بهترین زمان سفر به آلمان

آلمان یکی از کشورهای برجسته اروپا به شمار می‎‌رود و به لطف جاذبه‌های مختلف خود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند

بهترین زمان سفر به آلمان

آلمان یکی از کشورهای برجسته اروپا به شمار می‎‌رود و به لطف جاذبه‌های مختلف خود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. در همه فصول سال می‌توان به آلمان سفر کرد و از زیبایی‌های آن لذت برد اما بهترین زمان سفر احتمالا ماه مه (اردیبهشت ماه) است. در این موقع از سال، هوا گرم شده، هنوز جمعیت گردشگران زیاد نشده، درختان شکوفه داده‌اند و پایتخت آلمان یعنی برلین مملو از فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف خواهد بود.

البته برای سفر به آلمان باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، پایان یک زمستان طولانی و سرد ممکن است زمان خوبی برای سفر به نظر نرسد اما برای انجام ورزش‌های زمستانی بهترین زمان است. فصل بهار نیز موسوم رعدوبرق و باران است و در آن زمان جشنواره‌های زیادی در آلمان برگزار می‌شوند. فصل تابستان اوج شلوغی آلمان به شمار می‌رود و پاییز نیز فصلی ایدئال برای تماشای مناظر پاییزی و رنگارنگ محسوب می‌شود. در ادامه با همراه با باشید.

رویدادها و فستیوال‌های مشهور در آلمان

در آلمان رویدادها و جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شوند اما دو مورد از آن‌ها در سطح جهانی به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرده‌اند و گردشگران و بازدیدکننده‌های زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کنند. در ادامه به معرفی این دو جشنواره می‌پردازیم.

جشن اکتبر: این جشن که به نام «اکتبرفست» نیز شناخته می‌شود در شهر مونیخ آلمان برگزار می‌گردد و بزرگترین فستیوال آبجو در سراسر جهان به شمار می‌رود. این رویداد افراد بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند و فرهنگ متفاوتی از باواریا را برای مردم به تصویر می‌کشد. «جشن اکتبر» حدود دو هفته طول می‌کشد و از اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر ادامه دارد و هر ساله بیش از 6 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

جشن کریسمس: این تعطیلات زمستانی در آلمان بسیار جادویی و خارق‌العاده است. با بازدید از آلمان در این موقع از سال متوجه خواهید شد که بسیاری از رسوم کریسمس‌های غربی از آلمان سرچشمه گرفته‌اند. در این موقع از سال خیابان‌ها اندکی از برف پوشیده می‌شوند و در هر شهر کوچک و بزرگ آلمان نیز می‌توان بازارهای کریسمسی را مشاهده کرد که از اواخر نوامبر تا شب سال نوی میلادی دایر هستند.

آب‌وهوا در آلمان

آلمان از مناطق مختلفی تشکیل شده است و به لطف آب‌وهوای مطبوع خود هر کدام از این مناطق بسیار زیبا و تماشایی هستند. در ادامه به بررسی آب‌وهوای آلمان در هر چهار فصل سال می‌پردازیم.

زمستان در آلمان: با اینکه فصل زمستان از ماه دسامبر آغاز می‌شود اما از ماه نوامبر نیز می‌توان کاهش چشمگیر دما را احساس کرد. در این موقع از سال، دمای هوا بین 5- تا 5 درجه سلسیوس متغیر است. امکان بارش برف وجود دارد اما بسیاری از نقاط آلمان به هنگام کریسمس بدون برف هستند. هر چند، امکان بارش باران، وزش باد و دمای یخبندان بسیار زیاد است. اگر قصد سفر در زمستان به آلمان را دارید، حتما از تجهیزات مناسب و لباس گرم استفاده کنید.

بهار در آلمان: پس از زمستانی طولانی و سرد، آلمان در فصل بهار دوباره زنده می‌شود. هوا همچنان سرد است اما آفتاب از میان ابرها می‌تابد و دمای هوا نیز به 5 تا 18 درجه سلسیوس می‌رسد. امکان بارش باران همچنان زیاد است و در اواخر فصل بهار نیز این بارش‌ها همراه با طوفان و رعدوبرق هستند.

تابستان در آلمان: میانگین دمای هوا در آلمان در فصل تابستان بین 18 تا 24 درجه سلسیوس متغییر است اما برخی روزها می‌توانند بسیار گرم باشند. دمای روزهای داغ تابستانی به مرز 37 درجه می‌رسد و رطوبت هوا نیز افزایش پیدا می‌کند. در این موقع از سال، بسیاری از افراد به سراغ دریاچه‌ها، سواحل، پارک‌های آبی و استخرهای فضای باز می‌روند.

پاییز در آلمان: پس از تابستانی گرم، خنکای فصل پاییز برای همه افراد بسیار دلنشین است. دمای هوا در این فصل بین 5 تا 10 درجه سلسیوس متغییر است اما در اواخر ماه نوامبر دما به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. پس بهتر است برای بارش زودهنگام برف و روزهای پر از باد و باران آماده باشید.

اوج فصل گردشگری در آلمان

تابستان به عنوان اوج فصل گردشگری در آلمان شناخته می‌شود. در این موقع از سال علاوه بر گردشگران خارجی، خود ساکنان آلمان نیز به تعطیلات می‌روند، به خصوص اینکه در این زمان مدارس نیز تعطیل هستند. پس می‌توان در بسیاری از جاهای دیدنی آلمان انتظار جمعیت زیادی را داشت. با این حال، تابستان همچنان زمان بسیار خوبی برای سفر به آلمان به شمار می‌رود. البته جدا از فصل تابستان، به هنگام تعطیلات کریسمس و جشن اکتبر نیز گردشگران زیادی به آلمان سفر می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان