بهترین زمان سفر به فرانسه

تابستان و بهار همیشه زمان بسیار خوبی برای سفر به شمار می‌روند و در اغلب کشورها نیز این فصول، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شوند و کشور فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در فصل بهار، دمای هوا در فرانسه معتدل است و فضای رنگارنگ و سرسبز مناطق آن نیز گردش در این کشور و بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن را بسیار لذت‌بخش و دلنشین می‌کند.

بهترین زمان سفر به فرانسه

تابستان و بهار همیشه زمان بسیار خوبی برای سفر به شمار می‌روند و در اغلب کشورها نیز این فصول، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شوند و کشور فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در فصل بهار، دمای هوا در فرانسه معتدل است و فضای رنگارنگ و سرسبز مناطق آن نیز گردش در این کشور و بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن را بسیار لذت‌بخش و دلنشین می‌کند.

در فصل تابستان، روزها طولانی‌تر است و می‌توان از این زمان بیشتر برای گردش و بازدید از زیبایی‌های فرانسه استفاده کرد. گشت و گذار در خیابان‌های دلنشین پاریس یا دوچرخه‌سواری در میان مزارع گل و گیاه در پراونس (Provence) مطمئنا حسی آرامش‌بخش و خارق‌العاده را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سواحل در ریویرای فرانسه (French Riviera) و خط ساحلی اقیانوس اطلس، مکان بسیار خوبی گذران تعطیلات و انجام انواع تفریحات مختلف به شمار می‌رود که شامل ورزش‌های آبی نیز می‌شود. البته باید توجه داشت که این مکان‌ها به دلیل محبوبیت زیاد، جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کنند و اگر با شلوغی مشکلی ندارید، پس می‌توانید تجربه خوبی از گردش در اینجا داشته باشید. در فصل تابستان همچنین فستیوال‌های بسیار زیادی برگزار می‌شوند که شامل کنسرت‌های رایگان و اکران فیلم در فضای باز نیز می‌شود.

آب‌وهوای فرانسه

فرانسه از لحاظ جغرافیایی متنوع است و همین نیز سبب شده آب‌وهوای هر کدام از مناطق فرانسه با دیگری متفاوت باشد. جنوب فرانسه از پراونس تا ریویرا آب‌وهوایی گرم دارند. در اینجا زمستان‌ها نسبتا معتدل هستند و تابستان‌ها گاهی اوقات بسیار سوزان و گرم می‌شوند. پاریس، مرکز و شرق فرانسه نیز زمستان‌های سردتری دارند و تابستان‌ها در آنجا می‌تواند بسیار گرم و خفه‌کننده باشد که احتمال رخ دادن طوفان نیز در آنجا وجود دارد. مناطق ساحلی اقیانوس اطلس در فرانسه نیز آب‌وهوایی اقیانوسی دارند. دمای هوا در آنجا ملایم‌تر است اما در بیشتر موارد باید انتظار هوایی رطوبتی را داشت.

اگر از هوای گرم بیزار هستید، باید بدانید که ماه‌های تابستانی در فرانسه در چند سال گذشته بسیار سوزان بوده و موج‌های متعدد گرما در آنجا وجود داشته است. پس حتما برای سفر خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا با مشکل گرما مواجه نشوید. در این فصول، دمای هوا در سواحل ریویرا به حدود 32 درجه سلسیوس می‌رسد. با این حال، در فصل تابستان دمای هوا در سواحل اطلس و شمال فرانسه ملایم‌تر است. در اوخر ژوئیه و اوت نیز شهر پاریس بسیار گرم می‌شود و از همین رو، حتما لباس مناسب، عینک آفتابی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

رویدادها و فستیوال‌های مهم فرانسه

سالانه میلیون‌ها نفر بازدیدکننده برای شرکت در فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف به کشور فرانسه سفر می‌کنند. از فصل بهار تا اوایل پاییز، زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از برخی از بهترین جشنواره‌های فرانسه به شمار می‌رود. در فصل بهار، جشنواره بین‌المللی باغ‌ها (International Gardens Festival) در دره لوآر (Loire Valley) برگزار می‌شود که در آن، طراحی‌های بسیار برجسته و خیره‌کننده‎‌ای از بهترین هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شوند.

در فصل تابستان نیز فستیوال‌هایی همچون جشنواره شراب بوردو (Bordeaux Wine Festival) و جشن موسیقی (Fete de la Musique) برگزار می‌شوند. جشن موسیقی یک رویداد سالیانه و رایگان به شمار می‌رود که در آن، شما می‌توانید شاهد صدها کنسرت خیابانی رایگان باشید و از انواع موسیقی‌ها لذت ببرید. در اوایل پاییز نیز فستیوال برداشت انگور در مون‌مارتر (Vendanges de Montmartre Harvest Festival) برگزار می‌گردد که همانطور که از نامش پیدا است، آغاز برداشت از تاکستان‌های انگور جشن گرفته می‌شود.

اوج فصل گردشگری در فرانسه

شلوغ‌ترین زمان سال برای سفر به فرانسه در اواخر ماه مارس تا اوایل آوریل و اوایل اکتبر است. در اواخر بهار و میانه تابستان، بازدیدکننده‎‌های بسیار زیادی به کشور فرانسه می‌کنند و همین باعث می‌شود تا جمعیت بسیار زیادی را در جاهای دیدنی آن شاهد باشید. از سوی دیگر، این جمعیت زیاد باعث افزایش قیمت پروازها و هتل‌ها نیز می‌شوند. اگر به دنبال سفر در اوج فصل گردشگری به فرانسه هستید، پس حتما از قبل نسبت به رزرو پرواز و هتل اقدام کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

نکته قابل توجه در مورد فرانسه آن است که حتی در اوج فصل گردشگری، همه جای این کشور شلوغ نیست. به عنوان مثال، در ماه اوت، بسیاری از ساکنین شهر پاریس برای تعطیلات تابستانی به مناطق دیگر همچون سواحل جنوبی یا مقاصدی در خارج از کشور سفر می‌کنند و همین باعث می‌شود تا شهر بسیار خلوت و آرام باشد. بازدید در این موقع از سال از شهر پاریس می‌تواند بسیار راحت باشد و با مشکل شلوغی نیز مواجه نخواهید شد.

بهترین زمان سفر به فرانسه کدام است؟

بهترین زمان برای سفر به کشور فرانسه در بین فصل بهار و اوایل تابستان است. در این موقع از سال، آب‌وهوا بسیار دلنشین است و در ماه‌های ژوئیه و اوت نیز بسیاری از جاهای دیدنی مشهور فرانسه نسبتا خلوت هستند و می‌توانید به راحتی از آن‌ها بازدید کنید.

بارانی‌ترین ماه در فرانسه کدام است؟

در مناطق مختلف فرانسه، میزان بارش باران متفاوت است اما در کل، ماه مه (اردیبهشت) به عنوان بارانی‌ترین ماه در فرانسه شناخته می‌شود. در طول سال در مناطقی همچون بریتانی بیش از 109 سانتی‎متر باران می‌بارد.

بهترین زمان سفر به پاریس کدام است؟

در فصل تابستان، گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی پاریس به آنجا سفر می‌کنند و از همین جهت، در این زمان شهر بسیار شلوغ است اما آب‌وهوای دلنشین و روزهای طولانی سبب شده تا تابستان زمان بسیار خوبی برای بازدید از جاذبه‌های پاریس باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان