بهترین دریاچه‌های اتریش

دریاچه‌های اتریش (Austria) در کنار کوهستان‌های پوشیده از برف آلپ قرار گرفته‌اند و از جمله تمیزترین و آبی‌ترین آب‌ها را در اروپا دارند

بهترین دریاچه‌های اتریش

دریاچه‌های اتریش (Austria) در کنار کوهستان‌های پوشیده از برف آلپ قرار گرفته‌اند و از جمله تمیزترین و آبی‌ترین آب‌ها را در اروپا دارند. به هنگام ماه‌های گرم تابستانی، دریاچه‌های اتریش مکان بسیار خوبی برای شنا، غواصی و دیگر ورزش‌های آبی به شمار می‌روند. در فصل زمستان نیز بسیاری از این دریاچه یخ می‌زنند و به سرزمینی از یخ و برف تبدیل می‌شوند که برای اسکیت‌سواری روی یخ بسیار مناسب هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین دریاچه‌های اتریش بپردازیم.

1. دریاچه آخنسی

Achensee

Achensee

دریاچه آخنسی (Achensee) به لطف اندازه بسیار بزرگ خود و کیفیت بسیار بالای آب آن، به عنوان اقیانوس تایرول نیز شهرت دارد. این دریاچه یکی از بهترین دریاچه‌های اتریش برای شنا به شمار می‌رود و همانند بسیاری از دیگر دریاچه‌های کوهستان آلپ، حتی در روزهای گرم سال نیز دمای آب‌های آن پایین است و نهایتا به 20 درجه سلسیوس می‌رسد. کیفیت آب دریاچه بسیار زیاد است و تا عمق 10 متر قابل مشاهده است و همین باعث شده تا غواصان زیادی به این مکان جذب شوند.

2. دریاچه موندسی

Mondsee

Mondsee

دریاچه موندسی (Mondsee) در نزدیکی زالتسبورگ (Salzburg) قرار دارد و در آنجا می‌توان امکانات مختلف برای انواع ورزش‌های آبی همچون تخته‌های غواصی و سرسره‌های غول پیکر را مشاهده کرد. با اجاره قایق الکتریکی نیز می‌توان درون آب‌های این دریاچه گردش و از زیبایی‌های آن لذت برد. دریاچه «موندسی» حدود 11 کیلومتر طول دارد و یکی از گرم‌ترین آب‌ها در این منطقه را دارد و دمای آن به حدود 27 درجه سلسیوس می‌رسد. در کنار دریاچه نیز کوهستانی پوشیده از جنگلی متراکم قرار دارد.

3. دریاچه هال‌اشتات

Lake Hallstatt

Lake Hallstatt

دریاچه هال‌اشتات (Lake Hallstatt) یکی از پربازدیدترین دریاچه‌های اتریش به شمار می‌رود و یکی از دلایل آن نیز قرار گرفتن در کنار شهری بسیار قدیمی به همین نام است. این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اتریش شناخته می‌شود و به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. خانه‌های چوبی قرن شانزدهمی، خیابان‌های سنگ‌فرش و دیگر جاذبه‌های شهر سبب شده تا جذابیت دریاچه دو چندان باشد. عمق این دریاچه به 125 متر می‌رسد و آب‌های آرام آن را برای شنا کردن ایدئال هستند.

4. دریاچه پلانسی

Plansee

Plansee

دریاچه پلانسی‌(Plansee) در نزدیکی مرز با آلمان قرار گرفته است و دومین دریاچه طبیعی بزرگ در تایرول به شمار می‌رود که حدود 3 کیلومتر مربع مساحت دارد و عمق آن به حدود 80 متر می‌رسد. به دلیل زیبایی آبی رنگ دریاچه و محیط کوهستانی و جنگل‌های سرسبزش، از این دریاچه به عنوان آبدره اتریش یاد می‌شود. آب‌های این دریاچه بسیار شفاف هستند و تا عمق 15 متری را به راحتی می‌تواند مشاهده کرد که برای غواصان بسیار عالی است.

5. دریاچه زلرسی

Zellersee

Zellersee

دریاچه زلرسی (Zellersee) با وجود اندازه کوچکش که حدود 4 کیلومتر طول و 73 متر عمق دارد، یکی از بهترین دریاچه‌های اتریش برای شنا کردن به شمار می‌رود. دمای آب در این دریاچه در فصل تابستان حدود 18 درجه سلسیوس است. این دریاچه از سال‌ها ذوب شدن یخ‌ها تشکیل شده و امروزه نیز نهرهای متعددی از کوهستان‌های اطراف به داخل آن سرازیر می‌شوند. تنها قایق‌هایی با موتور الکتریکی اجازه فعالیت در این دریاچه را دارند و در کنار آن نیز می‌توان به انجام ورزش‌هایی همچون کیت‌سرفینگ یا موج‌سواری پرداخت. تفرجگاه‌های قرن نوزدهمی کنار دریاچه مکان بسیار خوبی برای لذت بردن از زیبایی‌های این مکان به شمار می‌روند.

6. دریاچه آترزی

Attersee

Attersee

دریاچه آترزی (Attersee) در فاصله چند دقیقه‌ای از زالتسبورگ قرار دارد و با طول 20 کیلومتری یکی از بزرگترین دریاچه‌های اتریش محسوب می‌شود. اندازه بزرگ دریاچه سبب شده تا در فصل زمستان سطح آن یخ نزند و به همین دلیل نیز انجام ورزش‌های زمستانی در آنجا امکان‌پذیر نیستند. با این حال، گردشگران بسیار زیادی در فصل بهار تا پاییز برای لذت بردن از زیبایی‌ها و شنا به این دریاچه سفر می‌کنند. وزش باد همیشگی در سطح دریاچه سبب شده تا قایق‌رانی و کایت‌سرفینگ از محبوبیت بسیار زیادی در اینجا برخوردار باشد. پیرامون سواحل دریاچه «آترزی» نیز می‌توان ویلاهای زیادی به سبک مدیترانه‌ای را مشاهده کرد.

7. دریاچه گوسو

Gosausee

Gosausee

دریاچه گوسو (Gosausee) شامل سه دریاچه است که در کنار کوهستانی ناهموار و یخچال طبیعی دشتین (Dachstein Glacier) در پشت آن قرار گرفته و همین نیز این دریاچه را به مقصدی عالی در نزدیک زالتسبورگ تبدیل کرده است. تجربه شنا درون دریاچه به هنگام ماه‌های گرم تابستان در حالی که کوهستان‌های اطراف پوشیده از برف هستند، تجربه‌ای ماندگار خواهد بود. دمای آب در این دریاچه به ندرت به بالای 19 درجه سلسیوس می‌رسد. امکانات مختلفی برای قایق‌سواری، غواصی و پدال‌بوردینگ در کنار دریاچه در دسترس هستند.

8. دریاچه گرونر سی

Grüner See

Grüner See

دریاچه گرونر سی (Grüner See) که به معنای دریاچه سبز است، در میان کوهستان‌های هوچشواب (Hochschwab) و جنگل‌های متراکمی قرار گرفته است. رنگ این دریاچه عمیق، سبز و زمردی است. به هنگام بهار و با ذوب شدن یخ‌ها، عمق دریاچه بیشتر می‌شود و در همین زمان نیز غواصان درون این دریاچه به گردش مشغول می‌شوند و زیبایی‌های آن را مشاهده می‌کنند. با افزایش 12 متری سطح آب، مناطق اطراف شامل درختان، صخره‌ها و همچنین نیمکت‌های پارک به زیر آب می‌روند. شفاف بودن آب نیز سبب می‌شود تا سرسبزی درختان و گیاهان بیشتر به چشم بیاید و دریاچه به صورت سبز رنگ دیده شود. در فصل زمستان، میزان آب دریاچه به شدت کاهش پیدا می‌کند و حتی عمق آب در عمیق‌ترین مکان به یک متر می‌رسد.

9. دریاچه تروانسی

Traunsee

Traunsee

دریاچه تروانسی (Traunsee) با عمق 191 متر به عنوان عمیق‌ترین دریاچه اتریش شناخته می‌شود و از محبوبیت بسیار زیادی در بین غواصان برخوردار است. پیرامون دریاچه را کوهستان‌های خیره‌کننده فرا گرفته است که همانند دیوارهای بزرگ عمل می‌کنند و مکان بسیار خوبی برای صخره‌نوردی و کوهنوردی به شمار می‌روند. سواحل دریاچه نیز دارای مراتع و گل‌زارهای متعدد است و در کنار آن‌ها نیز شهرها و روستاهای آرام و کوچکی مشاهده می‌شوند. وزش باد در این دریاچه، آن را به مکان بسیار خوبی برای کایت‌سرفینگ و قایق‌سواری تبدیل کرده است.

10. دریاچه وایسنزه

Weissensee

Weissensee

دریاچه وایسنزه (Weissensee) به لطف آب‌های شفاف و زمردی رنگ خود، مکان بسیار محبوبی برای شنا کردن، غواصی و پرش از صخره به شمار می‌رود. دمای آب دریاچه در فصل تابستان به 25 درجه سلسیوس می‌رسد که نسبت به دیگر دریاچه‌های اتریش گرم‌تر است. پیرامون دریاچه را نیز کوهستان‌هایی خیره‌کننده و بسیار زیبا فرا گرفته‌اند که حسی جادویی به این دریاچه داده‌اند. دریاچه «واینسزه» با طول 12 کیلومتر و عرض یک کیلومتر، در زمستان یخ می‌زند و به پیست یخی بسیار بزرگی تبدیل می‌شود که برای انجام انواع ورزش‌های زمستانی بسیار مناسب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان