بهترین زمان سفر به ایسلند

در تمام فصول سال، فرصت‌های بسیار مناسب و منحصربه‌فردی برای سفر به ایسلند و بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن و انجام فعالیت‌ها و تفریحات متنوع وجود دارد. با این حال، بهترین زمان برای سفر به ایسلند در ماه ژوئن (خرداد ماه) است. در این موقع از سال هوا شروع به گرم‌تر شدن می‌کند و در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز نیز می‌توان شاهد خورشید بود.

بهترین زمان سفر به ایسلند

در تمام فصول سال، فرصت‌های بسیار مناسب و منحصربه‌فردی برای سفر به ایسلند و بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن و انجام فعالیت‌ها و تفریحات متنوع وجود دارد. با این حال، بهترین زمان برای سفر به ایسلند در ماه ژوئن (خرداد ماه) است. در این موقع از سال هوا شروع به گرم‌تر شدن می‌کند و در تمام 24 ساعت شبانه‌روز نیز می‌توان شاهد خورشید بود.

اگر برای اولین بار است که به ایسلند سفر می‌کنید، انتخاب بهترین زمان برای گردش و بازدید از این جزیره شمالی بستگی به هدف شما از این بازدید دارد؛ اینکه شما آب‌وهوای گرم و فعالیت‌های فضای باز را ترجیح می‎‌دهید یا اینکه از اندکی سرما با زندگی شبانه مشکلی نخواهید داشت، می‌توانند فاکتورهایی در تعیین زمان سفر شما باشند.

البته ناگفته نماند که برای هر سفری از قبل باید تعداد گردشگری که در آن موقع از سال از مقصد دیدن می‌کنند را نیز در نظر داشت تا با شلوغی و گرانی روبه‌رو نشد. آب‌وهوا، شلوغی، هزینه‌های هتل و سفر از جمله فاکتورهایی هستند که قبل از سفر به ایسلند باید بررسی کرد. همراه با ما باشید.

اوج فصل گردشگری در ایسلند

بدون شک از ماه ژوئیه تا اوایل ماه اوت (از تیر تا اوایل مرداد) اوج فصل گردشگری ایسلند به شمار می‌رود اما باید توجه داشت که میزان جمعیت گردشگرها و همچنین هزینه‌های سفر و قیمت‌ها از ماه مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) شروع به افزایش می‌کنند و تا ماه سپتامبر (شهریور) نیز همین روند ادامه دارد.

اگر به دنبال آن هستید که از شلوغی جمعیت و گردشگرها دوری کنید و در سفر خود به ایسلند نیز هزینه‌ها را کاهش بدهید و در عین حال سفری لذت‌بخش به این کشور داشته باشید و از جاهای دیدنی آن بازدید کنید، پس بهتر است قبل و بعد از اوج فصل گردشگری به آنجا سفر کنید. از اوایل آوریل تا میانه ژوئن (از فروردین تا میانه خرداد) و همچنین از میانه سپتامبر تا اوایل نوامبر (اواخر شهریور تا اوایل آبان) مقرون‌به‌صرفه‌ترین زمان سفر به ایسلند به شمار می‌روند.

فصل زمستان از اوایل دسامبر (اواخرآذر ماه) تا میانه ماه مارس (اواخر اسفند) نیز به عنوان خلوت‌ترین زمان ایسلند از نظر میزان گردشگری به شمار می‌رود اما افزایش میزان گردشگران ایسلند در سال‌های اخیر سبب شده تا قیمت بلیط هواپیما و هتل‌ها نسبتا در طول سال ثابت باشد چراکه بسیاری از گردشگران متوجه لذت‌های سفر به این کشور شمالی در سردترین فصل سال شده‌اند.

آب‌وهوا در ایسلند

با اینکه نام ایسلند به معنای «سرزمین یخ» است اما این به معنای بد بودن آب‌وهوای آنجا نیست. میانگین دمای هوا در زمین‌های هموار حدود صفر درجه سلسیوس است و در ارتفاعات نیز میانگین دمای هوا به حدود 10- درجه سلسیوس می‌رسد. البته باید توجه داشت که در فصول سرد سال، دمای هوا در بخش‌های شمالی ایسلند ممکن است به حدود 22 درجه زیر صفر برسد، پس از سفر در زمستان به این بخش‌ها خودداری کنید.

ماه ژوئن به عنوان خشک‌ترین ماه سال در ایسلند به شمار می‌رود و ماه ژوئیه گرم‌ترین ماه تابستانی است که میانگین دمای هوا در آن زمان به حدود 15 درجه سلسیوس می‌رسد که نسبتا دلنشین و خوشایند است. این آب‌وهوای ملایم و معتدل نیز تا اواخر ماه اوت پایدار است.

بهار: در این موقع از سال، برف‌ها اندک اندک آب می‌شوند و سرسبزی و نشاط به دامن طبیعت باز می‌گردد و بازدید از جاهای مختلف ایسلند می‌تواند بسیار دلنشین باشد. بازدید از بسیاری از آب‌گرم‌های دورافتاده ایسلند در این موقع است می‌تواند تجربه‌ای خارق‌العاده را رقم بزند.

تابستان: به دلیل آب‌وهوای خوشایند و روزهای آفتابی، تابستان بهترین زمان برای سفر به ایسلند به شمار می‌رود. در این موقع از سال،‌ روزها بسیار طولانی هستند و انجام فعالیت‌ها و تفریحات مختلف در فضای باز می‌تواند بسیار دلنشین باشد. جشنواره وایکینگ در این زمان برگزار می‌شود.

پاییز: این زمان برای بازدید از آب‌گرم‌های مختلف در ایسلند بسیار مناسب است و جمعیت کمتری را در این نقاط مشاهده خواهید کرد. از سوی دیگر، قبل از شروع زمستان سرد، فرصت آن را دارید تا به تماشای شفق‌های شمالی نیز بنشینید.

زمستان: برخلاف تابستان، در این موقع از سال شب‌ها بسیار طولانی و روزها بسیار کوتاه و در حدود 5 ساعت هستند و به همین دلیل به این موقع از سال شب‌های قطبی گفته می‌شود. فعالیت‌هایی همچون اسکی، برف‌سواری و اسنوموبیل سواری در این موقع از سال بسیار محبوب هستند.

بهترین زمان تماشای پدیده‌های طبیعی در ایسلند

ایسلند به عنوان کشوری با مناظری خارق‌العاده و طبیعتی خیره‌کننده شناخته می‌شود و یکی از دلایلی که مردم به این کشور سفر می‌کنند، لذت بردن از پدیده‌های طبیعی‌ای است که در اینجا رخ می‌دهند. این پدیده‌ها شامل شفق‌های قطبی، خورشید نیمه‌شب و شب‌های قطبی است. با اینکه نروژ به عنوان بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی شهرت دارد اما در شمال ایسلند نیز مناطق بسیار خوبی برای تماشای این رویداد طبیعی از میانه ماه اکتبر تا ماه مارس وجود دارد. این موقع از سال به عنوان شب‌های قطبی شناخته می‌شود که در آن ممکن است تا حدود 19 ساعت روز تاریک باشد. خورشید نیمه‌شب نیز به زمانی از سال گفته می‌شود که از ماه ژوئن تا اوت برقرار است و حدود 20 ساعت از شبانه‌روز خورشید در آسمان دیده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان