تحولات روز صد و پنجاه و سوم جنگ اوکراین؛

سامانه‌های پدافندی Gepard به خاک اوکراین رسیدند/ کشته شدن ۴ مزدور خارجی در جبهه دونباس/ طرح امریکا برای ارسال جنگنده‌های اروپایی به اوکراین +تصاویر

برخی رسانه های غربی مدعی هستند واشنگتن قصد دارد برخی متحدان اروپایی خود را برای ارسال جنگنده های ساخت این کشورها برای نیروی هوایی اوکراین قانع کند.

سرویس جهان مشرق _ در پایان بیست و دومین هفته از نبرد اوکراین، به مانند روزهای گذشته تغییر خاصی در خطوط دو طرف ایجاد نشده و تنها شاهد حملات هوایی و توپخانه ای به مواضع یکدیگر هستیم.

تحولات روز صد و پنجاه و یکم جنگ اوکراین:

حملات سنگین توپخانه اوکراین به پل‌های ارتباطی خرسون/ سرنگونی دهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی/ آلمان، سامانه پدافندی IRIS-T را تا پایان تابستان به کی‌یف ارسال می‌کند +نقشه و تصاویر

ارتش روسیه در تلاش است تا با عبور از خطوط دفاعی اوکراین، به حومه شهرهای مهم منطقه دونباس نظیر اسلاویانسک برسد و در سوی مقابل نیز اوکراینی ها در تلاش برای ضد حمله در جبهه استان خرسون و بازپس گیری مرکز این استان در غرب رودخانه دنیپرو هستند.

سامانه‌های پدافندی Gepard به خاک اوکراین رسیدند

اوکراین اولین دسته از سامانه های پدافند هوایی Gepard آلمان را دریافت کرد. اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد سه دستگاه سامانه Gepard به همراه مهمات آنها وارد اوکراین شده اند، او گفته ما منتظر تکمیل بخش اول تحویلی ها به تعداد 15 سامانه Gepard هستیم.

دولت آلمان قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد 50 دستگاه از این سامانه را تحویل اوکراین دهد؛ طبق آخرین اخبار این عدد به مجموع 30 دستگاه سامانه Gepard رسیده که برای کمک به اوکراین ارسال خواهد شد و نصف تحویلی ها در ماه آینده ارسال می شود و تاریخ مشخصی برای بخش دوم تحویلی ها فعلا تعیین نشده است.

سامانه‌های پدافندی Gepard به خاک اوکراین رسیدند/ کشته شدن 4 مزدور خارجی در در جبهه دونباس/ طرح امریکا برای ارسال جنگنده‌های اروپایی به اوکراین +تصاویر

آلمان به دلیل کمک های اندک خود به کی‌یف در ابتدای جنگ اوکراین مورد انتقاد جهانی قرار گرفته بود که با تحویل هویتزر های خودکششی PzH-2000 و سامانه Gepard کمی از این فشار جهانی به ویژه از سمت دیگر کشور های اروپایی را کاست و قرار است در آینده راکت انداز های M270 را نیز به اوکراین ارسال کند.

کشته شدن 4 مزدور خارجی در در جبهه دونباس

از ابتدای جنگ در خاک اوکراین، هزاران نیروی مزدور خارجی در صفوف ارتش اوکراین مشغول مبارزه با ارتش روسیه بوده و تا کنون صدها نفر از آنها در میادین نبرد کشته و زخمی شده اند. بر اساس اعلام منابع غربی تعداد نیروهای خارجی که برای ارتش اوکراین می جنگیدند در ابتدای جنگ رقم 16 هزار نفر بوده اما با تمرکز درگیری در جبهه های شرقی، به تدریج عمده این نیروها به خاک کشورهای خود بازگشتند و در حال حاضر کمتر از 3 هزار نیروی خارجی تحت خدمت ارتش اوکراین هستند.

سامانه‌های پدافندی Gepard به خاک اوکراین رسیدند/ کشته شدن 4 مزدور خارجی در در جبهه دونباس/ طرح امریکا برای ارسال جنگنده‌های اروپایی به اوکراین +تصاویر

در روز 18 جولای، 4 نیروی داوطلب خارجی در نزدیکی Hryhorivka در استان دونتسک، در جریان نبرد با نیروهای روسی کشته شدند. طی این درگیری دو آمریکایی به نام های لوک لوسیزین و برایان یانگ، یک کانادایی به نام امیل آنتونی روی سیرویس و یک سوئدی به نام ادوارد پاتریگنانی کشته شدند.

طرح امریکا برای ارسال جنگنده‌های اروپایی به اوکراین

در هفته های گذشته اخبار زیادی در خصوص طرح سناتورهای امریکایی برای ارسال جنگنده های رزمی این کشور برای ارتش اوکراین به گوش می رسید؛ مواردی نظیر جنگنده های چندمنظوره اف15 و اف16 و یا هواپیماهای پشتیبانی نزدیک A-10 در میان پیشنهادات مطرح شده دیده می شد.

سامانه‌های پدافندی Gepard به خاک اوکراین رسیدند/ کشته شدن 4 مزدور خارجی در در جبهه دونباس/ طرح امریکا برای ارسال جنگنده‌های اروپایی به اوکراین +تصاویر

اما به تازگی برخی رسانه های غربی مدعی هستند واشنگتن قصد دارد برخی متحدان اروپایی خود را برای ارسال جنگنده های ساخت این کشورها برای نیروی هوایی اوکراین قانع کند. گفته می شود مدل هایی نظیر جنگنده رافال فرانسوی، گریپن سوئدی و یوروفایتر تایفون ساخت مشترک 4 کشور اروپایی انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در میان گزینه های مد نظر امریکا دیده می شوند.

سرنگونی یازدهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراینی

منابع روسی روز گذشته تصاویری از سرنگونی یک فروند دیگر از پهپادهای رزمی مدل بیرقدار ارتش اوکراین را در استان خرسون منتشر کردند.

چند روز قبل نیز یک فروند دیگر از پهپادهای Bayraktar TB2 اوکراینی در استان خارکیف سرنگون شده بود. پهپاد رزمی بیرقدار ساخت کمپانی نظامی بایکار ترکیه است که گفته می شود 50 فروند از این هواگرد را به ارتش اوکراین تحویل داده است و تا کنون حداقل 11 فروند از آنها در جنگ اوکراین توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان