خواص روغن نارگیل و تاثیرات مثبت آن برای سلامت و زیبایی پوست و مو

روغن نارگیل یکی از انواع روغن هایی می باشد که خواص شگفت انگیر را به همراه دارد، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با خواص روغن نارگیل آشنا کنیم.

خواص روغن نارگیل و تاثیرات مثبت آن برای سلامت و زیبایی پوست و مو

یکی از سالم ترین غذا ها روغن نارگیل می باشد، خواص روغن نارگیل بسیار زیاد است به همین دلیل متخصصان پوست این روغن شگفت انگیز را توصیه می کنند زیرا برای سلامت بدن، پوست و مو گزینه بسیار مناسبی است.

خواص روغن نارگیل

آشنایی با مهمترین خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای فواید شگفت انگیزی می باشد که در ادامه با خاصیت این روغن معجزه گر آشنا خواهید شد:

جوان سازی پوست صورت

روغن نارگیل به دلیل داشتن مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E باعث از بین بردن چین و چروک می شود همچنین به جوان سازی پوست کمک می کند.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

خواص روغن نارگیل

رفع اگزما و پسوریازیس

از دیگر فواید روغن نارگیل این است که به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی به درمان بیماری پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

درمان آکنه و جوش صورت

این روغن دارای مواد مغذی فراوان و همچنین خواص ضد باکتریایی می باشد که از ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست پیشگیری می کند.

فایده روغن نارگیل

مرطوب کننده طبیعی پوست

از جمله مهمترین فواید روغن نارگیل برای پوست می توان به این اشاره کرد که روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود در نتیجه باعث نرم شدن پوست می شود، همچنین به منظور درمان ترک و پینه ی پا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن نارگیل یک ضد آفتاب طبیعی است

روغن نارگیل به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی محسوب می شود زیرا دارای SPF 8 است و مالیدن آن بر روی پوست احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می دهد همچنین مانع از ایجاد لک صورت ناشی از نور خورشید می شود.

مبارزه با سیاهی دور چشمها

روغن نارگیل به دلیل داشتن مقادیر بالایی مواد مغذی باعث بهبود گردش خون در پوست دور چشم می شود در نتیجه به درمان سیاهی دور چشم کمک می کند.

رفع سیاهی دور چشم با روغن نارگیل

درمان ترک خوردگی لب

درمان خشکی و ترک خوردگی لب از جمله فواید روغن نارگیل می باشد، این روغن به آب رسانی پوست لب کمک می کند در نتیجه از ترک خوردگی لب پیشگیری می کند.

 تقویت و افزایش رشد مو

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب باعث تقویت فولیکول مو می شود در نتیجه به افزایش رشد مو کمک می کند بنابراین ماساژ روغن نارگیل برروی پوست سر باعث تقویت مو و رشد آن می شود.

 کاهش ریزش موی سر

 روغن نارگیل به دلیل داشتن مقدار فراوان مواد مغذی و اسید های چرب باعث تقویت فولیکول مو می شود در نتیجه خواص روغن نارگیل برای مو از ریزش مو جلوگیری می کند.

 درمان مو های خشک و آسیب دیده

روغن نارگیل رطوبت بالایی دارد که موها را آبرسانی می کند و به درمان خشکی و شکنندگی مو کمک می کند.

مبارزه با شوره سر

روغن نارگیل به دلیل داشتن مقادیر فراوان اسید های چرب، ویتامین E و ویتامین K و همچنین خواص ضد قارچی از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند.

تاثیر روغن نارگیل بر رشد مو

تقویت مژه از جمله فواید روغن نارگیل

از دیگر خواص روغن نارگیل تقویت رشد مژه می باشد زیرا دارای مقادیر فراوانی اسیدهای چرب و ویتامین ها می باشد در نتیجه به تقویت فولیکول و پرپشت شدن مژه کمک می کند.

کاهش پوسیدگی دندان

از قرن ها پیش روغن نارگیل به عنوان یک ماده تمیز کننده دندان و لثه محسوب می شود این روغن باعث کاهش باکتری دهان و همچنین بهبود پوسیدگی دندان می شود بنابراین روغن نارگیل را سه بار در هفته به مدت 20 دقیقه داخل دهان بچرخانید و غرغره کنید.

پاک کردن کبد

تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل به دلیل داشتن مقدار فراوان آنتی اکسیدان ها به پاک سازی و سم زدایی بدن کمک می کند در نتیجه خطر مبتلا شدن به بیماری های کبدی را کاهش می دهد.

مبارزه با دیابت و قند خون

روغن نارگیل حساسیت به انسولین را درمان می کند و همچنین در افراد مبتلا به دیابت نوع دو به کاهش قند خون کمک می کند.

فواید روغن نارگیل در درمان دیابت

 درمان آلزایمر

از دیگر خواص روغن نارگیل این است که به دلیل داشتن اسید های چرب سالم باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز می شود در نتیجه خطر مبتلا شدن به آلزایمر را کاهش می دهد.

 تقویت کردن سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خاصیت های روغن نارگیل می باشد همچنین احتمال مبتلا شدن به بیماری ها و عفونت را نیز کاهش می دهد.

کاهش وزن با بهره بردن از فواید روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک چربی سوز طبیعی محسوب می شود که علاوه بر اینکه متابولیسم بدن را افزایش می دهد با کاهش اشتها باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

فواید روغن نارگیل در کاهش وزن

 سرطان

روغن نارگیل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان باعث کاهش رادیکال های آزاد بدن می شود در نتیجه خطر مبتلا شدن به انواع سرطان را کاهش می هد.

تقویت قلب

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید های چرب سالم باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود در نتیجه به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و نیز تقویت قلب کمک می کند.

درمان عفونت کلیه

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی قوی مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و به درمان عفونت کلیه و عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند.

درمان درد های عضلانی

روغن نارگیل به عنوان روغن ماساژ نیز محسوب می شود و باعث کاهش درد های عضلانی می شود.

تاثیر روغن نارگیل بر درد مفاصل

 درمان پوکی استخوان

این روغن شگفت انگیز به دلیل داشتن خواص ضد التهابی باعث درمان پوکی استخوان می شود همچنین با افزایش جدب کلسیم در روده با پوکی استخوان مقابله می کند.

رفع اضطراب

نارگیل همچنین برای رفع اضطراب موثر است، استفاده از این روغن بسیار آرامش بخش است، از این رو مصرف آن برای رفع اضطراب می تواند کمک کننده باشد، حال مالش ملایم سر با این روغن می تواند خستگی ذهنی را بهبود ببخشد، تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.

بهبود گوارش

از فواید روغن نارگیل می توان به بهبود دستگاه گوارش اشاره کرد و استفاده از آن می تواند از خیلی از مشکلات معده و گوارش همچون سندرم روده تحریک پذیر پیشگیری نماید و چربی های اشباع شده موجود در این روغن خاصیت ضد میکروبی دارند، در نتیجه می توانند با باکتری ها، قارچ ها و انگل هایی که موجب ایجاد سوء هاضمه هستند، مقابله کنند، علاوه بر آن, روغن نارگیل به جذب ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسید ها کمک می کند.

خاصیت زیاد روغن نارگیل

جلوگیری از عفونت قارچ کاندیدا

عفونت قارچ کاندیدا که به عفونت سستمی کاندیدا نیز شناخته می شود، بیماری دردناک بوده که در نتیجه رشد زیاد از حد و کنترل نشده مخمر کاندیدا آلبیکانز در معده به وجود می آید، حال کسانی که نارگیل پرورش می دهند، می توانند از التهابات ناشی از کاندیدا هم در داخل بدن و هم خارج از آن در امان باشند.

مرطوب نگه داشتن پوست با نارگیل می تواند از آن در برابر ترک و پوسته پوسته شدن محافظت نماید، اسید های موجود در روغن نارگیل می توانند به رفع کاندیدا آلبیکانز کمک کنند.

تاثیر این روغن بر خلاف سایر درمان های دارویی برای کاندیدا تدریجی می باشد و می تواند به بیمار زمان مناسب دهد تا به علائم ترک دارو و یا واکنش های هرکس هایمر عادت کند، البته در این روش درمانی باید افراد به تدریج و به اندازه معین، میزان مصرف روغن نارگیل را افزایش دهند و از مصرف زیاد آن در شروع مصرف خودداری کنند.

خواص روغن نارگیل

عوارض و مضرات روغن نارگیل

آلرژی : برخی از افراد ممکن است به روغن نارگیل آلرژی و حساسیت داشته باشند و می تواند با علائمی مانند تهوع و استفراغ، بثورات، اگزما و شوک آنافیلاکسی همراه باشد.

بالا رفتن کلسترول خون : مصرف بیش ازحد روغن نارگیل و همچنین سایر روغن های خوراکی دیگر باعث بالا رفتن کلسترول خون می شود در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

اسهال : مصرف زیاد روغن نارگیل منجر به ناراحتی های روده و اسهال خواهد شد.

 روزانه چقدر روغن نارگیل مصرف کنیم؟

همانطور که از فواید شگفت انگیز روغن نارگیل گفته شد اما بیشتر از مصرف روزانه برای سلامت بدن و پوست مضر است که به توصیه متخصصان می توانید روغن نارگیل خوراکی را روزانه حداکثر تا 3.5 قاشق چای خوری استفاده نمایید بنابراین در مصرف روغن نارگیل زیاده روی نکنید زیرا ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد.

در صورت تمایل برای آشنایی با خواص نارگیل خشک و آب نارگیل می توانید در اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان