوسمو جارویس (Cosmo Jarvis) سابقه نقش‌آفرینی در آثار تاریخی متعددی را در کارنامه خود دارد و در فیلم «ترغیب» قرار است نقش کاپیتان ونت‌ورث را به تصویر بکشد. از جمله نقش‌آفرینی برجسته او می‌توان به نقش سباستین در فیلم بانو مکبث (Lady Macbeth) در سال 2016 میلادی و نقش بری در فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) اشاره کرد.

در این فیلم، هنری گولدینگ (Henry Golding) نقش آقای الیوت را بازی می‌کند. او سابقه بازی در نقش کاراکترهای جذاب را در کارنامه خود دارد و این نقش وی نیز از این قاعده مستثنی نیست. او با حضور در فیلم آسیایی‌های بسیار پولدار (Crazy Rich Asians) به شهرت دست پیدا کرد و در همان سال نیز در فیلم یک لطف ساده (A Simple Favor) در کنار بلیک لایولی (Blake Lively) و آنا کندریک (Anna Kendrick) حضور پیدا کرد. او در سال 2019 میلادی در فیلم جنتلمن (The Gentlemen) در کنار متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) نقش‌آفرینی کرد و در همان سال نیز با امیلیا کلارک (Emilia Clarke) در فیلم آخرین کریسمس (Last Christmas) هم بازی بود.

از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند، می‌توان به ریچارد ای گرانت (Richard E. Grant)،‌ میا مک‌کنا بروس (Mia McKenna-Bruce)، یولاندا کتل (Yolanda Kettle)، لیدیا رز بیولی (Lydia Rose Bewley)، نیمی آموکا برد (Nikki AMuka-Bird) و ایزوکا هویل (Izuka Hoyle) اشاره کرد.

جین آستن کیست؟

فیلم «ترغیب» بر اساس کتابی به همین نام نوشته جین آستن ساخته شده است. این رمان در سال 1817 میلادی به چاپ رسیده بود و آخرین کتابی است که توسط جین آستن نوشته شده بود. این نویسنده یکی از برجسته‌ترین نویسنده‌های کلاسیک تاریخ به شمار می‌رود. او به نمادی برای زنان تبدیل شد و توانست در دوره‌ای که زن‌ها حقوق اندکی داشتند، به درآمدزایی برسد. او شخصیت‌های کتاب‌هایش را به عنوان زنانی قهرمان به تصویر کشیده بود و خودش نیز ازدواج نکرده بود. تمام کتاب‌های نوشته شده توسط جین آستن به فیلم و سریال تبدیل شده‌اند.

تاریخ اکران فیلم Persuasion

فیلم «ترغیب» اثری از سرویس آنلاین نتفلیکس است و در تاریخ 15 ژوئیه سال 2022 میلادی (جمعه 24 تیر 1401) روی این سرویس آنلاین عرضه می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان