هفته اول لیگ برتر؛

استقلالِ شکست ناپذیر با باخت شروع کرد/ سپاهان فاتح نبرد مربیان پرتغالی +عکس و فیلم

دیدار تیم های فوتبال استقلال و سپاهان در شرایطی به پیروزی تیم اصفهانی به پایان رسید که استقلال فصل بیست و یکم لیگ برتر را بدون شکست و با عنوان قهرمانی به پایان برده بود.

به گزارش مشرق، دیدار تیم های فوتبال استقلال و سپاهان در هفته اول بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر از ساعت 19 امروز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این دیدار با برتری 2 بر صفر زردهای اصفهان به پایان رسید. یاسین سلیمانی(53) و رامین رضاییان(57) برای سپاهان گل زدند.

فیلم/ خلاصه بازی استقلال 0 - سپاهان 2

استقلال که با هدایت فرهاد مجیدی در 30 دیدار فصل قبل رکورد شکست‌ناپذیری در طول یک فصل را به نام خود ثبت کرده بود، در اولین بازی فصل بیست‌ودوم شکست خورد. آخرین شکست استقلالی‌ها 379 روز قبل و در دیدار هفته پایانی لیگ بیستم مقابل همین سپاهان و در تهران رقم خورده بود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (62-امیرعلی صادقی)، جعفر سلمانی، عارف غلامی، رضا میرزایی (62-پیمان بابایی)، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، سجاد شهباززاده (62-ارسلان مطهری) و کوین یامگا.

ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، امید نورافکن (84-میلاد زکی‌پور)، رامین رضاییان، مسعود ریگی، محمد کریمی، یاسین سلمانی (84-نیلسون جونیور)، فرشاد احمدزاده (73-محمدرضا حسینی)، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو.

داور: بیژن حیدری

شوک اول به استقلال با تاکتیک «پرتغالی»/قهرمان بعد از 30 بازی باخت

هر چند انتظار می رفت که دو تیم در نیمه اول فوتبال تماشاگرپسند و زیبایی را به نمایش بگذارند اما خبری از هیجان بزرگ در نیمه اول نبود و تنها در دقیقه پایانی نیمه اول بود که امید نورافکن با شوتی محکم سیدحسین حسینی را به واکنش واداشت و در برگشت فرشاد احمدزاده می توانست دروازه را باز کند اما بازهم حسینی توپ را دفع کرد.

در سایر دقایق بازیکنان دو تیم بیشتر در مرکز زمین توپ را به گردش در آوردند و بازی پربرخوردی را به نمایش گذاشتند اما خبری از فوتبال جذاب و تماشایی نبود تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

شوک اول به استقلال با تاکتیک «پرتغالی»/قهرمان بعد از 30 بازی باخت

نیمه دوم اما شرایط متفاوتی پیدا کرد و سپاهانی ها با استفاده بهتر از موقعیت هایی که داشتند دوبار دروازه میزبان خود را باز کردند. ابتدا در دقیقه 53 یاسین سلمانی از موقعیت عالی که علی نژاد برای او فراهم کرده بود استفاده کرد و با یک ضربه بغل پای فنی دروازه حسینی را باز کرد.

در حالی که استقلالی ها در شوک خوردن گل اول بودند و وضعیت بهم ریخته ای در ساختار دفاعی داشتند، سپاهان در دقیقه 57 شوک دوم را وارد کرد و در یک ضد حمله سرعتی توسط رامین رضاییان به گل رسید. در این صحنه رضاییان از جناح راست صاحب توپ شد و با استفاده از آشفتگی خط دفاعی حریف توپ را به سمت دروازه شوت کرد که پس از برخورد به پای روزبه چشمی وارد دروازه شد.

به دنبال این اتفاق ساپینتو تصمیم به تغییراتی در ترکیب تیمش گرفت و سه تعویض همزمان در دقیقه 62 انجام داد تا بتواند اوضاع را به سود تیمش تغییر دهد. همین تعویض ها باعث اضافه شدن فشار روی دروازه حریف اصفهانی شد. با این حال رشید مظاهری موقعیت های آنها را به هدر داد.

شوک اول به استقلال با تاکتیک «پرتغالی»/قهرمان بعد از 30 بازی باخت

در دقیقه 84 فشار حملات استقلال باعث شد مدافعان سپاهان درون محوطه جریمه آرمان رمضانی را سرنگون کنند اما بیژن حیدری داور این بازیز اعتقادی به پنالتی نداشت. این در حالی بود که بازیکنان و کادر فنی استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند و به تصمیم حیدری اعتراض کردند.

دقایق وقت اضافه هم برای استقلال ثمری نداشت و این زردهای اصفهانی بودند که با تاکتیک پرتغالی مورایس توانستند حریف مدعی خود را شکست دهند و به سه امتیاز ارزشمند ابتدای فصل دست پیدا کنند و خود را به عنوان یکی از مدعیان این فصل معرفی کنند. استقلال هم که فصل گذشته را بدون شکست پشت سر گذاشته بود بعد از 30 بازی شکست خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان