راهکارهای مهم برای افزایش قدرت بینایی

چشم یکی از حساس ترین و پرکاربرد ترین عضو بدن است که باعث حس بینایی است و اطلاعات از طریق چشم به مغز ما می رسد پس با تقویت آن از مرض های چشمی مانند: پیری چشم و کم بینا شدن چشم خودداری کنید که ویتامین های توصیه شده برای درمان این بیماری ویتامین A و B۱۲ و&#۸۲۳۰;می باشند که باید از آن محافظت کرد ما در این مقاله درباره راهکار های مهم افزایش قدرت بینایی ...

راهکارهای مهم برای افزایش قدرت بینایی

چشم ها بخش بسیار ضعیف و حساس عضو بدن هستند که مراقبت نکردن از آن ها می تواند قدرت بینایی را در معرض خطر قرار دهد و این در حالی است که بیش از نیمی از اطلاعات زندگی ما از طریق چشم دریافت می شود و اعضا دیگر فقط تا حد محدودی امکان جایگزینی چشم را دارند. چشم حس بینایی و زیبایی را به ما می دهد که به راحتی آسیب پذیر و باعث عفونت در بدن می شود. در این مطلب ما به سراغ روش ها و راهکارهای مهم برای افزایش قدرت بینایی می رویم تا نتیجه مثبت بگیرید با ما همراه باشید.

تغذیه در تقویت چشم هاافزایش قدرت بینایی

روزانه به شکل های مختلف از چشم خود استفاده می کنید و در گذشت زمان به ذلیل استفاده زیاد یا نادرست بر روی قدرت بینایی ما تاثیر منفی می گذارد و حتی اگر از سلامت چشم برخوردار هستید باید به فکر تقویت و البته ترمیم بخش های آسیب دیده آن باشید. برای تقویت قدرت بینایی، همیشه مصرف ویتامین A توصیه می شود و علاوه بر آنتامین مواد مغذی دیگری از جمله B12 یا کوبالامین نیز ضروری است.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

تغذیه در افزایش بهبود بینایی1. تغذیه چشم

چشم ها همانند سایر اعضا بدن به مواد معدنی برای ادامه حیاط و کارشان احتیاج دارند که کامل ترین رژیم غذایی برای افزایش قوای چشم موادی است که سرشار از میوه و سبزیجات و خالی از قند باشد. ویتامین های E و A و C هر کدام نقش مهمی در سلامت چشم ها دارند که در کنار آن ها مواد معدنی همچون مس و روی می تواند این روند را کامل کنند مواد غذایی مانند : توت فرنگی، مرکبات، سبزیجات، ماهی و گوشت بوقلمون و غذا های دریایی برای سلامت مفید است. آنتی اکسیدان ها مانند: بتاکارتون و لوتنین در محافظت از شما در برابر نور خورشید و اشعه های آن مفید می باشد، آنتی اکسیدان ها در سبزیجات با رنگ تیره و آلو ها و هویج به مقدار زیادی وجود دارد. مصرف سیر و پیاز در برنامه غذایی مهم است، مصرف روزانه هزار میلی گرم روغن امگا 3 تا حد زیادی می تواند از مشکلات چشمی مثل خشک شدن چشم جلوگیری کند.

چند راه بهبود بینایی چشم2. ورزش چشم ها

چشم ها را باید به روش خودش ورزش داد که در این بخش از افزایش قدرت بینایی توضیح می دهیم این ورزش تاثیر فراوانی در سلامت چشم ها دارد و باید در هنگام بیدار شدن از خواب و قبل از خواب انجام شود. چشم هایتان را به صورت حرکت عقربه ساعت 10 بار در جهت عقربه ها بچرخانید و سپس این کار را در جهت برعکس باز هم 10 بار بچرخانید.
انگشت شست را در فاصله 12 تا 18 سانتی بینی خود قرار دهید و سپس به آن خیره شوید و پس از 5 ثانیه خیره شدن به آن اجسام پشت شست را مشاهده کنید و این کار را تا 10 مرتبه انجام دهید.
کف دستانتان را به هم مالش دهید تا دمای آن ها بالا برود و سپس کف دستان را به آرامی بر روی چشمان بسته به مدت 10 ثانیه نگه دارید و این کار را تا 5 بار انجام دهید.
اطراف چشم از قبیل پیشانیف زیر چشم ها و گیج گاه را به صورت دایره وار با انگشت شست ماساژ دهید.

3. استراحت چشم

یکی از واجب ترین کار ها در افزایش قدرت بینایی خواب کافی و آرامش و استراحت کامل چشم ها است. که با دقت داشتن خواب کافی در ساعاتی از شبانه روز و همین طور در حین کار می توانید به چشمان خود استراحت دهید مثلا؛ در حین کار هر چند وقت یکبار چشمان خود را برای 3 تا 5 دقیقه ببندید، به یک جسمی که فاصله دوری از شما دارد خیره شوید، هر یک ساعت کار در جلوی تلویزیون و کامپیوتر و یا گوشی سعی کنید 5 تا 10 دقیقه به چشمان خود استراحت دهید.

راهکارهای مهم برای افزایش قدرت بینایی4.عینک آفتابی

یکی دیگر از اقدامات برای افزایش قدرت بینایی محافظت از چشمان در برابر اشعه UV است.

5. نوشیدن آب

بدن انسان به طور متوسط حدود 70 درصدش را آب تشکیل می دهد اگر چشمان خشکی دارید و زود خسته و تار می شود از آب بیشتری در روز استفاده کنید.

6. مصرف آمینو اسید

یکی دیگر از راه های تقویت چشم آمینو اسید ها به ویزه تورین برای سلامت چشم ضروری است که در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و چشم ها را از زوال جلوگیری و سالم نگه می دارد.

7. تشخیص عملکرد بینایی

با یادگیری نحوه عملکرد بینایی می توان متوجه تقویت بینایی شد که چه کار هایی را باید انجام داد و نحوه دیدن از چشمان را می توان تغییر داد.

8. استفاده از نمودار بینایی

با استفاده از این نمودار و نصب آن روی دیوار می توان متوجه پیشرفت و یا کاهش دید بینایی شد.

9. کم کردن درجه روشنایی صفحه کامپیوتر یا گوشی

کم تر شدن میزان روشنایی صفحه یارانه به استراحت کردن چشم ها کمک می کند همچنین باید توجه داشت که روشنایی صفحه به مقداری باشد که برای دید مشکلی پیش نیاید و علاوه بر این صفحه نمایش خود را طوری تنظیم کنید که بازتاب نور در صورت شما مواجه نشود.

استفاده از خوراکی ها برای بینایی چشم

از چشمان خود مراقبت کنید

به صورت مرتب چشمان خود را چک کنید: اگر به هر دلیلی متوجه شده اید که بینایی شما کم شده است هر چه سریع تر به پزشک چشم برای بررسی قدرت چشم زمان را از دست ندهید مراجعه کرده تست و امتحان کنید.
برای استفاده از عینک باید لنز مناسب به کار رود: اگر تصمیم به گرفتن و زدن عینک شد لنز عینک را باید پزشک متخصص برای شما تجویز کند و استفاده از عینک دیگران برای چشم خود ممنوع می باشد.

روش های اسان برای افزایش بینایی

نور محیط را تنظیم کنید

نور باید مناسب و ملایم باشد و استفاده از مهتابی یا لامپ های فلورسنت به تنهایی بر چشمان تاثیر منفی می گذارد یک دیگر از راهکارهای تقویت قدرت بینایی است.

  • از تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر و گوشی در محیط تاریک پرهیز شود.
    در روی میز کار یا کامپیوتر در خانه از چراغ مطالعه یا چراغ های سایه دار استفاده کنید.
  • هنگام مطالعه منبع نور باید در پشت سر شما قرار بگیرد و مستقیم بتابد.

هوای محیط سالم باشد

علت خشکی چشم می تواند به هوای اطراف شما مربوط باشد باید چه اندازه هوای محیط را مرطوب نگه داشت می توان از دستگاه بخار استفاده کرد، از کولر ها با درجه کم، در صورت نیاز از اشک مصنوعی و سیگار و دود سیگار اثر مخربی بر چشمان دارد پس از آن جدا دوری کنید.
تقویت چشم ضعیف

10. مصرف ویتامین ها

از دیگر اقداماتی که می توان برای افزایش قدرت بینایی استفاده کرد، مصرف ویتامین های مفید برای بینایی است. همانطور که گفتیم ویتامین های A و C و نیز لوتئین و zeaxanthin برای این منظور بسیار مفید است

مصرف امگا 3 را در برنامه غذایی خود بگنجانید، اسید های چرب امگا شامل مواد مغذی مفید است که به سلامت انسان کمک زیادی می کند.

خیلی از افراد تصورشان بر این است که مصرف امگا3 برای سلامت قلب خوب است، در حالی که مصرف این ماده مغذی برای سلامت شبکیه نیز مفید بوده و روند کاهش دید در نتیجه افزایش سن را متوقف می کند.

11. افزایش انعطاف چشم

در صورتی که ورزش می کنید، انجام حرکات کششی و انعطافی نیز بعد از هر برنامه ورزشی اهمیت دارد، در صورت انجام ندادن حرکات کششی و اگر بارها از چند ماهیچه استفاده کنید و از گروه ماهیچه های مخالف استفاده نکرده باشید، در این صورت ماهیچه ها انعطافشان را از دست خواهند داد.

تقویت قدرت بینایی

12. حفظ رطوبت چشم

حفظ کردن توازن طبیعی رطوبت از جمله مهمترین مسائل در زمینه سلامت چشم ها می باشد، زمانی که چشم خشک شده باشد، خارش پیدا کرده و با قرمز شدن چشم و درد همراه خواهد بود، از این رو مرتبا پلک بزنید و حتی به هنگام تماشای صفحه تلویزیون و یا رایانه، مرتبا پلک بزنید.

13. کاهش تنش

سیستم بدنی هر فردی واکنش های مختلفی نسبت به تنش نشان می دهد، از آنجا که چشم ها مدام تحت فشار و استرس هستند، از این رو هر چقدر بیشتر به تلویزیون نگاه کرده، خیره به رایانه شده و با گوشی همراه خود بازی کنید؛ چشم هایتان بیشتر تحت استرس و تنش خواهند بود.

از نور طبیعی بیشتر استفاده کرده و از ابزارهای دیجیتالی کمتر مورد استفاده قرار دهید، با انجام این کار متوجه می شوید که بهتر مشاهده کرده و قدرت بینایی تان افزایش می یابد.

روشهای افزایش بینایی

خرسندیم که در این بخش از مجله آرگا در رابطه با راهکارهای مهم برای افزایش قوای بینایی با ما همراه بوده اید. در صورت تمایل برای آشنایی با روشهای رفع خستگی چشم می توانید در اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر