هجومی ترین تیم لیگ در هفته اول؛

تاریخچه اولین دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر/ سرخپوشان به دنبال حفظ رکورد ۱۵ ساله +جدول

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی باید در هفته اول لیگ برتر فوتبال، روز شنبه به مصاف ذوب آهن اصفهان برود که در ۱۵ دوره اخیر هیچگاه در بازی نخست شکست نخورده است.

سرویس ورزش مشرق _ لیگ برتر فوتبال ایران از جمعه 21 مرداد با برگزاری 5 مسابقه آغاز می‌شود. تیم فوتبال پرسپولیس باید در اولین دیدار خود در لیگ برتر روز شنبه میهمان ذوب‌ آهن اصفهان باشد. از طرفی استقلال یک روز قبل از مسابقه پرسپولیس، در آزادی با سپاهان بازی خواهد کرد. جدال نمایندگان تهران و اصفهان در هفته نخست لیگ برتر از نکات جالب قرعه کشی لیگ بیست و دوم بود. به بهانه شروع لیگ و نخستین بازی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم سراغ دیدارهای پرسپولیس در هفته اول ادوار مختلف لیگ برتر رفته ایم.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه دیدارهای استقلال در هفته اول لیگ برتر/ خوش یمنی استقلال برای سپاهان تکرار می‌شود؟ +جدول

*‌ استارت کم رمق تر پرسپولیس نسبت به رقیب سنتی!

پرسپولیس در 21 دوره قبلی لیگ برتر، 12 بازی ابتدایی خود را با پیروزی به پایان رسانده، 7 بازی به تساوی کشیده شده و در دو بازی تن به شکست داده است. از این رو سرخ‌ها آمار بدتری نسبت به تیم هم‌شهری خود، استقلال داشته اند، چرا که آبی‌های پایتخت موفق به پیروزی در 13 مسابقه شده‌ و در 6 بازی‌ آن‌ها نیز به تساوی رسیده است. استقلال یک پیروزی بیشتر نسبت به رقیب سنتی خود در کارنامه دارد.

* بهترین برد پرسپولیس در بازی‌های نخست

بهترین برد پرسپولیس در دیدارهای ابتدایی لیگ، به لیگ سوم بازمی‌گردد. پرسپولیس در فصل 83 – 1382 در بازی ابتدایی خود برابر پگاه گیلان قرار گرفت و موفق شد این بازی را با نتیجه 8 بر 2 به نفع خود به پایان برساند. در آن دیدار علی دایی چهار گل به ثمر رساند و موفق به ثبت سریع‌ترین پوکر تاریخ لیگ برتر شد. همچنین این بازی به عنوان پرگل‌ترین بازی هفته اول لیگ برتر شناخته می‌شود.

تاریخچه اولین دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر/ سرخپوشان به دنبال حفظ رکورد 15 ساله +جدول

*‌ فولاد؛ رقیب آشنا برای سرخ‌ها

سرخ‌پوشان پایتخت در دیدارهای آغازین خود در لیگ، بیش از هر استان دیگر با نمایندگان خوزستان بازی کرده اند. پرسپولیس تاکنون در 6 بازی ابتدایی لیگ مقابل نمایندگان خوزستان قرار گرفته که سهم فولاد چهار بازی و سهم صنعت نفت دو بازی بوده است. قرمزها پیروز چهار بازی از این شش بازی بوده اند. یک بازی تساوی و یک بازی با شکست پرسپولیس به پایان رسیده است. تنها شکست پرسپولیس برابر نمایندگان خوزستان به لیگ چهارم بازمی‌گردد. پرسپولیس در لیگ چهارم در نخستین دیدار خود با فولاد خوزستان روبرو شد و این بازی را با نتیجه 3 بر 1 واگذار کرد.

دیگر شکست پرسپولیس در دیدار ابتدایی خود در لیگ برتر که آخرین باخت سرخپوشان هم محسوب می شود، برابر ابومسلم خراسان در لیگ ششم بود که این بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود ابومسلم به پایان رسید. یعنی پرسپولیس 15 سال است که در بازی اول نباخته است.

در جدول زیر می‌توانید تمام دیدارهای هفته اول پرسپولیس را در ادوار مختلف لیگ برتر را مشاهده کنید:

تاریخچه اولین دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر/ سرخپوشان به دنبال حفظ رکورد 15 ساله +جدول

* پرسپولیس؛ تیمی پرگل در شروع لیگ

قرمزها تاکنون در بازی‌های ابتدایی خود در لیگ برتر، 38 گل زده‌ و 22 گل نیز دریافت کرده و از این حیث آماری خوبی از خود به جا گذاشته اند. برد 8 بر 2 پرسپولیس مقابل پگاه باعث شده که پرسپولیس در گل زده نسبت به سایر رقیبا از آمار بهتری برخوردار باشد. همچنین این موضوع نشان می‌دهد که پرسپولیس همواره در ادوار مختلف لیگ برتر، مهره‌های هجومی خوبی در اختیار داشته است.

* نماینده اصفهان محک جدی برای خریدهای جدید پرسپولیس

لیگ بیست و دوم اولین دوره‌ای است که پرسپولیس در نخستین مسابقه خود به مصاف یک از نمایندگان اصفهان می‌رود. پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالاتی عملکرد خوبی داشته و در ابتدای باز شدن پنجره اقدام به خرید چندین بازیکن با کیفیت کرد ولی با همه این اوصاف به نظر می‌رسد همچنان در خط حمله خود دچار مشکلاتی است و یحیی به یک مهاجم خوب نیاز دارد.

تاریخچه اولین دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر/ سرخپوشان به دنبال حفظ رکورد 15 ساله +جدول

از طرفی ذوب آهن با مهدی تارتار یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر بوده و در نقل و انتقالات نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. ذوب آهن می‌تواند حریف خوبی برای محک خریدهای جدید پرسپولیس باشد. همچنین گل‌محمدی می تواند با آنالیز دقیق بازی اول نقاط ضعف تیم خود را شناسایی کند و تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، اقدام به تقویت خطوط ضعیف تیمش کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان