مردی که همزمان مبتلا به کرونا، آبله میمون و ایدز است

عفونت کووید-۱۹ و آبله میمون او بدون هیچ مشکلی برطرف شده است و او تحت درمان HIV قرار گرفته است.

مردی که همزمان مبتلا به کرونا، آبله میمون و ایدز است

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده در مجله Infection، به نظر می‌رسد یک مرد 36 ساله در ایتالیا اولین مورد ثبت شده در جهان باشد که در تابستان امسال به طور همزمان به کووید-19، آبله میمون و HIV مبتلا شده است.

عفونت کووید-19 و آبله میمون او بدون هیچ مشکلی برطرف شده است و او تحت درمان HIV قرار گرفته است.

نویسندگان مطالعه نوشتند: «عفونت‌های ویروس آبله میمون و SARS-CoV-2 می‌توانند به طور همزمان رخ دهند. علائم شبه آنفولانزا و مثبت بودن SARS-CoV-2 نباید آبله میمون را در افراد پرخطر نادیده بگیرد.

در گزارش موردی، پزشکان عفونی در ایتالیا توضیح دادند که چگونه این مرد ابتدا با تب، گلودرد و سردرد در 29 ژوئن، یعنی 9 روز پس از بازگشت از سفر 5 روزه به اسپانیا، بیمار شد. در 2 جولای، آزمایش کووید-19 او مثبت شد و بعد از ظهر همان روز متوجه بثورات پوستی در بازوی چپ خود شد.

در طی چند روز بعد، بثورات به تاول‌های کوچک و دردناکی تبدیل شد که در سراسر صورت، بالاتنه، پاها و باسن او پخش شد. او در 5 ژوئیه به بخش اورژانس بیمارستانی در کاتانیا ایتالیا رفت و در بخش بیماری‌های عفونی بستری شد.

بر اساس علائم و سفر اخیر به اسپانیا، پزشکان مشکوک شدند که بیمار به آبله میمون نیز مبتلا شده است و نمونه‌هایی را برای آزمایش جمع آوری کردند. این مرد گفت در زمانی که در اسپانیا بود، با مردان دیگر رابطه جنسی محافظت نشده داشت، که یک عامل خطر برای آبله میمون در طول شیوع فعلی بوده است. در 6 ژوئیه، آزمایش آبله میمون، اچ آی وی و کووید-19 مثبت شد – به طور خاص، نوع BA.5.1 اومیکرون.

پزشکان نوشتند بر اساس دوره‌های نهفتگی کووید-19 و آبله میمون، ممکن است بیمار همزمان به آنها مبتلا شده باشد. (علائم COVID-19 در 2 تا 14 روز و علائم آبله میمون 3 تا 17 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود.)

این بیمار به پزشکان گفت که آزمایش HIV در سپتامبر 2021 منفی بود. تعداد لنفوسیت‌های CD4 او یا آزمایشی که تعداد گلبول‌های سفید خون را اندازه‌گیری می‌کند، در زمان مثبت شدن آزمایش در ژوئیه هنوز طبیعی بود. این بدان معناست که او ممکن است اخیراً به HIV نیز مبتلا شده باشد.

در روز سوم بستری، بثورات بیمار شروع به پوسته شدن و بهبودی کردند و در روز پنجم، علائم او تقریباً برطرف شد. در 13 ژوئیه، دیگر آزمایش کووید-19 او مثبت نشد، و در 19 ژوئیه، بثورات آبله میمونی او تقریباً بهبود یافته بود، اگرچه هنوز آزمایشش مثبت بود. بیمار همچنین یک درمان ترکیبی استاندارد برای HIV را شروع کرد.

پزشکان ایتالیایی خاطرنشان کردند که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید بدانند که عفونت همزمان در گروه‌های پرخطر امکان پذیر است زیرا همه‌گیری کووید-19 ادامه دارد و موارد ابتلا به آبله میمون‌ها همچنان در حال افزایش است.

آنها نوشتند: «سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی باید از این احتمال آگاه باشند، و آزمایش‌های تشخیصی مناسب را در افراد پرخطر، که برای مهار ضروری هستند، انجام دهند، زیرا هیچ درمان یا پیشگیری گسترده‌ای در دسترس نیست.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان