رنگ کردن مو با بابونه با چند روش مختلف در خانه

رنگ کردن مو با بابونه یکی از بهترین مورد ها برای تقویت و درخشان و روشن کنندگی موهاست. که بهتر است موها را به طور ثابت با چای بابونه شستشو داد تا با خواص بی نظیر این گیاه آشنا شوید.

رنگ کردن مو با بابونه با چند روش مختلف در خانه

بابونه از خواص بی نظیری بهره می گیرد که مفید در جهت سلامتی و کمک کننده در میزان گردش خون و هضم غذا می باشد. گیاه بابونه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای پوست مناسب بوده که یک نوع لایه بردار قوی طبیعی هم می باشد. این یعنی شستن پوست سر چای بابونه مفید در جهت سلامت و تازگی و طراوت و تمیزی پوست سر بوده که با تغذیه بیشتر فولیکول های مو و کم شدن خشکی و شوره سر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در همین راستا رنگ کردن مو با بابونه که چون سبب تزریق شادابی و طراوت زیاد موها می شود درخشندگی خاصی به مو می دهد.

این گیاه به خاطر داشتن فلاونوئید در ترکیباتش می تواند موها را به مقداری روشن تر کند. اگر شما جزو کسانی هستید که به دنبال رنگ های مختلف در تنوع و سبک و ظاهر هستید می توانید از این گیاه در جهت رنگ کردن موها استفاده نمایید بدون این که به مو آسیبی بزند.

رنگ آمیزی مو با حنا و بابونه

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

رنگ کردن مو در خانه با بابونه

بابونه یک نمونه داروی گیاهی بوده که قرن ها برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گرفته و به دلیل رنگ طلایی در آن و ترکیبات فلاونوئید موها را بدون این که آسیبی بزند کمی روشن تر می کند. ابتدا مطمئن شوید که به آن حساسیت نداشته باشید. یکی دیگر از نکات مثبت رنک کردن مو با بونه که می شود به تنهایی و بدون نیاز به هیچ ماده اضافه ای می توان این کار را درخانه انجام داد. می توان گفت در این جا که اگر در خانه برای خود چای بابونه برای مصرف روزانه دم می کنید می توانید همین را انجام دهید. برای نتیجه گیری بهتر است در یک روز آفتابی و هنگامی که موهای تان چرب است رنگ کردن مو با بابونه را انجام دهید.

رنگ کردن مو با چای بابونه

تهیه رنگ مو با چای بابونه

در ابتدا یک چای غلیظ بابونه به مقدار مصرفی تهیه کنید و بگذارید تا بیست دقیقه دم بکشد. سپس از پنج کیسه چای بابونه استفاده نمایید برای این که به غلظت مورد نیاز برسد. صبر کنید تا به مقدار دمایی که مو و پوست سر قادر به تحمل است برسد تا گره های بازشده برروی مو استفاده گردد و خنک شود. برای هایلات کردن یا رنگ کردن قسمتی از مو را بخشی را انتخاب کنید سپس موها را به چند بخش تقسیم کرده و برروی قسمت مورد نظر اعمال نمایید. قبل شروع به کار از چای در قسمت کوچک مو استفاده نمایید تا مطمئن شوید به آن نتیجه دلخواهی که می خواهید می رسید.

اگر قصد تقویت و رنگ همه مو را دارید باید به کل قسمت های مو بزنید. سپس بعد از انجام این مراحل اگر می توانید تا نیم ساعت زیر آفتاب بنشینید تا نتیجه فوق العاده اش را ببنید سپس بگذارید چای برروی موها خشک شود. حالا روبروی آینه به ایستید و تفاوت رنگ موهای قبل و بعد رنگ کردن را نظاره گر باشید. برای تقویت کنندگی بهتر موها می توانید با اضافه کردن آب لیمو، عسل، ماست، لیمو، روغن بادام و یا روغن نارگیل تاثیر آن را بعد چند وقت ببینید.

رنگ کردن مو با بابونه و قهوه

زمانی که موها خشک می شوند بابونه کار خود را انجام داده این کار را تا چندین بار پست سرهم انجام دهید. تاثیر این گیاه برروی تار های نازک مو هم بی اثر نیست. شما برای نتیجه گیری و نرمی موهایتان می توانید چای بابونه را با ماست ترکیب کنید و تا 30 الی 60 دقیقه برروی موها قرار دهید. از این روش می توانید در جهت روشن تر شدن موها بدون دکلره استفاده کنید شاید مدت زمان زیادی لازم داشته باشد ولی هیچ گونه ضرر و آسیبی به مو نمی زند که خشک و شکننده شود و سبب جذابیت و زیبایی موها خواهد شد. که در همین راستا ما در این مقاله رنگ زدن مو با بابونه و صابون و حنا و اکسیدان و قهوه و آب لیمو را به شما عزیزان آموزش می دهیم که به شرح زیر می باشد؛

رنگ کردن مو با بابونه در خانه

  • ترکیب بابونه با صابون

برای این که موهای خود را با بابونه رنگ کنید نیاز است از 5 قاشق غذا خوری پودر بابونه و 1 لیوان آب استفاده کنید. بگذارید تا 5 الی 10 دقیقه بجوشد و سپس گذاشته تا سرد و خنک شود. حالا 1 قاشق غذاخوری صابون مایع را بی افزایید و خوب باهم دیگر ترکیب کنید تا حل شود. در آخر برروی سر ماساژ دهید و بگذارید تا 1 ساعت موهای خود را کامل با آب گرم شسته و خشک کنید.

رنگ کردن مو با بابونه درخانه

  • مخلوط اکسیدان با بابونه

برای رنگ کردن مو با بابونه و اکسیدان گل های بابونه را می توانید در یک قوری آماده کنید و چای بابونه را از صافی رد کنید. به مقدار 4 قاشق غذاخوری از چای بابونه را با مقداری اکسیدان مخلوط کرده و چند دقیقه صبر کنید و بعد برروی موها قرار دهید. سپس بگذارید تا 1 یا 2 ساعت بماند و بعد موهای خود را آبکشی نمایید.

  • رنگ زدن مو با حنا و بابونه

حنا یکی از بهترین گزینه ها برای رنگ موی طبیعی است که از قدیم بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه از درختچه ای با همین نام بوده که کوبیده آن مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ قرمزی دارد. حنا را می توان با خیلی از مواد دیگر ترکیب کرد و رنگ های متفاوتی استخراج کرد. برای ترکیب حنا با بابونه نیاز است به 4 قاشق غذاخوری بابونه و 2 قاشق غذاخوری حنا و 1 لیوان آب بگذارید بجوشد. بعد مو ها را با این مخلوط رنگ کنید و بگذارید تا 2 ساعت در همین حالت بماند سپس بشویید. رنگ کردن مو با حنا و بابونه یک رنگ ترکیبی زیبا و درخشانی به مو می بخشد.

رنگ زدن موها با لیمو و بابونه

  • روشن کردن مو با قهوه و بابونه

رنگ کردن مو با بابونه و قهوه یکی دیگر از روش های پیشنهادی ما به شما در جهت روشن تر و زیباتر شدن رنگ موهاست. اگر شما موهایی نازک دارید که سریع رنگ می گیرد با استفاده از این ترکیب طبیعی موهای شما به رنگ طلایی در می آید. ولی اگر موهایی ضخیم تر دارید که رنگ مو دیرتر می گیرد پس از رنگ آمیزی با این فرمول طبیعی موهای شما به رنگ طلایی تیره تبدیل خواهد شد. ترکیب قهوه رنگ های تیره و روشنی به موها می دهد که می تواند موهای سفید را بپوشاند.

رنگ زدن مو با بابونه و مواد طبیعی

  • ترکیب بابونه و آب لیمو

با استفاده از آب لیمو و ترکیب آن با بابونه می توان رنگ مو طبیعی تهیه کرد. برای این رنگ نیاز است به چند عدد لیمو که بستگی به حجم موهای شما دارد. اگر موهای متوسطی دارید 1 لیمو و اگر موهای بلندی دارید 2 لیمو برای شما کافی است. لیمو ها را بدون این که برش دهید با دست فشار دهید و با مقداری بابونه ترکیب نمایید. پس از اولین بار استفاده از این ترکیب شاید تغییر چندان زیادی نکنید ولی امکان دارد شکفت زده شوید چون نمی دانید چه رنگی که انتظار دارید مشاهده می کنید. توجه داشته باشید در هفته بیشتر از 2 تا 3 بار مو های خود با بابونه رنگ نکنید. همچنین در این راستا می توانید از روش های رنگ کردن مو با لیمو را در جهت تقویت موها بکار ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان