پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ

انیمیشن ژانر بسیار محبوبی است که مخاطبان جوان و بزرگسال را به خود جلب می‌کند و موضوعاتی در این آثار به تصویر کشیده می‌شوند که به زندگی همه افراد مرتبط هستند

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ

انیمیشن ژانر بسیار محبوبی است که مخاطبان جوان و بزرگسال را به خود جلب می‌کند و موضوعاتی در این آثار به تصویر کشیده می‌شوند که به زندگی همه افراد مرتبط هستند. داستان‌سرایی منسجم، طرح داستانی پویا و کاراکترهای کمدی سبب شده تا انیمیشن‌ها بسیار جذاب و تماشایی باشند. اولین انیمیشن در سال 1908 میلادی توسط یک نقاش کارتون فرانسوی ساخته شد و از آن زمان نیز انیمیشن‌ها تحول‌ها و پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. در این مطلب به معرفی پرفروش‌ترین انیمیشن‎‌های تاریخ سینما می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

6. انیمیشن در جستجوی دوری

Finding Dory — $1.02B

Finding Dory — $1.02B

انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) دنباله‌ای برای انیمیشن بسیار محبوب دیزنی به نام در جستجوی نیمو (Finding Nemo) است که حدود 13 سال پس از انیمیشن اصلی روی پرده سینماها اکران شد. انیمیشن «در جستجوی دوری» فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشت و به مبلغ 1.02 میلیارد دلار دست پیدا کرد. این انیمیشن، داستان دوری با صداپیشگی الن دجنرس (Ellen Degeneres) را دنبال می‌کند که سفری برای پیدا کردن والدینش را آغاز می‌کند. او با خطرات آب‌های اقیانوس روبه‌رو می‌شود تا بتواند پدر و مادرش را از اسارت نجات دهد.

5. انیمیشن داستان اسباب بازی 4

Toy Story 4 — $1.07B

Toy Story 4 — $1.07B

فرنچایز داستان اسباب بازی (Toy Story) از جمله برجسته‌ترین فرنچایزهای دنیای سینما به شمار می‌رود. اولین انیمیشن از این مجموعه مشترک پیکسار و دیزنی در سال 1995 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. چهارمین فیلم این فرنچایز نیز که آخرین فیلم آن به شمار می‌رود به عنوان پرفروش‌ترین اثر این مجموعه شناخته می‌شود و در گیشه جهانی مبلغ 1.07 میلیون دلار را بدست آورده است. صداپیشگی شخصیت وودی در این فرنچایز را تام هنکس (Tom Hanks) برعهده دارد. در انیمیشن «داستان اسباب بازی 4» وودی و دیگر اسباب بازی‌ها به همراه صاحب جدید خود به یک سفر جاده‌ای می‌روند. در این سفر، وودی با دوست قدیمی خودش به نام بو پیپ با صداپیشگی انی پاتس (Annie Potts) روبه‌رو می‌شود.

4. انیمیشن شگفت‌انگیزان 2

Incredibles 2 — $1.24B

Incredibles 2 — $1.24B

خیلی به ندرت پیش می‌آید که دنباله‌ای بتواند فروش بالاتری از نسخه اصلی‌اش داشته باشد و یکی از این آثار نادر نیز انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 (Incredibles 2) است. انیمیشن اصلی در سال 2004 میلادی توانست توجه بیننده‌های زیادی را به خود جلب کند و اصلا جای تعجب ندارد که حدود 14 سال پس از آن، همچنان این عشق و علاقه نسبت به این داستان پابرجا باشد. انیمیشن «شگفت‌انگیزان 2» در فروش جهانی خود توانست به فروشی بیش از 1.2 میلیارد دلار دست پیدا کند و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شود.

3. انیمیشن یخ‌زده

Frozen — $1.26B

Frozen — $1.26B

کمپانی دیزنی توانسته ردپای ماندگاری از خودش در صنعت سینما بگذارد و این موضوع در مورد انیمیشن‌های اوریجینال این کمپانی بیشتر صدق می‌کند. کمپانی انیمیشن‌سازی دیزنی در اوایل دهه 2010 میلادی رو به افول می‌رفت تا اینکه انیمیشن یخ‌زده (Frozen) را در سال 2013 میلادی روی پرده سینماها اکران کرد و با کسب فروش جهانی بیش از 1.26 میلیون دلار توانست به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند. این فیلم توانست انیمیشن‌سازی دیزنی را احیا کند. انیمیشن «یخ‌زده» داستان دو خواهر را دنبال می‌کند که در جوانی پدر و مادر خود را از دست داده‌اند و این عشق بین آن‌ها بوده که توانسته آن‌ها را پایدار نگه دارد. آهنگ‌های بسیار جذاب این انیمیشن سال‌ها در ذهن بیننده‌ها ماندگار شده است.

2. انیمیشن یخ‌زده 2

Frozen II — $1.45B

Frozen II — $1.45B

حدود شش سال پس از اکران انیمیشن اصلی، انیمیشن «یخ‌زده 2» روی پرده سینماها آمد و توانست فروشی بیشتر از فیلم اصلی داشته باشد و آهنگ‌های جذاب و جدیدی را به مخاطبان ارائه کند. در این انیمیشن، بار دیگر السا باید سفری برای خودشناسی را شروع کند اما این بار او تنها نیست و آنا، کریستوف، اولاف و گوزن آن‌ها به نام سون او را همراهی می‌کنند. این فیلم جدید بار دیگر بر رابطه دو خواهر تمرکز دارد اما توانسته داستانی جالب و جدید را به نمایش بگذارد و پایانی خوش را برای کاراکترها رقم بزند.

1. انیمیشن شیر شاه

The Lion King — $1.65B

The Lion King — $1.65B

انیمیشن شیر شاه (The Lion King) محصول سال 1994 میلادی یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ به شمار می‌رود و همین دلیلی بر آن بود که حدود 20 سال پس از آن، دیزنی به سراغ ساخت نسخه‌ای لایو اکشن بر اساس آن رفت. فیلم «شیر شاه» سال 2019 میلادی همان داستان انیمیشن اصلی را دنبال می‌کند اما در عوض، جلوه‌های ویژه بسیار جذاب و خارق‌العاده‌ای را به نمایش در می‌آورد. این فیلم از لحاظ بصری یک شاهکار به شمار می‌رود و بیننده‌های بسیار زیادی به تماشای آن نشسته‌اند. این فیلم توانست به هنگام اکران خود به فروش جهانی 1.65 میلیارد دلار دست پیدا کند و به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان