آنچه از سریال Cabinet of Curiosities باید بدانید

ساخت سریال‌های آنتولوژی در سال‌های اخیر بیشتر شده است. در این نوع سریال‌ها، هر قسمت داستانی متفاوت دارد و کاراکترها و بازیگران متفاوتی در آن نقش‌آفرینی ‌می‌کنند

آنچه از سریال Cabinet of Curiosities باید بدانید

ساخت سریال‌های آنتولوژی در سال‌های اخیر بیشتر شده است. در این نوع سریال‌ها، هر قسمت داستانی متفاوت دارد و کاراکترها و بازیگران متفاوتی در آن نقش‌آفرینی ‌می‌کنند. یکی از برجسته‌ترین سریال‌های آنتولوژی سال‌های اخیر نیز سریال آینه سیاه (Black Mirror) است. این فرمت باعث می‌شود تا بیننده با خیال راحت هر کدام از قسمت‌ها را مشاهده کند و هیچ گونه نگرانی در رابطه با ترتیب قسمت‌ها یا ارتباط میان داستان فصل‌ها نداشته باشد.

سریال کلبه کنجکاوی (Cabinet of Curiosities) نیز به همین سبک ساخته شده است. گی‌یرمو دل تورو (Guillermo Del Toro) که بیشتر برای ساخت فیلم‌های ترسناک مانند هزارتوی پن (Pan’s Labyrinth) محصول سال 2006 و فیلم به شکل آب (The Shape of Water) محصول سال 2017 میلادی شناخته می‌شود، ساخت سریال «کلبه کنجکاوی» را برای سرویس آنلاین نتفلیکس در دست داشته است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی سریال «کلبه کنجکاوی» بپردازیم.

داستان سریال Cabinet of Curiosities

کلبه کنجکاوی در حقیقت مفهومی قدیمی به شمار می‌رود که در آن، مردم اشیاء منحصربه‌فرد و جالب را در معرض نمایش می‌گذاشتند. این کلبه در حقیقی اتاقی پر از وسایل عجیب و غریب است و در فرنچایز احضار (The Conjuring) نیز نمونه آن در خانه وارن‌ها دیده شد. آن‌ها اتاقی در خانه‌شان داشتند که پر از اشیاء جن‌زده و طلسم‌شده بود.

گی‌یرمو دل تورو در سال 2013 میلادی کتابی تحت عنوان کلبه کنجاوی به چاپ رساند که در آن، ایده‌ها، داستان‌ها و طرح‌های خود را قرار داده بود. حالا او به همراه کمپانی نتفلیکس این کتاب را تبدیل به سریال آنتولوژی و ترسناک کرده است.

فصل اول سریال «کلبه کنجکاوی» شامل هشت قسمت است و هر کدام از این قسمت‌ها نیز داستانی کاملا متفاوت دارند و بازیگران متفاوتی در آن‌ها نقش‎آفرینی می‌کنند. این سریال قرار است داستان‌های ترسناکی را برای بیننده‎‌ها به نمایش بگذارد اما گی‌یرمو دل تورو سعی کرده تا با این سریال، سبک سنتی ژانر وحشت را به چالش بکشد و رویکردی تازه را به نمایش در بیاورد.

بازیگران سریال Cabinet of Curiosities

از آنجا که هر قسمت از سریال «کلبه کنجکاوی» از بازیگران متفاوتی بهره می‌برد، طیف گسترده و زیادی از بازیگران در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند که برخی از آن‌ها بسیار شناخته شده و مشهور هستند. از جمله این بازیگران می‌توان به اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)، اسی دیویس (Essie Davis)، هانا گالووی (Hannah Galway)، لوک رابرتز (Luke Roberts)، اف موری آبراهام (F. Murray Abraham)، تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) و دمیتیروس گروس (Demetrius Grosse) اشاره کرد.

دیگر بازیگرانی که در سریال «کلبه کنجکاوی» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز شامل کریسپین گلاور (Crispin Glover)، بن بارنز (Ben Barnes)، پیتر ولر (Peter Weller)، سوفیا بوتلا (Sofia Boutella)، روپرت گرینت (Rupert Grint)، دیوید هیولت (David Hewlett) و اریک آندره (Eric André) است.

قسمت‌های سریال Cabinet of Curiosities

اولین قسمت از سریال «کلبه کنجکاوی» تحت عنوان The Murmuring است و بر اساس داستانی اوریجینال از خود گی‌یرمو دل تورو ساخته شده است. کارگردانی این قسمت را جنیفر کنت (Jennifer Kent) برعهده داشته و اندرو لینکلن، اسی دیویس و هانا گالاوی در آن بازی می‌کنند.

قسمت دوم سریال تحت عنوان The Autopsy و به کارگردانی دیوید پریور (David Prior) است. دیوید اس گویر (David S. Goyer) نیز داستان این قسمت را قلم زده و لوک رابرتز، اف موری آبراهام و گلین ترمن (Glynn Turman) در آن بازی می‌کنند.

قسمت سوم سریال تحت عنوان Lot 36 به کارگردانی گی‌یرمو ناوارا (Guillermo Navarro)، قسمت چهارم به نام Pickman’s Model به کارگردانی کیث توماس (Keith Thomas)، قسمت پنجم با عنوان The Viewing به کارگردانی پانوس کازماتوس (Panos Cosmatos) هستند.

عنوان قسمت ششم سریال «کلبه کنجکاوی» نیز Dreams in the Witch House است و کارگردانی آن را کاترین هاردویک (Catherine Hardwicke) برعهده داشته است. قسمت هفتم با عنوان (Graveyard Rats) به کارگردانی وینچنزو ناتالی (Vincenzo Natali) و قسمت هشتم با عنوان Some Other Animal’s Meat به کارگردانی آنا لیلی امیرپور (Ana Lily Amirpour) دیگر قسمت‎‌های این سریال محسوب می‌شوند.

تاریخ پخش سریال Cabinet of Curiosities

پخش سریال «کلبه کنجکاوی» از تاریخ 25 اکتبر سال 2022 میلادی (سه‌شنبه 3 آبان 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس شروع خواهد شد. برخلاف بسیاری از سریال‌های نتفلیکس که قسمت‌های آن‌ها به صورت یکجا پخش می‌شوند، سریال «کلبه کنجکاوی» در طی چهار روز و هر روز دو قسمت پخش خواهد شد. پخش این سریال همزمان با هالووین نیز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان