بهترین جاهای دیدنی کیپ تاون

کیپ تاون (Cape Town) در آفریقای جنوبی در ابتدا به عنوان یک ایستگاه تدارکاتی برای کشتی‌های کمپانی هند شرقی هلند شکل گرفته بود

بهترین جاهای دیدنی کیپ تاون

کیپ تاون (Cape Town) در آفریقای جنوبی در ابتدا به عنوان یک ایستگاه تدارکاتی برای کشتی‌های کمپانی هند شرقی هلند شکل گرفته بود. این شهر در مکان بسیار زیبایی در خط ساحلی آفریقای جنوبی قرار گرفته است و دارای خلیجی بسیار زیبا در روبه‌رو و کوهستانی مرتفع به نام تیبل (Table Mountain) در پشت سر خود است. خود شهر کیپ‌تاون به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقا شناخته می‌شود و در ادامه، به بهترین جاهای دیدنی این شهر می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. ساحل مویزنبرگ

Muizenberg Beach

Muizenberg Beach

ساحل مویزنبرگ (Muizenberg Beach) در حومه شهر کیپ‌تاون واقع شده است. این ساحل شنی طول زیادی ندارد اما آب‌های آن برای شنا کردن نسبت به دیگر سواحل شهر گرم‌تر است. با این حال، برجسته‌ترین ویژگی این ساحل، موج‌های آن است که در میان موج‌سواران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در حقیقت، در اینجا بوده که موج‌سواری در آفریقای جنوبی شروع شده است. این ساحل برای انجام انواع ورزش‌های آبی نیز مناسب است و امکانات خوب و کافی دارد.

9. قلعه گود هوپ

Castle of Good Hope

Castle of Good Hope

قلعه گود هوپ (Castle of Good Hope) شبیه به یک پنج ضلعی است و قدیمی‌ترین ساختمان به جامانده از دوره استعماری در آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. کمپانی هند شرقی هلند در سال 1666 میلادی ساخت این قلعه را شروع کرده بود تا در آن،‌ تدارک لازم برای کشتی‌هایش را انبار کند. امروزه در این قلعه موزه نظامی (Castle Military Museum) و موزه ایزیکو (Iziko Museums)‌ دایر هستند.

8. کریستن بوش

Kirstenbosch

Kirstenbosch

باغ‌های ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch) در سال 1913 میلادی تاسیس شدند و یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی در سراسر جهان به شمار می‌روند. این باغ‌ها، اولین مکانی بودند که روی گیاهان بومی آفریقای جنوبی متمرکز شدند. در این باغ‌های گیاه‌شناسی علاوه بر گیاهانی از مناطق اطراف شهر کیپ‌تاون، گیاهانی از سراسر قاره آفریقا به چشم می‌خورد. این باغ‌ها در کنار خود «کوهستان تبیل» را دارند که مناظری بسیار زیبا و دیدنی را شکل داده است.

7. کیپ پوینت

Cape Point

Cape Point

کیپ پوینت (Cape Point) در انتهای شبه جزیره کیپ قرار گرفته است و مناظری تماشایی و خیره‌کننده دارد. کیپ پوینت حدود 65 کیلومتر از کیپ‌تاون فاصله دارد و به لطف مناظر اقیانوسی و تخته سنگ‌های مرتفع بسیار تماشایی و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این مکان بخشی از پارک ملی کوهستان تیبل (Table Mountain National Park) است و بیش از 250 گونه پرنده و حیوانات دیگری همچنین گورخر و بابون در آن ساکن هستند. تنوع پوشش گیاهی در این مکان سبب شده تا به بهشتی برای عکاسی طبیعت تبدیل شود.

6. ساحل کلیفتون

Clifton Beach

Clifton Beach

کیپ‌تاون برخی از بهترین سواحل شهری در سراسر جهان را دارد و ساحل کلیفتون (Clifton Beach) نیز یکی از همین موارد است که در فاصله ده دقیقه‌ای از مرکز شهر و در سمت غربی اقیانوس اطلس قرار گرفته است. ساحل کلیفتون متشکل از چهار بخش است که توسط تخته‌سنگ‌های گرانیتی از یکدیگر جدا شده‌اند. شن‌های این ساحل تقریبا سفیدرنگ هستند و مناظری خیره‌کننده را در کنار اقیانوس رقم زده‌اند. البته باید توجه داشت که آب‌های این ساحل به طور میانگین حدود 12 تا 16 درجه سلسیوس است و برای شنا کردن تقریبا سرد هستند.

5. بوکاپ

Bo-Kaap

Bo-Kaap

بوکاپ (Bo-Kaap) که به عنوان محله مالای (Malay Quarter) نیز شناخته می‎‌شود، محله‌ای در نزدیکی مرکز شهر کیپ‌تاون است که خانه‌هایی رنگین دارد. این خانه‌ها دارای رنگ‌های روشن و منحصربه‌فردی هستند و قدمت آن‌ها نیز به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد. خیابان‌ها و کوچه‌های سنگ‌فرش شده نیز جذابیت این محله را دو چندان کرده است و سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می‌شوند. در این محله، مردمان چندین فرهنگ مختلف و همچنین مسلمان‌ها سکونت دارند. در موزه بوکاپ (Bo-Kaap Museum) نیز می‌توانید در مورد زندگی مسلمان‌ها در دوران قدیم در اینجا اطلاعات کسب کنید.

4. اسکله ویکتوریا و آلفرد

Victoria and Alfred Waterfront

Victoria and Alfred Waterfront

اسکله ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront) به لطف مناظر تماشایی خود از اقیانوس اطلس، خلیج تیبل و کوهستان تیبل یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیپ‌تاون به شمار می‌رود. این اسکله به افتخار ملکه بریتانیا و جوان‌ترین پسرش نام‌گذاری شده است که هزینه اولیه ساخت یک موج‌شکن در اینجا را در سال 1860 میلادی تامین کردند. امروزه این اسکله دارای انواع فروشگاه‌ها،‌ رستوران‌ها و کلاب‌های شبانه است. در آنجا همچنین می‌توان مکان‌های تفریحی و فرهنگی همچون گالری‌های هنری، آکواریوم، آمفی‌تئاتر و یک موزه کشتی را مشاهده کرد.

3. کلونی پنگوئن ساحل بولدرز

Boulders Beach Penguin Colony

Boulders Beach Penguin Colony

کلونی پنگوئن ساحل بولدرز (Boulders Beach Penguin Colony) یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که شما می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید یا آفتاب بگیرید و در عین حال، به تماشای پنگوئن‌ها بنشینید. این ساحل حدود یک ساعت رانندگی از کیپ‌تاون فاصله دارد. برای اولین بار در سال 1982 میلادی دو پنگوئن در آن ساکن شدند و امروزه بیش از 2000 پنگوئن در این ساحل دیده می‌شوند.

2. جزیره روبن

Robben Island

Robben Island

در فاصله کوتاهی از خط ساحلی شهر کیپ‌تاون، جزیره روبن (Robben Island) قرار دارد. در طی سه قرن از این جزیره به عنوان یک پایگاه نظامی،‌ یک بیمارستان برای بیماران مبتلا به امراضی همچون جذام و یک زندان برای زندانیان سیاسی استفاده می‌شده است. مشهورترین زندانی‌ای که در اینجا حضور داشته نیز نلسون ماندلا (Nelson Mandela) بوده است. او برای 18 سال در اینجا زندانی بود و بعدا نیز به رئیس جمهور آفریقای جنوبی انتخاب شد. امروزه، جزیره روبن یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کیپ‌تاون به شمار می‌رود.

1. کوه تیبل

Table Mountain

Table Mountain

کوه تیبل درون یک پارک ملی به همین نام قرار گرفته است و نمایی بسیار خیره‌کننده و خارق‌العاده نسبت به شهر کیپ‌تاون دارد. این کوه از سمت جنوب و غرب به اقیانوس اطلس و از سمت شمال به جزیره روبن مشرف است. ارتفاع کوه تیبل به حدود 1086 متر می‌رسد و با یک تله‌کابین می‌توان به راحتی به بالای آن صعود کرد و در آنجا شاهد چشم‌اندازی تماشایی نسبت به اقیانوس اطلس و شهر کیپ‌تاون بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان