بهترین زمان سفر به یونان

یونان یکی از کشورهای برجسته اروپایی به شمار می‌رود که به لطف آثار تاریخی و آب‌وهوای بسیار مطبوع خود، گردشگران بسیار زیادی را از سراسر نقاط جهان به خود جلب می‌کند. برای سفر به یونان ابتدا باید زمان مناسبی را انتخاب کرد. بهترین زمان سفر به این کشور در فصل بهار و پاییز است.

بهترین زمان سفر به یونان

یونان یکی از کشورهای برجسته اروپایی به شمار می‌رود که به لطف آثار تاریخی و آب‌وهوای بسیار مطبوع خود، گردشگران بسیار زیادی را از سراسر نقاط جهان به خود جلب می‌کند. برای سفر به یونان ابتدا باید زمان مناسبی را انتخاب کرد. بهترین زمان سفر به این کشور در فصل بهار و پاییز است.

از ماه آوریل تا شروع ماه ژوئن، زمان بسیار خوبی است تا از یونان دیدن کنید. در این موقع از سال، گرمای تابستان هنوز از راه نرسیده و هنوز جمعیت زیادی از گردشگران وارد کشور نشده‌اند. از اواخر ماه سپتامبر تا ماه اکتبر نیز هوا همچنان گرم است و می‌توان از ساحل‌گردی لذت برد اما نسبت به مواقع دیگر شاهد جمعیت کمتری از گردشگران خواهید بود. در هر صورت، بسته به هدف خود از سفر به یونان و بازه زمانی‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید سفری دلنشین و جذاب به این کشور دوست‌داشتنی در حاشیه دریای مدیترانه داشته باشید.

آب‌وهوا در یونان

تابستان در یونان داغ و خشک است. ساحل‌گردی در سواحلی که سایه کافی ندارند غیر قابل تحمل است و می‌تواند برای مدتی طولانی به پوست شما آسیب بزند. ماه‌های ژوئیه و اوت، گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و در این موقع از سال، میانگین دمای هوا بین 30 تا 35 درجه سلسیوس است و می‌تواند تا بالای 38 درجه نیز برسد.

بادهای خشک و شدید فصلی که به نام مالتمی شناخته می‌شوند، از ماه مه تا سپتامبر می‌وزند و می‌توانند اندکی از دمای هوا در این موقع از سال بکاهند. در سال‌های اخیر، این بادها در کنار گرمای شدید سبب ایجاد آتش‌سوزی‌های متعدد شده‌اند. زمستان در یونان نسبتا معتدل است و به ندرت دمای هوا به زیر صفر درجه و یخبندان می‌رسد. ماه‌های دسامبر و ژانویه بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند. البته در این موقع از سال انتظار می‌رود در کوهستان‌های شمال یونان شاهد بارش برف بود.

اوج فصل گردشگری در یونان

از ماه ژوئن تا سپتامبر، مناطق محبوبی همچون آتن (Athens) و تسالونیکی (Thessaloniki) بسیار شلوغ هستند. میدان موناستیراکی (Monastiraki Square) در آتن و بازار مجاور آن در یک بلوک شهری قرار گرفته‌اند و اتوبوس‌ها و متروهای شلوغی در آنجا به چشم می‌خورند. در برخی از جزایر یونان، مکان‌های محبوب تماشای غروب خورشید وجود دارند که بسیار شلوغ می‌شوند و بازدید از آن‌ها در این موقع از سال می‌تواند بسیار دشوار باشد.

سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‎‌ها خیل عظیمی از کشتی‌های تفریحی به سانتورینی (Santorini) می‌آیند و از سرزمین اصلی یونان نیز افراد زیادی برای سفرهای یک روزه با ماشین شخصی یا اتوبوس و تاکسی به اینجا سفر می‌کنند که سبب می‌شود تردد در این جاده بسیار دشوار باشد.

از ماه ژوئیه تا اواخر اوت، هزینه‌ها بسیار بالا هستند. این افزایش قیمت‌ها به هنگام دوره تعطیلات مدارس نیز دیده می‌شود چراکه خانواده‌های زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی یونان به این کشور سفر می‌کنند و باعث می‌شوند تا فضا و امکانات کافی به سختی پیدا شود. مسافران باهوش می‌توانند از ماه آوریل تا ماه مه یا از میانه ماه سپتامبر تا میانه ماه اکتبر به یونان سفر کنند چراکه این موقع از سال خلوت است و آب‌وهوا نیز همچنان مطبوع خواهد بود.

رویدادها و فستیوال‌های محبوب یونان

یونانی‌ها علاقه شدیدی به جشن دارند و به همین دلیل است که در تمام سال فستیوال، جشن یا رویدادی در این کشور در حال برگزاری است. از همین رو، بهتر است قبل از سفر خود به یونان، از رویدادها و فستیوال‎های مهم آن نیز آگاه شوید.

عید پاک یونانی (Greek Easter): این تعطیلات و جشن خانوادگی بسیار بزرگ در طی هفته مقدس رخ می‌دهد و در طی آن، غذاهای مخصوصی در رستوران‌ها سرو می‌شوند. بخش جالب‌توجه این جشن نیز راهپیمایی با شمع در روز آدینه نیک (Good Friday) است. در شهر آتن، افراد با شمع‌های خود به سمت کوه لیکابتوس (Lycabettus Hill) می‌روند که می‌توان آن‌ها را از تمام نقاط شهر مشاهده کرد.

کارناوال (Carnival): یکی دیگر از جشن‌های یونان است که به نام آپوکریاس (Apokreas) نیز شناخته می‌شود و جشنی قبل از آغاز روزه (Lent) است که شامل جشن‌های وحشیانه، ضیافت و راهپیمایی‌هایی با لباس‌های مخصوص است. این جشن در شهر پاتراس (Patras) به عنوان یکی از سه کارناوال برتر جهان شناخته می‌شود.

فستیوال آتن و اپیداروس (The Athens and Epidaurus Festival): این فستیوال قبلا به نام فستیوال هلنیک (Hellenic Festival) شناخته می‌شد که امروزه به این نام تغییر پیدا کرده است. این فستیوال یک ماه به طول می‌انجامد و شامل اجراهایی بین‌المللی رقص، نمایش و موسیقی با حضور هنرمندانی برجسته از سراسر جهان است.

دسترسی به جاهای دیدنی یونان

بسیاری از جاهای دیدنی یونان در تمام فصول سال قابل دسترسی هستند، هر چند ممکن است در فصول غیر از فصل اوج گردشگری، ساعات بازدید از این جاذبه‌ها کمتر یا محدود شوند. برخی از جاذبه‌های تجاری، بارهای ساحلی، کافه‌ها و هتل‌ها از انتهای ماه اکتبر تا میانه ماه مارس به دلیل نبود گردشگر کافی و هوای زمستانی بسته هستند. به عنوان مثال، در سانتورینی در فصل زمستان و پاییز بادهای ناخوشایندی می‌وزند و همین باعث می‌شود تا هتل‌ها و تفرجگاه‌های آنجا بسته باشند.

بهترین ماه برای سفر به سانتورینی کدام است؟

جزیره سانتورینی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و اوج فصل گردشگری در اینجا از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر پابرجا است. ماه مه بهترین زمان برای بازدید از این جزیره است چراکه آب‌وهوای آن نه گرم و نه سرد است و اوج فصل گردشگری نیز هنوز شروع نشده است.

گرم‌ترین زمان یونان کدام است؟

ماه‌های ژوئیه و اوت به عنوان گرم‌ترین ماه‌های یونان شناخته می‌شوند که میانگین دمای آن‌ها بین 30 تا 35 درجه سلسیوس متغیر است و گاهی اوقات نیز دمای هوا به بیش از 38 درجه سلسیوس نیز می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان