معرفی سریال The Sandman از نتفلیکس

نیل گیمن (Neil Gaiman) یکی از چهره‌های تاثیرگذار در ادبیات علمی-تخیلی و فانتزی به شمار می‌رود و کتاب‌های بسیار پرفروشی را قلم زده است

معرفی سریال The Sandman از نتفلیکس

نیل گیمن (Neil Gaiman) یکی از چهره‌های تاثیرگذار در ادبیات علمی-تخیلی و فانتزی به شمار می‌رود و کتاب‌های بسیار پرفروشی را قلم زده است. از جمله بهترین رمان‌های او می‌توان به کتاب گورستان (The Graveyard Book)، نشانه‌های خوب (Good Omens) و اقیانوس انتهای جاده (The Ocean at the End of the Lane) اشاره کرد. اما یکی از مشهورترین و دوست‌داشتنی‌ترین آثار او، مجموعه کمیک «سندمن» یا «مرد شنی» (The Sandman) است که توسط کمپانی دی‌سی به چاپ رسیده است.

حالا سرویس آنلاین نتفلیکس سریالی اقتباسی بر اساس آن به نام سریال «سندمن» تولید کرده که الن هاینبرگ (Allan Heinberg) مدیریت اجرایی فصل اول آن را برعهده دارد. در ادامه به معرفی سریال «سندمن» و هر آنچه از آن باید بدانید، می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

داستان سریال The Sandman

بنابر گزارش‌های منتشر شده، اولین فصل از سریال «سندمن» داستان کتاب کمیک سندمن، جلد اول: مقدمه و شبگرد (The Sandman, volume 1: Preludes & Nocturnes) را به تصویر می‌کشد. این کتاب داستان دستگیری شخصیت «رویا» توسط «برجس» و پیروانش در اوایل دهه 1900 میلادی و همچنین 105 سال اسارت او را بازگو می‌کند. «رویا» سرانجام موفق می‌شود که در سال 2021 میلادی از این اسارت بگریزد.

او پس از فرار همچنان بسیار ضعیف است و به عالم رویاپردازی باز می‌گردد و در آنجا متوجه می‌شود که همه چیز از نظم خارج شده‌اند. از همین رو، تصمیم می‌گیرد تا توتم‌های قدرت خود را بازپس بگیرد که شامل کیسه‌ای از شن، یک سکان و یک یاقوت است. همین نیز به ماجراجویی‌های بسیار جذابی ختم می‌شوند که در آن، ما با شخصیت‌های دیگری همچون مرگ، لوسیفر و دی آشنا می‌شویم.

کاراکترهای سریال The Sandman

سریال «سندمن» روی شخصیتی به نام «رویا» یا «دریم» تمرکز دارد که چهره‌ای بسیار قدرتمند است و با نام‌های مختلفی همچون مورفیوس، پادشاه رویاها، کایکول، اونیروس، ارباب رویاها و همچنین مرد شنی یا سندمن شناخته می‌شود. رویا یکی از هفت موجود قدرت و بی‌پایانی است که هر کدام بخشی از هستی را کنترل می‌کنند.

قلمروی رویا به عنوان عالم رویاپردازی شناخته می‌شود اما در طی مدت زمان اسارت رویا، این قلمروی او از نظم خارج شده و مسئولیت‌های او پیرامون خواب، رویا و کابوس ناتمام باقی مانده‌اند. در این میان نیز او متحدانی دارد که یکی از آن‌ها کتاب‌دار وفادارش به نام لوسین و همچنین همراه همیشگی‌اش کلاغی به نام متیو است.

یکی دیگر از کاراکترهای سریال «سندمن»، رودریک برجس نام دارد که فردی تشنه به قدرت است که به دنبال دستگیری مرگ و به دست آوردن جاودانگی بود اما در عوض، رویا را به دام انداخته است. از ترس انتقام احتمالی رویا، او تصمیم می‌گیرد را رویا را برای چندین دهه زندانی نگه دارد.

همسر برجس به نام اتل کریپس، دکتر دستینی ملقب به دی و لوسیفر حاکم جهنم از جمله دیگر کاراکترهایی هستند که در سریال «سندمن» معرفی خواهند شد. شخصیت‌های مرگ، آرزو و نوامیدی نیز از جمله این موجودات فناناپذیر همانند رویا هستند که در این سریال حضور خواهند داشت.

بازیگران سریال The Sandman

سرویس آنلاین نتفلیکس بازیگران برجسته و بااستعدادی را برای نقش‌آفرینی در سریال «سندمن» به خدمت گرفته است. در این سریال تام استوریج (Tom Sturridge) نقش اصلی را بازی می‌کند. بازیگران سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی چارلز دنس (Charles Dance) و گوئندلین کریستی (Gwendoline Christie) و همچنین کربی هاول باپتیست (Kirby Howell-Baptiste) و دیوید تیولیس (David Thewlis) از جمله دیگر بازیگران حاضر در این سریال هستند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به استیون فرای (Stephen Fry)، جنا کولمن (Jenna Coleman)، بوید هالبروک (Boyd Holbrook)، میسون الکساندر پارک (Mason Alexander Park)، دانا پرستون (Donna Preston)، جولی ریچاردسون (Joely Richardson)، کیو را (Kyo Ra) و تعداد زیادی دیگری اشاره کرد.

فیلمبرداری سریال The Sandman

فیلمبرداری اولین فصل از سریال «سندمن» در ماه اکتبر سال 2020 میلادی شروع شده بود و این موضوع توسط خود نیل گیمن نیز تایید شد. کل فصل اول سریال در بریتانیا فیلمبرداری شده است. البته آن‌ها قصد داشتند تا در مکان‌های دیگری نیز فیلمبرداری را انجام بدهند اما به دلیل گسترش ویروس کرونا برنامه‌های آن‌ها عملی نشد. ساری در انگلیس و همچنین استودیویی در لندن از جمله لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال بودند. در اوت سال 2021 میلادی نیز فیلمبرداری فصل اول به پایان رسیده بود اما هنوز تازه مرحله پساتولید آغاز شده بود و باید جلوه‌های ویژه و موارد دیگری به سریال اضافه می‌شدند تا این اثر تکمیل شود.

تاریخ پخش سریال The Sandman

اولین فصل از سریال «سندمن» شامل 11 قسمت است که احتمالا همه آن‌ها حدود یک ساعت زمان خواهند داشت. تمام قسمت‌های فصل اول سریال در تاریخ 5 اوت سال 2022 میلادی (جمعه 14 مرداد 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان