راهنمای مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque) یکی از مسجدهای برجسته شهر دبی به شمار می‌رود. شهر دبی به عنوان شهری اسلامی مساجد زیادی دارد که در طول روز می‌توان بانگ اذان آن‌ها را شنید و مناره‌های سر به آسمان بلند کرده آن‌ها را مشاهده کرد

راهنمای مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque) یکی از مسجدهای برجسته شهر دبی به شمار می‌رود. شهر دبی به عنوان شهری اسلامی مساجد زیادی دارد که در طول روز می‌توان بانگ اذان آن‌ها را شنید و مناره‌های سر به آسمان بلند کرده آن‌ها را مشاهده کرد. برای آنکه بیشتر با اسلام آشنا شوید، بازدید از مسجد «جمیرا» در شهر دبی می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد. «جمیرا» تنها مسجد دبی است که درب آن به روی عموم باز است و در کنار مسجد بزرگ شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) در ابوظبی، تنها مساجدی هستند که غیر مسلمانان اجازه بازدید از آن‌ها را دارند. در ادامه به معرفی مسجد جمیرا در دبی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

ساختمان مسجد جمیرا

مسجد «جمیرا» در کنار جاده ساحلی جمیرا در محله بسیار شیک جمیرا 1 قرار دارد. ساختمان مسجد در سال 1976 میلادی ساخته شده و ظاهر آن از سنگ‌های سفید رنگی است که به سبک فاطمی قرون وسطایی شمال آفریقا و خاورمیانه طراحی شده‌اند. تاقچه‌های قلعه‌مانند و طاق‌نماهای کنده‌کاری شده نیز جذابیت ظاهری این مسجد را دو چندان کرده‌اند.

در اولین نگاه به مسجد از فضای بیرون، احتمالا مناره‌های سر به فلک کشیده آن برای شما خودنمایی می‌کنند. موذن از بالکن‌های این مناره‌ها در طول روز اذان می‌گوید و نمازگزاران را برای اقامه نماز به مسجد فرا می‌خواند. مسجد دارای گنبد مرکزی بسیار بزرگی است که پیرامون آن نیز چهار گنبد کوچک‌تر قرار گرفته‌اند و با کنده‌کاری‌های سنگی و پیچیده آراسته شده‌اند.

درون مسجد نیز فضایی آرامش‌بخش و دلنشین قرار دارد که با رنگ‌های تسکین‌دهنده زردآلویی، کرمی و آبی تزیین شده‌اند. فانوس‌های برنجی نیز سالن اصلی مسجد و گوشه و کنار آن را روشن می‌کنند و جلوه زیبایی به آن بخشیده‌اند. مسجد «جمیرا» می‌تواند 1200 نمازگزار را در خود جای بدهد.

نحوه پوشش در مسجد جمیرا

مسجد محل عبادت است و برای ورود به آنجا باید ظاهری مرتب و آراسته داشت. چه خانم‌ها و چه آقایان باید لباس مناسبی بر تن کنند که تمام بدن‌شان را بپوشاند. خانم‎ها نیز باید با روسری سر خود را بپوشند. اگر در بازدید از مسجد «جمیرا» لباس مناسب ندارید، می‌توانید از لباس‌های سنتی آنجا استفاده کنید.

عکسبرداری در مسجد جمیرا

رویکرد آزادانه مسئولان در رابطه با این مسجد سبب شده تا علاوه بر اینکه همه افراد می‌توانند از بازدید کنند، می‌توانند از بخش‌های مختلف داخل آن نیز عکس بگیرند. به همین دلیل است که مسجد «جمیرا» به سوژه بسیار خوبی برای عکاسان در دبی تبدیل شده است. دیوارهای سفید در کنار آسمان آبی رنگ روز، نمای بسیار خوبی برای عکاسی به شمار می‌رود. به هنگام غروب آفتاب نیز این دیوارهای سفید رنگ به رنگ طلایی نرم در می‌آیند و جلوه بسیار زیبایی دارند. نورپردازی مسجد به هنگام شب نیز آن را تماشایی‌تر می‌کند.

جاهای دیدنی اطراف مسجد جمیرا

پس از بازدید از مسجد «جمیرا» به هنگام صبح، می‌توانید از آنجا به ساحل عمومی جمیرا (Jumeirah Public Beach) بروید و در آنجا در کنار آب‌های خلیج فارس قدم بزنید. علاوه بر این، فرصت آن را دارید تا از برج العرب (Burj Al Arab) عکس بگیرید که یکی از نمادهای برجسته شهر دبی محسوب می‌شود. «برج العرب» لوکس‌ترین هتل دبی و همچنین یکی از برجسته‌ترین شاهکارهای مهندسی و معماری به شمار می‌رود که تماشای آن می‎تواند بسیار جذاب باشد.

از مسجد «جمیرا» می‌توانید با 10 دقیقه پیاده‌روی به سمت شمال، از موزه اتحاد (Etihad Museum) دیدن کنید. در این موزه می‌توانید نحوه شکل‌گیری امارات متحده عربی را مشاهده کنید. در اینجا یعنی خانه اتحادیه بود که در سال 1971 میلادی اسنادی برای اتحاد ایالت‌های عربی به امضا رسید.

با 15 دقیقه پیاده‌روی یا 5 دقیقه رانندگی به سمت جنوب مسجد «جمیرا» می‌توانید به فروشگاه Comptoir 102 بروید که فروشگاه و کافه‌ای مدرن به شمار می‌رود و کالاهای دست‌ساز و غذاهای ارگانیک سالمی دارد. با فاصله 15 دقیقه رانندگی به سمت شمال مسجد «جمیرا» نیز می‌توانید از محله تاریخی الفهیدی (Al Fahidi Neighborhood) و موزه دبی (Dubai Museum) دیدن کنید و همچنین از خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذی در مرکز شیخ محمد برای درک فرهنگی (Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding) لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان