بهترین زمان سفر به انگلیس

زمان بدی برای سفر به انگلیس (England) وجود ندارد، به خصوص اینکه این کشور دارای مقاصد بسیار متنوعی همچون شهرهای زیبا، سواحل درخشان و طبیعت خارق‌العاده است

بهترین زمان سفر به انگلیس

زمان بدی برای سفر به انگلیس (England) وجود ندارد، به خصوص اینکه این کشور دارای مقاصد بسیار متنوعی همچون شهرهای زیبا، سواحل درخشان و طبیعت خارق‌العاده است. کشور انگلیس آب‌وهوایی نسبتا معتدل در تمام فصول سال دارد و از آنچه که فکر می‌کنید، بارش کمتری در این کشور می‌بارد. با این حال، در هر فصل از سال می‌توان از جاهای دیدنی انگلیس دیدن کرد و از تفریحات مختلف لذت برد. در ادامه همراه با ما باشید.

با وجود اینکه می‌توان در هر زمانی به انگلیس سفر کرد، برخی از اوقات در سال زمان بهتری برای سفر محسوب می‌شوند. در این مواقع از سال، جمعیت کمتری در جاهای دیدنی حضور دارند و رویدادهای محبوبی نیز برگزار می‌شوند. بهترین زمان از سال برای دوری از جمعیت زیاد گردشگران و وجود آب‌وهوای خوب، فصل بهار از ماه آوریل تا مه و در فصل پاییز از ماه سپتامبر تا نوامبر است.

آب‌وهوا در انگلیس

با اینکه انگلیس بیشتر برای آب‌وهوای بارانی خود شهرت دارد اما از آنچه که شما تصور می‌کنید، بارش کمتری در این کشور می‌بارد. تابستان‌ها در انگلیس بسیار گرم است و این موضوع در بخش‌های جنوبی کشور بیشتر به چشم می‌آید. زمستان‌ها نیز در این کشور حتی در بخش‌های شمالی آن نسبتا آب‌وهوا معتدل است.

در طول فصل تابستان، میانگین دمای هوا در انگلیس حدود 15 درجه سلسیوس است، اگرچه در شهر لندن و نواحی حومه آن دمای هوا به بالای 32 درجه سلسیوس نیز می‌رسد و این موضوع در ماه اوت و سپتامبر یعنی اواخر تابستان بیشتر احساس می‌شود. در مناطق ساحلی انگلیس، گرمای تابستانی قابل تحمل‌تر است. در این مناطق، نسیم خوبی می‌وزد اما در شهرها، دمای هوا می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، به خصوص اینکه بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی تهویه هوای مناسبی ندارند. نواحی جنوبی انگلیس نیز نسبت به مناطق کوهستانی این کشور همچون منطقه دریاچه (Lake District) در غرب آب‌وهوای آفتابی بیشتری دارند.

در فصل زمستان، میانگین دمای هوا در انگلیس به حدود 5 درجه سلسیوس می‌رسد و در نقاط مختلف کشور نیز انتظار بارش برف را می‌توان داشت. روزها در طول این فصل، ابری و بارانی است و گردشگران باید از قبل این موضوع را پیش‌بینی کنند و وسایل مورد نیاز را به همراه خود بیاورند. نواحی شمالی انگلیس در فصل زمستان بیشتر اوقات آب‌وهوایی پر از باد و باران دارند و این موضوع در بخش‌های ساحلی بیشتر به چشم می‌آید. البته لازم به ذکر است که زمستان نیز زمان بسیار خوبی برای سفر به انگلیس است چراکه در این موقع از سال، جمعیت کمتری از گردشگران حضور دارند و هزینه‌های سفر نیز به مراتب پایین‌تر است.

فصل بهار از ماه مارس تا ماه مه پایدار است و با اینکه بیشتر روزها هوا آفتابی است اما گاهی اوقات امکان بارش باران نیز وجود دارد. ابتدای فصل بهار هوا نسبتا سرد است و این موضوع در بخش‌های شمالی انگلیس بیشتر احساس می‌شود و به هنگام سفر در ماه مارس و آوریل ممکن است با آب‌وهوای خنکی روبه‌رو شوید. ماه مه زمان بسیار خوبی برای سفر به انگلیس به شمار می‎‌رود. در این موقع از سال، بسیاری از گل‌ها شکوفا شده‌اند و درختان سرسبز هستند و آب‌وهوا به خصوص در مناطق ساحلی بسیار لذت‌بخش و خوشایند است.

فصل پاییز از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر پایدار است و این موقع از سال نیز زمان بسیار خوبی برای سفر به انگلیس محسوب می‌شود. دمای هوا در این موقع از سال کاهش می‌یابد اما بادهای گرم در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به خصوص در بخش‌های جنوبی انگلیس باعث می‌شوند که سفر شما بسیار دلنشین باشد.

اوج فصل گردشگری در انگلیس

تابستان به عنوان اوج فصل گردشگری برای سفر به انگلیس به شمار می‌رود. البته لازم به ذکر است که در فصل بهار و همچنین اوایل فصل پاییز نیز می‌توان انتظار حضور گردشگران زیادی را در کشور انگلیس داشت. تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی نیز در انگلیس و به خصوص شهر لندن جمعیت بسیار زیادی دیده می‌شوند. اگر قصد دارید تا از جمعیت بسیار زیاد و هزینه‌های بالای پرواز و اقامت دوری کنید، بهتر است فصل بهار یا پاییز را برای سفر خود به انگلیس برگزینید.

بسته به اینکه از کدام بخش از کشور انگلیس بازدید می‌کنید یا اینکه چه رویداد و فستیوالی در آنجا برگزار می‌شود، جمعیت گردشگران کم یا زیاد است. در فصل تابستان، شهرهای ساحلی همچون برایتون (Brighton) یا ویتبی (Whitby) به خصوص به هنگام آخرهفته‌ها یا تعطیلات بسیار شلوغ هستند.

مناطقی همچون کاتزولدز (Cotswolds)، کورنوال (Cornwall) و منطقه دریاچه نیز به هنگام آب‌وهوای گرم‌تر جمعیت بسیار زیادی را به خود جلب می‌کنند. شهرهای کوچک و مناطق دورافتاده‌تر نیز امکانات رفاهی کمتری دارند، پس به هنگام سفر به این مناطق حتما از قبل اقدام به رزرو کنید تا با مشکلی به هنگام شلوغی جمعیت مواجه نشوید.

تعطیلات مدارس انگلیس نیز باعث می‌شوند تا جاهای دیدنی این کشور شلوغ شوند. تعطیلات تابستانی از ماه ژوئیه تا سپتامبر و در فصل تابستان قرار دارد و تعطیلات میانه فصل تحصیلی نیز در اواخر ماه اکتبر و میانه فوریه است. بسیاری از خانواده‌ها به هنگام این تعطیلات به مسافرات می‌روند و از بخش‌های مختلف کشور دیدن می‌کنند.

بهترین زمان سفر به انگلیس کدام است؟

برای آنکه با جمعیت بسیار زیادی از گردشگران روبه‌رو نشوید و همچنان از آب‌وهوایی خوشایند در سفر خود به انگلیس برخوردار باشید، بهتر است زمان سفر خود را در قبل یا بعد از اوج فصل گردشگری یعنی در ماه آوریل و مه یا ماه سپتامبر تا نوامبر برنامه‌ریزی کنید.

گرم‌ترین بخش انگلیس کدام است؟

جنوب انگلیس به طور کلی آب‌وهوایی گرم‌تر و آفتابی‌تر نسبت به دیگر نقاط این کشور دارد و این موضوع در بخش‌های ساحلی همچون شهرهای برایتون و باگنور رجیس (Bognor Regis) به خوبی احساس می‌شود.

کدام ماه بهترین آب‌وهوا را در انگلیس دارد؟

با اینکه ماه ژوئن گرم‌ترین ماه سال نیست اما به طور کلی بهترین آب‌وهوا را در انگلیس دارد چراکه در این موقع از سال، هوا همچنان گرم است و بارش باران زیادی نیز وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان