عدم صدور کارنامه داوطلبان مشکوک به تقلب

مچ‌گیری سازمان سنجش

شماره روزنامه: ۵۵۱۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ شماره خبر: ۳۸۸۹۳۶۳ ...

پس از برگزاری کنکور امسال، تجهیزات ارتباطی که داوطلبان قصد داشتند از آنها برای تقلب استفاده کنند، کشف شد، اما پیش از کشف ابزار تقلب، سوالات در کانال تلگرامی منتشر شده بود. حاشیه‌های کنکور امسال از متن آن پررنگ‌تر شده بود و مسوولان سازمان سنجش با هزار توضیح و توجیه، افشای سوالات را به سایه بردند.

حالا بعد از گذشت بحران‌های اولیه، گروهی از داوطلبان نسبت به عدم صدور کارنامه‌شان که همزمان با اعلام نتایج کنکور بوده، معترض هستند. این گروه که تعدادشان اندک نیست و بالغ بر 150 نفر می‌شوند، در سازمان تجمع کرده‌اند و خواستار تعیین تکلیف خودشان شده‌اند. البته رئیس سازمان سنجش تکلیف‌شان را به صراحت مشخص کرده و آنها را متقلب خوانده است. در پیامکی که برای این افراد ارسال شده آمده است: «کارنامه شما در این مرحله صادر نشده و نیازمند بررسی فنی است.‌»

افرادی که ادعای تقلب در خصوص رتبه کنکور آنها می‌شود، کسانی هستند که معدل دیپلم و کارنامه درسی درخشانی در دوران تحصیل نداشته‌اند، اما رتبه کنکور آنها شاخص است و تفاوت معناداری با پیشینه تحصیلی آنها دارد. عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش، گفته است: «پس از انجام بررسی‌های فنی، اگر قطعا متقلب بودن آنها اثبات شد، از یک تا 10 سال بر حسب درجه تخلف از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.‌» البته به گفته او این محرومیت برای داوطلبان به عنوان سوءسابقه ثبت نخواهد شد. اما در شرایطی سازمان سنجش فرصتی یک‌ماهه از داوطلبان برای بررسی فنی درخواست کرده که در این دوره زمانی آنها فرصت انتخاب رشته را از دست خواهند داد، این در حالی است که فرضیه سازمان سنجش برای مورد اتهامی آنها ممکن است خطا باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان