بهترین زمان سفر به سوئد

سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی به شمار می‌رود که به لطف جغرافیای متنوع و هزاران جاهای دیدنی زیبا به مقصد گردشگری بسیار محبوبی تبدیل شده است. از جنگل‌های شمالی و یخچال‌های طبیعی تا شهرهای شلوغی همچون استکهلم (Stockholm) و روستاهای ماهیگیری و آرام، سوئد سرشار از جاذبه‌های تماشایی است که مطمئنا اوقات خوبی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم خواهد زد.

بهترین زمان سفر به سوئد

سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی به شمار می‌رود که به لطف جغرافیای متنوع و هزاران جاهای دیدنی زیبا به مقصد گردشگری بسیار محبوبی تبدیل شده است. از جنگل‌های شمالی و یخچال‌های طبیعی تا شهرهای شلوغی همچون استکهلم (Stockholm) و روستاهای ماهیگیری و آرام، سوئد سرشار از جاذبه‌های تماشایی است که مطمئنا اوقات خوبی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم خواهد زد.

تنوع جاهای دیدنی سوئد سبب شده تا در هر فصلی از سال که به این کشور سفر کنید، شاهد دیدنی‌های مختلفی باشید. با این وجود،‌ بهترین زمان برای سفر به سوئد، از ماه مه تا سپتامبر و به هنگام آب‌وهوای گرم است. در طی این ماه‌های گرم سال، روزها طولانی‌تر و طبیعت سوئد در اوج زیبایی خود به سر می‌برد. البته باید توجه داشت که تابستان به عنوان اوج فصل گردشگری شناخته می‌شود و هزینه سفر و اقامت در این زمان نسبت به دیگر مواقع بیشتر است. از سوی دیگر، اگر از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی همچون اسکی و سورتمه‌سواری هستید، پس بهتر است زمان دیگری به غیر از تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

آب‌وهوا در سوئد

سوئد با توجه به عرض جغرافیایی و نزدیکی به قطب شمال، آب‌وهوای نسبتا معتدلی دارد. با اینکه شهر استکهلم آب‌وهوایی گرم‌تر و معتدل‌تری دارد، کوهستان‌های بخش شمالی کشور، سردتر هستند و عملا زیر قطب شمال قرار گرفته‌اند. تضاد جالب‌توجه و مهمی بین آب‌وهوای شمال و جنوب سوئد وجود دارد که به هنگام سفر به این کشور باید به آن توجه کرد. شمال سوئد برای بیش از هفت ماه، زمستانی بسیار طولانی و خشن دارد. این در حالی است که زمستان در جنوب سوئد برای تنها دو ماه به طول می‌انجامد و تابستان در آنجا نزدیک به چهار ماه است.

به طور میانگین در طول سال بین 20 تا 30 اینج باران در سوئد می‌بارد که نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در حد پایین‌تری قرار دارد. بیشتر بارش‌ها در اواخر تابستان رخ می‌دهند و بارش برف نیز تنها در فصل زمستان رخ می‌دهد. در بخش‌های شمالی سوئد، برای بیش از نیمی از سال می‌توان برف‌‎ها را روی زمین مشاهده کرد.

در طول ماه‌های تابستانی، کل کشور دمای خوب و خوشایندی دارند که معمولا بالای 16 درجه سلسیوس است. با این حال، در فصل زمستان تفاوت دما در بخش‌های مختلف سوئد بیشتر می‌شود و بیشتر مناطق دمای زیر صفر درجه را تجربه می‌کنند و این در حالی است که مناطق نزدیکی مرز فنلاند دمایی نزدیک به 15- درجه را شاهد هستند.

اوج فصل گردشگری در سوئد

بهترین زمان سفر به سوئد، از میانه تابستان تا اواخر آن است و بسیاری از گردشگران نیز همین زمان را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند تا بدین صورت، این موقع از سال به اوج فصل گردشگری سوئد تبدیل شود. در این موقع از سال، آب‌وهوا گرم و خوشایند است و می‌توان در فضای باز به انجام انواع فعالیت‌ها و ورزش‌های مختلف پرداخت که شامل شنا در برخی از بهترین و زیباترین سواحل سوئد می‌شود.

در ماه ژوئن نسبت به دیگر مواقع و به خصوص اواخر تابستان، جمعیت کمتری از گردشگران حضور دارند و به راحتی می‌توان به دور از شلوغی جمعیت، به انجام انواع فعالیت‌ها در فضایی باز و آب‌وهوایی خوشایند پرداخت. در این موقع از سال، روزها بسیار طولانی هستند و گاهی اوقات نیز خورشید هرگز غروب نمی‌کند که به آن، خورشید نیمه‌شب گفته می‌شود.

ماه مه و ژوئیه نیز زمان بسیار خوبی برای سفر به سوئد به شمار می‌روند، البته باید توجه داشت که احتمال بارش در ماه مه بسیار زیاد است و از سوی دیگر، در ماه ژوئیه تعداد گردشگر بسیار زیادی به این کشور سفر می‌کنند و باعث شلوغی جاهای دیدنی آن می‌شوند. ماه ژوئیه و اوت نیز نسبت به ماه‌های ابتدایی فصل تابستان، به دلیل جمعیت زیاد گردشگران، هزینه بیشتری را برای مسافران و گردشگران در پی دارد. این دو ماه به عنوان اوج فصل گردشگری در سوئد و همچنین دیگر کشورهای اسکاندیناوی شناخته می‌شوند.

بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی

شفق‌های قطبی پدیده‌ای طبیعی و بسیار زیبا هستند که هر بیننده‌ای را در حیرت فرو می‌برند. این پدیده ناشی از برخورد جریان الکترون‌ها با ذرات هوا در مسیر میدان مغناطیسی زمین است که باعث می‌شود هوا بدرخشد و نمایش بصری خارق‌العاده‌ای شکل بگیرد. با اینکه نروژ بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی به شمار می‌رود، در برخی از نقاط سوئد نیز می‌توان به تماشای این پدیده زیبا نشست.

از اواخر ماه سپتامبر تا ماه آوریل، بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی است. البته باید توجه داشت که هوا صاف باشد و ابرها مانعی برای تماشای این پدیده نباشند. از ماه آوریل تا اوت نیز به دلیل اینکه خورشید به ندرت غروب می‌کند، تماشای شفق قطبی تقریبا غیرممکن است. برای اینکه بتوانید شانس خود را برای تماشای شفق قطبی افزایش بدهید، بیشتر به سمت مناطق شمالی سوئد حرکت کنید.

سردترین ماه در سوئد کدام است؟

ماه فوریه از لحاظ تاریخی به عنوان سردترین ماه در سوئد شناخته می‌شود. در این موقع از سال، دمای هوا بین 3- درجه تا 22- درجه سلسیوس متغیر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان