زیباترین پارک‌های ملی فرانسه

کشور فرانسه از لحاظ جاهای دیدنی و طبیعی تنوع بسیار زیادی دارد و در نقاط مختلف این کشور می‌توان سواحل بسیار زیبا، کوهستان‌های مرتفع و تپه‌های سرسبز را مشاهده کرد. فرانسه پارک‌های ملی زیادی نیز دارد که در این مطلب به معرفی زیباترین موارد آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

زیباترین پارک‌های ملی فرانسه

کشور فرانسه از لحاظ جاهای دیدنی و طبیعی تنوع بسیار زیادی دارد و در نقاط مختلف این کشور می‌توان سواحل بسیار زیبا، کوهستان‌های مرتفع و تپه‌های سرسبز را مشاهده کرد. فرانسه پارک‌های ملی زیادی نیز دارد که در این مطلب به معرفی زیباترین موارد آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. پارک ملی سون

Cevennes National Park

Cevennes National Park

پارک ملی سون (Cevennes National Park) دارای مناظر متفاوتی است و مکان‌های بسیار خوب و دلنشینی برای کوهنوردی و پیاده‌روی دارد. کوهستان‌ها و فلات‌های درون این پارک ملی دارای دره‌ها و تپه‌های زیبایی هستند که تماشای آن‌ها از ارتفاع می‌تواند بسیار زیبا و جذاب باشد. جنگل‌ها و مراتع در کنار صخره‌ها و فلات‌های بی‌حاصل تضادی بسیار چشم‌نواز را ایجاد کرده‌اند. این پارک ملی در جنوب فرانسه قرار گرفته و از تنوع گیاهی و جانوری بسیار زیادی برخوردار است.

9. پارک ملی بندر کروس

Port-Cros National Park

Port-Cros National Park

پارک ملی بندر کروس (Port-Cros National Park) در جزیره‌ای به همین نام در میان دریای مدیترانه واقع شده است. سه جزیره کوچک در نزدیکی این جزیره نیز بخشی از این پارک ملی به شمار می‌روند. سواحل شنی و صخره‌ای قرار گرفته در خط ساحلی این جزایر در بین پوشش گیاهی سرسبز داخل جزیره و آب‌های آبی دریا قرار گرفته‌اند و تضادی بسیار زیبا را شکل داده‌اند. همانند اکوسیستم داخل جزیره، آب‌های پیرامون آن نیز جزو مناطق محافظت‌شده هستند و ورود گردشگران به شدت کنترل می‌شود تا آسیبی به این محیط زیست زده نشود.

8. پارک ملی پیرنه

Pyrenees National Park

Pyrenees National Park

پارک ملی پیرنه (Pyrenees National Park) مناطق بسیار شگفت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای دارد که تماشای آن هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. این پارک ملی در بین مرز فرانسه و اسپانیا قرار دارد و نام آن نیز از رشته کوهی در همین منطقه برگرفته شده است. قله‌های پوشیده از برف در این رشته کوه در میان پارک ملی «پیرنه» مطمئنا شما را به وجد خواهد آورد و حس بسیار دلنشینی به شما خواهد داد. صعود در میان این کوهستان‌های بسیار زیبا یا اسکی‌سواری در آن‌ها می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزنند. گردش در میان جنگل‌ها و دره‌های سرسبز این پارک ملی را نیز از دست نباید داد.

7. پارک ملی آمازونی گویان

Guiana Amazonian National Park

Guiana Amazonian National Park

پارک ملی آمازونی گویان (Guiana Amazonian National Park) برای محافظت از جنگل‌های آمازونی گویان فرانسه ایجاد شده است. گویان فرانسه بخشی از این کشور به شمار می‌رود که در خط ساحلی شمال شرقی قاره آمریکای جنوبی قرار دارد. پارک ملی آمازونی گویان یکی از بزرگترین پارک‌های ملی جهان به شمار می‌رود و دارای مناظری بسیار زیبا و تماشایی است. این پارک ملی دست نخورده و بکر باقی مانده و تنها از طریق هواپیما یا قایق‌های کوچک می‌توان به آن دسترسی داشت. درون آن نیز جنگل‌های بارانی متراکمی وجود دارند که محل زندگی گونه‌های مختلفی از حیوانات و پرندگان هستند.

6. پارک ملی وانوئیس

Vanoise National Park

Vanoise National Park

پارک ملی وانوئیس (Vanoise National Park) در سرزمین اصلی فرانسه قرار دارد و به لطف مناظر زیبا و تماشایی خود، از جمله جاهای دیدنی فرانسه محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن کرد. این پارک ملی در کوهستان‌های آلپ فرانسه قرار گرفته است و از همین رو در بین کوهنوردان، اسکی‌سواران و طبیعت‌گردان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. کوهستان‌های بزرگ، دره‌های تنگ و دریاچه‌های بسیار زیبا، در این پارک ملی صحنه‌هایی تکرارنشدنی را رقم زده‌اند.

5. پارک ملی کلانک

Calanques National Park

Calanques National Park

پارک ملی کلانک (Calanques National Park) در بین مارسی و کاسیس (Cassis) قرار گرفنه و پارکی ساحلی به شمار می‌رود که پیاده‌روی در صخره‌های آن بسیار دلنشین و اندکی دلهره‌آور خواهد بود و مطمئنا کوهنوردان از آن بسیار لذت خواهند برد. در پایین صخره‌ها و پرتگاه‌های بلند نیز آب‌های فیروزه‌ای رنگی قرار دارند که جذابیت این مکان را دو چندان می‌کنند. در روی این پرتگاه‌های سفید رنگ و ناهموار نیز پوشش گیاهی سرسبزی به چشم می‌خورد که گردش در میان آن‌ها می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

4. پارک ملی اکرن

Ecrins National Park

Ecrins National Park

پارک ملی اکرن (Ecrins National Park) مکان بسیار بزرگ و عظیمی است که بیش از صد قله را درون خود جای داده است. در میان این پارک ملی نیز شصت دریاچه به چشم می‌خورد که بازتاب قله‌های پوشیده از برف در میان آب‌های شفاف آن‌ها مناظری چشم‌نواز و خیره‌کننده را شکل داده است. مطمئنا علاقه‌مندان به کوهنوردی و پیاده‌روی در طبیعت از گردش در میان این پارک ملی بسیار لذت خواهند برد.

3. پارک ملی مرکانتور

Mercantour National Park

Mercantour National Park

پارک ملی مرکانتور (Mercantour National Park) به لطف وجود دره‌های ناهموار، کوهستان‌های مرتفع و مراتع سرسبز بسیار تماشایی به نظر می‌رسد و مطمئنا در سفر به فرانسه حتما باید از آن بازدید کنید. پوشش گیاهی و جانوردی متنوعی در اینجا به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به موش خرما خاکی، بز کوهی و مرال اشاره کرد. گشت و گذار در میان صخره‌های شیبدار این پارک ملی نیز مسلما هیجان بسیار زیادی دارد. از جمله جاهای دیدنی پارک ملی مرکانتور، دره گودولاسک و رودخانه‌ای که در میان آن جاری است، بسیار خیره‌کننده و چشم‌نواز به نظر می‌رسند.

2. پارک ملی گوادلوپ

Guadeloupe National Park

Guadeloupe National Park

پارک ملی گوادلوپ (Guadeloupe National Park) به لطف تنوع زیست محیطی موجود در داخل خود از جایگاه ویژگی در میان علاقه‌مندان به طبیعت برخوردار است و زیبایی‌های زیادی در آنجا وجود دارد که می‌توان به تماشای آن‌ها نشست. این پارک ملی در جزایری در کارائیب قرار دارد و مطمئنا در آنجا می‌توان شاهد جنگل‌های گرمسیری و کوهستان‌های مرتفع بود که محل زندگی پرندگان،‌ حشرات و پستانداران زیادی هستند. در میان جنگل‌ها و دره‌های این پارک ملی نیز آبشارهای متنوعی وجود دارند که زیبایی این مکان‌ها را دو چندان کرده‌اند.

1. پارک ملی رئونیون

Reunion National Park

Reunion National Park

پارک ملی رئونیون (Reunion National Park) در جزیره‌ای در منطقه La Reunion در اقیانوس هند است که مناظری آتشفشانی دارد و از اکوسیستم بسیار متنوعی برخوردار است. این جزیره بسیار تماشایی و خارق‌العاده، زیبایی‌های زیادی دارد که مطمئنا هر بازدیدکننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. به لطف مسیرهای زیادی که در دل کوهستان‌های این پارک ملی وجود دارند، کوهنوردان و گردشگران می‌توانند به راحتی در میان این کوهستان‌های پوشیده از جنگل و آبشارهای خروشان گردش کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. دو آتشفشان این پارک ملی نیز از جمله جاهایی است که حتما باید از آن دیدن کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان