وبلاگ مشرق

بهتر است مجلس یازدهم ساکت باشد! / عکس‌های دستگیری معترضان حجاب قانونی در زمان امام

عده ای قصد دارند در مقابل مکتب امام و سه مولفه اصلی آن یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت؛ دست به تحریف امام راحل بزنند و امامی را به مردم و نسل های جدید معرفی کنند که مثلا با عقلانیت حکومتی مخالف بود.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بهتر است مجلس یازدهم ساکت باشد!

بهتر است مجلس یازدهم ساکت باشد! / عکس‌های دستگیری معترضان حجاب قانونی در زمان اماماشرف بروجردی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این سؤال که رفتار مجلس با دولت باید به چه شکلی باشد،  گفت: اولاً نمایندگانی که صاحب نظر هستند به تعداد انگشتان دو دست بیشتر نیستند بنابراین نمایندگان این دوره کاردان نیستند که بخواهند بقاء خودشان را تضمین کنند. ثانیاً مجلس بهتر است به وظیفه اصلی خودش که نظارت بر عملکرد دولت و تصویب قوانین کارآمد است، بپردازد. استیضاح کردن جز اتلاف وقت اثر دیگری ندارد. بهتر است برای وضع قوانین اثربخش در سرنوشت مردم تلاش کنند! [1]

*ما قضاوت درباره اظهارات خانم بروجردی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

پر واضح آنکه وقتی در فضای سیاسی کشور کسانی باشند که با طعنه به مجلسیان بگویند که شما ساکت شوید! و در ادامه اقدامات خوب مجلس مثل طرح ساماندهی خانه های خالی، افزایش حقوق سربازان وظیفه، طرح جوانی جمعیت و طرح الزام دولت به ارائه کالابرگ با قیمتهای سال 1400 را نبینند؛ قطعا در مسیر بهتر شدن زندگی مردم مشکلاتی بروز خواهد کرد.

راه حل این مسئله نیز توجه مردم به نخبگان و راهکارهای نخبگانی است.

*** 

آنها پروژه تحریف امام را با جدیت دنبال می‌کنند

عکس‌های دستگیری معترضان حجاب قانونی در زمان امام

بهتر است مجلس یازدهم ساکت باشد! / عکس‌های دستگیری معترضان حجاب قانونی در زمان امام

شهربانو امانی، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون گشت ارشاد گفته است: از ابتدای انقلاب هر زمانی که فضای عمومی کشور به سمت آرامش و نوع خاصی از ثبات حرکت می‌کرد، برخی افراد و جریانات تندرو، اقداماتی را صورت می‌دادند که فضای عمومی جامعه به هم بخورد. نسل‌های قدیمی‌تر به خاطر دارند امام(ره) اشاره می‌کردند برخی به دنبال این هستند که زنان را از عرصه اجتماعی حذف کنند و آنها را به کنج خانه‌ها بفرستند.

او سپس در پاسخ به این سوال که "واکنش امام(ره) به این اظهارات و خواسته‌ها چه بود؟ " اظهار می کند:

"ایشان ضمن اینکه همواره به مباحث اصلی دین، معتقد و پایبند بودند، اما همواره از روش‌هایی برای ترویج گزاره‌های دینی استفاده می‌کردند که باعث تشویق مردم به حضور در صحنه شود. درواقع امام همواره نگران این بودند که مردم از دین رویگردان شوند و نسبت به این اصل، اهتمام جدی داشتند. تاکید امام روی اجرایی شدن عدل و انصاف در همه اقشار جامعه بودند. عباراتی مانند اینکه: «زنان اگر بیشتر از مردان پیش‌تر نباشند از مردان عقب‌تر هم نیستند.» یا «زنان باید در تمام مقدرات جامعه دخالت بکنند و حضور فعال داشته باشند.» نشان‌دهنده دیدگاه پیشرفته امام(ره) نسبت به مطالبات زنان است. نگاه ایشان را این‌گونه فرض می‌گیرم که امام همواره به مسوولان تاکید داشتند تا مشکلات جامعه را به گونه‌ای حل‌وفصل و فضای جامعه را به گونه‌ای فراهم کنند که زنان حضور فعال در جامعه داشته باشند نه اینکه به زنان به عنوان جنس دوم نگاه شود یا با برخوردهای خشن زنان را به زور سوار گشت‌های ارشاد کنند. "[2]

*همه باید بدانیم که در مقابل گزاره "مکتب امام"، گزاره "تحریف امام" نیز قرار دارد.

به این معنی که عده ای قصد دارند در مقابل مکتب امام و سه مولفه اصلی آن یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت؛ دست به تحریف امام راحل بزنند و امامی را به مردم و نسل های جدید معرفی کنند که مثلا با عقلانیت حکومتی مخالف بود، اصراری بر حفظ شعائر اسلامی در اجتماع نداشت و تأکیداتش در زمینه لزوم پیشرفت بانوان به معنی رواداری ولنگاری برای مخالفان حجاب بود!

مثلا چندی قبل بود که سایت جماران طی یادداشتی امام راحل را موافق برگزاری تجمعات اعتراضی و اغتشاش جلوه داده بود! [3]

این سابقه خبری از آنرو بیان شد تا همه بدانند مسئله تحریف امام بسیار جدی است و برخی اصلاح طلبان حتی با حمایت یک موسسه نزدیک به بیت امام خمینی دست به این تحریفات بیّن می‌زنند.

مع الوصف و در اشاره به اظهارات خانم امانی لازم به اشاره است که اگرچه نگاه امام راحل به مسئله زنان بسیار پیشروتر از مدعیان بود و آن یار سفر کرده موهبت‌هایی را در زمینه آزادی و فکر و مذهب به زنان ایرانی تقدیم کرد که در تاریخ بی سابقه است اما لازم به تأکید است که امام خمینی با انکار مذهب و دهان کجی علنی به شعائر اسلامی به شدت مخالف بود و برخوردهای قانونی با بدحجابی خیابانی در زمان شخص امام و شهید بهشتی آغاز شد.

از حیث ارائه سند نیز می توان به این 2 تصویر که مربوط به دستگیری زنان معترض به حجاب قانونی در پی تظاهرات آنها در اسفند ماه سال 57 است اشاره کرد.

این تصاویر به وضوح نشان می دهد که خانم امانی و امثال ایشان تا چه اندازه برای تحریفی تقلا می کنند که ناممکن است...

بهتر است مجلس یازدهم ساکت باشد! / عکس‌های دستگیری معترضان حجاب قانونی در زمان امام

بهتر است مجلس یازدهم ساکت باشد! / عکس‌های دستگیری معترضان حجاب قانونی در زمان امام

*گفته می شود عکاس این تصاویر، آقای کاوه کاظمی بوده است.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1259813

2_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/188421

3_rasanews.ir/002vFl

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان