بهترین سواحل نزدیک استانبول

با اینکه شاید استانبول مکان ایدئالی برای ساحل‌گردی محسوب نشود اما شهر استانبول توسط تنگه بسفر (Bosphorus Strait) به دو قسمت تقسیم می‌شود و حومه‌های شهر نیز در امتداد ساحل دریای مرمره (Marmara Sea) قرار دارند که سواحل بسیار خوبی به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سواحل نزدیک استانبول بپردازیم.

بهترین سواحل نزدیک استانبول

با اینکه شاید استانبول مکان ایدئالی برای ساحل‌گردی محسوب نشود اما شهر استانبول توسط تنگه بسفر (Bosphorus Strait) به دو قسمت تقسیم می‌شود و حومه‌های شهر نیز در امتداد ساحل دریای مرمره (Marmara Sea) قرار دارند که سواحل بسیار خوبی به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سواحل نزدیک استانبول بپردازیم.

1. ساحل کیلیوس

Kilyos Beach

Kilyos Beach

ساحل کیلیوس (Kilyos Beach) در کنار آب‌های دریای سیاه (Black Sea) و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و با وجود اینکه 41 کیلومتر از شمال مرکز شهر استانبول فاصله دارد اما همچنان جزو این کلان شهر محسوب می‌شود. برای ساکنین شهر استانبول، کیلیوس یکی از بهترین مکان‌ها برای سفرهای یک روزه در طول تابستان به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز در آخرهفته‌ها در ماه ژوئیه و اوت در اینجا بسیار شلوغ است.

2. ساحل بورچ

Burç Beach

Burç Beach

ساحل بورچ (Burç Beach) حدود 9 کیلومتر از مرکز کیلیوس به سمت غرب و در امتداد خط ساحلی دریای سیاه فاصله دارد و حدود 42 کیلومتر از شمال استانبول فاصله دارد. این ساحل یک ساحل خصوصی برای کلابی به همین نام است که بیشتر برای کایت‌سرفینگ خود شناخته می‌شود. به لطف امکانات بسیار عالی و تجهیزات زیاد ورزش‌های آبی، بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش به اینجا می‌آیند. این کلاب ساحلی دارای رستوران و کافه‌هایی است که در کنار ساحل قرار گرفته‌اند و انواع غذاها و خوراکی‌ها را سرو می‌کنند.

3. ساحل بورگاز آداسی

Burgaz Adası

Burgaz Adası

ساحل بورگاز آداسی (Burgaz Adası) در جزیره‌ای به همین نام قرار دارد. این جزیره کوچک بین کینالی (Kinali) و جزایر هیبلی (Heybeli) در مجموعه جزایر پرنسس دریای مرمره قرار گرفته است. در خط ساحلی این جزیره نیز سواحل کوچکی به چشم می‌خورند که گردش در آن‌ها می‌تواند جالب‌توجه باشد. ساحلی در بخش شرقی جزیره و همچنین ساحلی در نزدیکی نوک شمال غربی آن، بهترین سواحل «بورگاز آداسی» محسوب می‌شوند.

4. ساحل آعوا و خلیج کیلیملی

Ağva & Kilimli Cove

Ağva & Kilimli Cove

روستای کوچک آعوا (Ağva) در خط ساحلی دریای سیاه در 106 کیلومتری شمال شرقی استانبول قرار گرفته است و مکان بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردان و همچنین ساحل‌گردان محسوب می‌شود. دیدنی‌های خلیج کیلیملی (Kilimli Cove) و مناظر ساحلی خیره‌کننده آن نیز سبب شده‌اند تا این مکان برای بازدید گردشگران ایدئال‌تر باشد. از همین رو، آگوا مقصدی عالی برای سفر در آخرهفته و فاصله گرفتن از شلوغی شهر استانبول به شمار می‌رود. در نزدیکی آن نیز هتل‌های کوچکی وجود دارند که اقامت در اینجا را بسیار راحت‌تر می‌کند.

5. ساحل بویوک آدا

Büyük Ada

Büyük Ada

جزیره بویوک آدا (Büyük Ada) بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر پرنسس به شمار می‌رود و سواحل شنی متفاوتی دارد که گردشگران می‌توانند در آنجا از ساحل‌گردی لذت ببرند. ورود به تمام سواحل این جزیره رایگان است و بهترین ساحل نیز ساحل ناکیبی (Nakıbey Beach) نام دارد که با شن‌های نرم و زرد رنگ خود،‌ مکانی ایدئال برای آفتاب گرفتن محسوب می‌شود. در اینجا امکانات متنوعی همچون رستوران و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد که سفر شما را راحت‌تر خواهد کرد.

6. ساحل جاده بوستان

Caddebostan Beach

Caddebostan Beach

ساحل جاده بوستان (Caddebostan Beach) نزدیک‌ترین ساحل به مرکز استانبول به شمار می‌رود و در خط ساحلی دریای مرمره در بخش آسیایی شهر استانبول است. این ساحل با بلوار ساحلی طولانی‌ای به نام پارک دیلین (Dalyan Park) احاطه شده است که مسیرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن تعبیه شده‌اند و علاوه بر آن، زمین بازی مخصوص کودکان و همچنین باغ‌های سرسبز نیز در آن به چشم می‌خورند. ورود به این پهنه شنی خاکستری و منحنی مانند رایگان است و آفتاب‌گیر و امکانات دیگر را نیز می‌توان با مبالغ معقولی کرایه کرد. چندین کافه نیز در همان نزدیکی وجود دارند.

7. ساحل جزیره هیبلی

Heybeli Ada

Heybeli Ada

جزیره هیبلی (Heybeli Ada) در دریای مرمره مشهورترین جزیره از مجمع الجزایر پرنسس به شمار می‎‌رود و افراد بسیار زیادی در سفری یک روزه از استانبول به آنجا سفر می‌کنند. در تابستان‌ها، خلیج‌های کوچک این جزیره میزبان سواحلی بسیار زیبا و جذاب هستند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. با قایق‌ها به راحتی می‌توان به برخی از این سواحل دسترسی داشت و در این میان، ساحل آدا محبوب‌ترین ساحل جزیره به شمار می‌رود که باید در میانه هفته به آنجا سفر کرد تا با شلوغی بسیار زیاد جمعیت در آخرهفته‌ها روبه‎رو نشد.

8. ساحل پارک طبیعی چیلینگز

Çilingöz Nature Park Beach

Çilingöz Nature Park Beach

ساحل پارک طبیعی چیلینگز (Çilingöz Nature Park Beach) پهنه‌ای از شن‌های نرم و زیبا است که در روبه‌روی آن دریای سیاه و در پشت آن‌ها، خط ساحلی ناهموار و پوشیده از جنگل به چشم می‌خورد. این ساحل حدود 118 کیلومتر از شمال غربی مرکز استانبول فاصله دارد و سفری یک روزه بسیار خوبی را رقم می‌زند. البته باید توجه داشت که این ساحل از امکانات بسیار زیادی همانند دیگر سواحل برخوردار نیست اما در طول فصل تابستان، کافه‌هایی در نقاط مختلف ساحل باز هستند و سرویس‌های بهداشتی نیز دیده می‌شود.

9. ساحل جزیره کینالی

Kınalı Ada

Kınalı Ada

جزیره کینالی (Kınalı Ada) شمالی‌ترین جزیره در مجموعه جزایر پرنسس دریای مرمره به شمار می‌رود و نسبت به دیگر جزیره‌های مشهور و بزرگ‌تر این مجمع‌الجزایر، در بین گردشگران خارجی از محبوبیت کمتری برخوردار است. با این حال،‌ این به معنای آن نیست که در طول فصل تابستان سواحل این جزیره بسیار خلوت است چراکه بسیاری از ساکنین محلی استانبول برای گشت و گذار در آخر هفته به اینجا سفر می‌کنند. سواحلی در خط ساحلی شرقی و غربی جزیره وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

10. ساحل آنادولو فنری

Anadolu Feneri Beach

Anadolu Feneri Beach

ساحل آنادولو فنری (Anadolu Feneri Beach) در نزدیکی روستای کوچکی به همین نام در خط ساحلی آسیایی شهر استانبول و درست در انتهای جنوبی تنگه بسفر قرار گرفته است و حدود 50 کیلومتر از شمال مرکز شهر استانبول فاصله دارد. این روستا دارای ساحلی بسیار کوچک و صخره‌ای است که گردشگران و ساکنین محلی استانبول برای شنا در آب‌های تنگه بسفر به آنجا می‌آیند. این ساحل برای آفتاب گرفتن مناسب نیست اما شنا در آب‌های آن می‌تواند حس و حال خوبی را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان