زیباترین پارک‌های ملی سوئد

از تندراهای قطبی دورافتاده تا دره‌های آتشفشانی عمیق و مناظر گسترده دریایی، طبیعت کشور سوئد بسیار دیدنی و خیره‌کننده است. این سرزمین سرسبز و در عین حال سرد، سرشار از حیات وحشی جالب‌توجه و منحصربه‌فرد است و این موضوع را به خوبی می‌توان در پارک‌های ملی آن مشاهده کرد. در ادامه به معرفی زیباترین پارک‌های ملی سوئد می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

زیباترین پارک‌های ملی سوئد

از تندراهای قطبی دورافتاده تا دره‌های آتشفشانی عمیق و مناظر گسترده دریایی، طبیعت کشور سوئد بسیار دیدنی و خیره‌کننده است. این سرزمین سرسبز و در عین حال سرد، سرشار از حیات وحشی جالب‌توجه و منحصربه‌فرد است و این موضوع را به خوبی می‌توان در پارک‌های ملی آن مشاهده کرد. در ادامه به معرفی زیباترین پارک‌های ملی سوئد می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. پارک ملی مودس

Muddus National Park

اگر به دنبال مکانی آرامش‌‎بخش و خلوت هستید، به پارک ملی مودس (Muddus National Park) بروید چراکه اینجا آرام‌ترین مکان در تمام سوئد است. بخش اعظمی از این پارک را جنگل‌های کهن فرا گرفته‌اند و بدین ترتیب جلوی بیشتر سروصداها را می‌گیرند. رودخانه موتوسادنو (Muttosädno) در جنوب، آبشار مودس و دره ماسکوسگارسا (Måskosgårsså) تنها بخشی از جاذبه‌های بسیار متنوع درون این پارک هستند که آن را به مکانی بسیار جذاب و تماشایی تبدیل کرده‌اند. گردش در این پارک و همچنین اقامت در کلبه‌های درون آن می‌تواند تجربه بسیار جالب‌توجهی را برای شما رقم بزند.

9. پارک ملی فارنبوفیاردن

Farnebofjarden National Park

پارک ملی فارنبوفیاردن (Farnebofjarden National Park) با خلیج‌های گسترده خود مکانی ایدئال برای پرندگان، ماهی‌ها و گیاهان به شمار می‌رود. از سوی دیگر، گذر رودخانه دالالون (Dalälven) از میان این پارک ملی، آن را زیباتر و جذاب‌تر نیز کرده است. به هنگام بهار، سیل این پارک را در بر می‌گیرد و مناطقی منحصربه‌فرد از دشت‌های سیلابی، حصارهای کنار رودخانه، مراتع سرسبز و جنگل‌های قدیمی تشکیل می‌دهد. بیش از 205 گونه پرنده در این پارک ملی زندگی می‌کنند که برای علاقه‌مندان به پرنده می‌تواند بسیار جذاب باشد.

8. پارک ملی کوسترهاوت

Kosterhavet National Park

پارک ملی کوسترهاوت (Kosterhavet) تنها پارک دریایی در سوئد به شمار می‌رود که مأمنی برای حیات‌وحش ساحلی است. پارک در مرز سوئد با نروژ قرار دارد و بیش از 6000 گونه جانوری در آن زندگی می‌کنند. غواصی در این پارک دریایی می‌تواند حس و حال بسیار خوبی از تجربه طبیعت زیر آب سوئد را برای شما فراهم بیاورد. به هنگام فصول سرد سال، کایاک‌سواری برای بازدید از این پارک ملی انتخاب بسیار خوبی است اما در تابستان که آب دریا گرم‌تر است، می‎‌توان درون آب به غواصی مشغول شد.

7. پارک ملی استنشوود

Stenshuvud National Park

صخره‌های ناهموار، جنگل‌های متراکم و سواحل شنی، پارک ملی استنشوود (Stenshuvud National Park) را شکل داده‌اند. پارک بخشی بسیار زیبا از خط ساحلی سوئد را در بر گرفته و مکان بسیار خوبی برای کوهنوردی به شمار می‌رود. یکی از بهترین مسیرها برای کوهنوردی نیز از کنار ساحل شروع می‌شود و به مکانی حدود 100 متر بالاتر از سطح دریا می‌رود که در آنجا می‌توانید شاهد مناظری بسیار زیبا از اطراف باشید. در فصول تابستان، سواحل این پارک ملی شلوغ می‌شود و خانواده‌ها اوقات خود را صرف پیکنیک،‌ آفتاب گرفتن، شنا و موج‌سواری می‌کنند.

6. پارک ملی تیودن

Tiveden National Park

پارک ملی تیودن (Tiveden National Park)، بخشی کوهستان و پر از تپه از سوئد را فرا گرفته که در طی سال‌ها توسط یخچال‌های طبیعی تغییر شکل پیدا کرده‌اند. وجود جنگل‌های گسترده و همچنین دریاچه‌های آبی‌رنگ و درخشان درون این پارک، سبب شده تا علاقه‌مندان به کاوش و گردش به اینجا هجوم بیاورند. مسیرهای مختلفی وجود دارند که بازدیدکننده‌ها را به داخل پارک هدایت می‌کنند اما با وجود جذابیت‌های بسیار زیادش، این پارک مملو از گردشگر نیست و به دلیل دورافتاده بودن، تقریبا بکر و دست نخورده باقی مانده است.

5. پارک ملی پاجلانتا

Padjelanta National Park

پارک ملی پاجلانتا (Padjelanta National Park) به عنوان بزرگترین پارک ملی سوئد شناخته می‌شود و نام آن نیز به معنای سرزمین‌های مرتفع است. مناطق کوهستانی این پارک و مسیرهای مختلف داخل آن، فرصت‌های بسیار خوبی برای کوهنوردی به شمار می‌روند. تنوع و فراوانی گیاهان در این پارک نیز در تمام نقاط آن قابل مشاهده است. علاوه بر گونه‌های گیاهی، جانوران و انواع گونه پرندگان را می‌توان در این پارک مشاهده کرد. کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند مسیرهای دشوار درون این پارک ملی را سپری کنند و از بالا شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی باشند.

4. پارک ملی اسکولسکوگن

Skuleskogen National Park

کوهستان‌ها، جنگل‌ها، دریاها و دریاچه‌های پارک ملی اسکولسکوگن (Skuleskogen National Park) هر بازدیدکننده‌ای را به حیرت وا می‌دارند. گردش در میان جنگل‎‌های ساحلی و قدیمی، دنبال کردن نهرها و رودخانه‌های مختلف و صعود از صخره‌های ناهموار می‌تواند تجربه بسیار مهیجی را برای شما رقم بزند. اقامت به هنگام شب در یکی از کلبه‌های رایگان داخل پارک نیز سفر شما به اینجا را جذاب‌تر خواهد کرد.

3. پارک ملی سارک

Sarek National Park

پارک ملی سارک (Sarek National Park) با دره‌های یخی، قله‌های پوشیده از برف و رودخانه‌های پر از جنب‌وجوش هر بازدیدکننده‌ای را به چالش می‌کشد. این پارک ملی دورافتاده و بکر فرصت‌های بسیار خوبی برای ماجراجویان و طبیعت‌گردان فراهم می‌کند تا علاوه بر گردش در طبیعت، از تماشای حیات وحش نیز لذت ببرند. از جمله حیوانات ساکن در این پارک می‌توان به گوزن شمالی، خرس قهوه‌ای، سیاه‌گوش و انواع پرندگان اشاره کرد. درون پارک نیز روستاهای مردم بومی دیده می‌شوند که اقامت در آنجا می‌تواند تجربه ماندگاری را برای شما رقم بزند.

2. پارک ملی تیرستا

Tyresta National Park

پارک ملی تیرستا (Tyresta National Park) در محدوده حومه شهر استکهلم قرار دارد و افراد زیادی از شهر به اینجا سفر می‌کنند تا روزی را در دامن طبیعت بگذرانند. بسیاری از دامنه‌های کوهستانی موجود در این پارک ملی را جنگل‌های کهن پوشیده‌اند که اکنون سکونتگاه جانوران و پرندگان مختلفی هستند. قدمت برخی از درختان این جنگل به بیش از 400 سال می‌رسد که واقعا فوق‌العاده و تماشایی هستند. مسیرهای پیاده‌روی مختلفی در میان پارک وجود دارند که از کنار دریاچه‌ها و صخره‎‌ها عبور می‌کنند و این فرصت را برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کنند تا شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی باشند. «روستای تیرستا» نیز یک روستای قرن هجدهمی است که در ورودی پارک قرار گرفته و بازدید از آن می‌تواند جالب‌توجه باشد.

1. پارک ملی آبیسکو

Abisko National Park

پارک ملی آبیسکو (Abisko National Park) دارای مناظری بسیار خارق‌العاده و خیره‌کننده است و به راحتی نیز می‌توان به آن دسترسی داشت. این پارک ملی درون لپلند سوئد قرار گرفته و دارای مناطقی متنوع و جذاب است که شامل آبدره‌ها، آبشارها، جنگل‎ها و کوهستان‌های پوشیده از برف می‌شود. مناظر خیره‌کننده این پارک ملی، بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل است که از آن به عنوان پربازدیدترین پارک ملی سوئد یاد می‌شود. کوهنوردی، اسکی‌سواری و سورتمه‌سواری با سگ از جمله فعالیت‌ها و تفریحات محبوب در پارک هستند که تجربه آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان