معرفی مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی

در سفر به امارات متحده عربی و بازدید از جاذبه‌های مختلف آن حتما باید از مسجد بزرگ شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) در شهر ابوظبی نیز دیدن کرد

معرفی مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی

در سفر به امارات متحده عربی و بازدید از جاذبه‌های مختلف آن حتما باید از مسجد بزرگ شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) در شهر ابوظبی نیز دیدن کرد. این مسجد بزرگ و خیره‌کننده در فاصله 90 دقیقه رانندگی از شهر دوبی قرار دارد و یکی از بزرگترین مساجد جهان به شمار می‌رود. مساحت مسجد به حدود 30 هکتار می‌رسد و قادر است بیش از 40 هزار نفر را درون خود جای بدهد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی در امارات متحده عربی بپردازیم.

تاریخچه مسجد شیخ زاید

این مسجد بسیار برجسته و بزرگ به یادبود اولین حاکم امارات متحده عربی یعنی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان (Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan) ساخته شده و قبر او در همین مسجد قرار گرفته است. ساخت مسجد «شیخ زاید» حدود 11 سال طول کشید و کار بر روی آن در ماه دسامبر سال 2007 میلادی به اتمام رسید.

برای ساخت این مسجد عظیم و تماشایی هزینه هنگفت 2 میلیارد درهمی معادل 545 میلیون دلار صرف شده است. نتیجه نهایی نیز مسجدی با معماری خیره‌کننده، مرمرهای سفید رنگ و تزیینات طلاکاری‌ شده است که در تزیین برخی از بخش‌های آن از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی همچون لاجورد، یاقوت، عقیق قرمز و مروارید استفاده شده است.

مسجد «شیخ زاید» دارای 28 گنبد، بیش از هزار ستون و یکی از بزرگترین لوسترهای جهان است. این لوستر حدود 33 فوت ارتفاع دارد و وزن آن به 12 تن می‌رسد که سالن اصلی مسجد را روشن می‌کند. در کف مسجد نیز بزرگترین فرش دستباف جهان قرار دارد که ساخت آن برای 1200 نفر بیش از دو سال طول کشیده است.

با اینکه تمام این تجمل و تزیینات لوکس ممکن است بیش از حد اندازه به نظر برسند اما مسجد بزرگ شیخ زاید تنها یک مکان پر زرق و برق توخالی نیست. بلکه اینجا محل آرامش و درون‌نگری است و بازتاب‌های نور در استخرهای آب درون حیاط بسیار بزرگ و زیبای مسجد بسیار جذاب و آرامش‌بخش هستند. این در حالی است که در پیرامون این حیاط بزرگ نیز راهروهای ستون‌دار و مسقفی وجود دارند که قدم زدن در میان آن‌ها بسیار جالب‌توجه است.

بهترین زمان بازدید از مسجد شیخ زاید

در هر موقع از سال و همچنین هر زمان در روز می‌توان از این شاهکار مهندسی دیدن کرد و غرق تماشای زیبایی‌های آن شد اما به هنگام غروب آفتاب، این مسجد بسیار خیره‌کننده و تماشایی‌تر می‌شود. به هنگام غروب آفتاب، صدای اذان در حیاط مسجد طنین‌انداز می‌شود و نمازگزاران به سمت سالن اصلی مسجد هجوم می‌برند. زمانی که خورشید به طور کامل غروب کند، مسجد با نورپردازی‌های بسیار زیبا و جالب‌توجهی روشن می‌شود که تماشای آن می‌توانند شما را حیرت‌زده کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان