ماهان شبکه ایرانیان

اطلاعات کامل درباره رژیم لاغری مایعات

در واقع رژیم لاغری مایعات با وجود اینکه مزیت های فراوانی برای بدن انسان دارد اما برخی مضرات نیز همراه است که در این مطلب سعی داریم به مهم ترین این مضرات بپردازیم.

اطلاعات کامل درباره رژیم لاغری مایعات

به طور کلی بسیاری از افراد با هدف سلامتی و یا بهبود ظاهر به دنبال برنامه ای ایده آل برای کاهش وزن هستید. یکی از شاخه های برنامه کاهش وزن بر این تاکید دارد که به جای غذاهای جامد غذای مایع بخورید که در این مواقع رژیم لاغری مایعات بهترین انتخاب خواهد بود.

آشنایی با رژیم لاغری مایعات

بهتر است بدانید رژیم لاغری مایعات که با نام علمی Juice Cleanse شناخته می شود نوعی رژیم غذایی شامل آبمیوه و عصاره سبزیجات است که معمولا برای کاهش وزن و سم زدایی از بدن توصیه می شود. نام دیگر این روش لاغری رژیم لاغری آبمیوه است و از آنجایی که عصاره های سم زدایی میوه ها از نظر گروه های غذایی و کالری محدود هستند بسیاری از صاحب نظران در مورد فواید احتمالی آن تردید خواهند داشت.

خصوصیات رژیم لاغری مایعات

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

رژیم مایعات معتقد به لاغری بدن با همراه سم زدایی و پاکسازی ان از مواد مضر است. امروزه رژیم ماعیات به منظور اهداف گوناگونی به کار برده می شود و به همین خاطر ممکن است مواد غذایی که در این رژیم استفاده می شود متفاوت خواهد بود. اما چیزی که مسلم است این است که با توجه به نام این رژیم لاغری، مایعات اصلی ترین بخش آن خواهند بود.

استفاده از این رژیم تاثیر زیادی در سم زدایی بدن دارد که به همین خاطر پیش از برخی از عمل های جراحی پزشک متخصص دستور می دهد فرد برای مدتی از رژیم مایعات پیروی کند که در این رژیم تنها می توان از مایعات صاف و شفاف استفاده نمایید.

امروزه نوع دیگری از رژیم مایعات وجود دارد که در آن افراد در کنار مایع صاف می توانند از انواع اسموتی ها و برخی از انواع پوره نیز استفاده کنند. برخی از افراد به دلایل پزشکی مجبور به استفاده از رژیم مایعات هستند اما به دلایل خاص پزشک اجازه می دهد فرد اندکی غذای جامد نیز مصرف نماید. در این مواقع افرادی که نمی توانند این رژیم را صرفا با مایعات پیش ببرند نیز بر اساس شرایط خود می توانند کمی غذای جامد مصرف کنند.

مراحل انجام رژیم لاغری:

پزشکان معمولا این رژیم را به مدت محدود تجویز می کنند که بیشتر برای سه روز می تواند مفید باشد. با این حال برخی از موارد خاص وجود دارد که پزشک تجویز می کند فرد تا 10 روز رژیم را ادامه دهد. چنانچه فردی به دلیل عمل جراحی یا شکستگی فک توانایی جویدن غذا را نداشته باشد مجبور خواهد بود تا این رژیم را ادامه دهد. البته با این حال تفاوت که در کنار آن از غذاهای نرم شده نیز استفاده کند و تنها به مایعات صاف و شفاف و بسنده نکند.

مراحل انجام رژیم لاغری

ممکن است برخی از افراد از رژیم مایعات به عنوان یک رژیم سریع کاهش سایز استفاده کنند و یا به کمک رژیم آبمیوه به پاکسازی و سم زدایی بدن خود کمک نمایند. این افراد بایستی پیش از استفاده از این رژیم با پزشک خود مشورت کنند و آمادگی های لازم را برای انجام این رژیم و تحمل آن داشته باشند. مراحل اقدام به انجام رژیم لاغری مایعات به شرح زیر خواهد بود:

  • آماده سازی:

پیش از اقدام به انجام رژیم بهتر است 3 تا 5 روز فرد بدن خود را برای اجتناب از مصرف غذاهای سفت آماده کند. در این مدت بهتر است مصرف شکر تصفیه شده، قهوه، گوشت، گندم، الکل، نیکوتین و محصولات لبنی را به تدریج کاهش دهد تا بتواند در مدت رژیم از هوس خود برای استفاده از آن ها جلوگیری نماید.

  • انجام رژیم:

در طول این 3 تا حداکثر 10 روز که فرد مجبور به استفاده از رژیم مایعات است بایستی تلاش کند از مایعات سالم همچون آبمیوه های طبیعی و آب گوشت استفاده نماید و در روز حداقل یک لیتر اسموتی یا آبمیوه مصرف نماید.

  • پس از رژیم:

پس از اتمام رژیم مایعات نباید بلافاصله غذاهای جامد و در حجم زیاد مصرف نمود زیرا ممکن است به دستگاه گوارش شما آسیب وارد شود بلکه می توان به تدریج از انواع پوره و سپس غذاهای نرم مانند سوپ و پس از آن غذاهای جامد استفاده نمود.

مزیت های فراوان رژیم لاغری

فواید بی شمار رژیم:

در واقع رژیم لاغری مایعات را می توان یک رژیم غذایی سم زدا دانست که در آن فرد آبمیوه و سبزیجات مصرف می کند. آب میوه های پاک کننده تنها شامل مصرف آب میوه برای یک دوره خاص 3 تا 10 روز خواهند بود. بسیاری از طرفداران این رژیم غذایی ادعا دارند که این رژیم مزایای زیادی را به افراد ارائه می دهد که شامل موارد فوق خواهد بود:

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. نوشیدن آب میوه می تواند مواد مغذی اضافی را به بدن وارد کند تا سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد. در واقع آب میوه ها سرشار از ترکیبات ضدالتهابی هستند که ممکن است موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و به فرد کمک کنند تا انرژی بیشتری داشته باشند.

طراحان بسیاری از رژیم های سم زدا و به ویژه رژیم آبمیوه ادعا دارند عصاره ی میوه ها یا خود آب میوه ها توانایی سم زدایی و پاکسازی بدن را دارند. اما مسئله اصلی این است که این طراحان به ندرت مشخص می کنند آب میوه ها کدام سموم را از بین می برد.

مضرات استفاده از رژیم لاغری

آب میوه ها می توانند با معرفی آنزیم های سالم که موجب کارایی موثرتر روده می شوند به بهبود هضم غذا کمک نمایند. البته لازم به ذکر است که مزایای بیان شده صرفا ادعای طراحان رژیم است و پشتوانه ی علمی موثقی ندارند.

مضرات رژیم آبمیوه:

توجه داشته باشید که خطرات احتمالی رژیم آبمیوه برای لاغری کاهش کالری دریافتی هنگام پیروی از این رژیم ممکن است موجب کمبود آب بدن و سردرد شود. خطرات احتمالی رژیم آبمیوه شامل موارد فوق خواهند بود:

  • خطر سنگ کلیه:

نوشیدن مقدار زیادی آب ممکن است برای مبتلایان به اختلالات کلیوی مضر باشد. انواع خاصی از آبمیوه ها حاوی اگزالات هستند. اسیدی که می تواند در ایجاد سنگ کلیه و سایر مشکلات کیلوی نقش داشته باشد. توجه داشته باشید که در صورت مصرف مدام میوه ها، اگزالات موجود در آن ها می تواند منجر به سنگ کلیه شود.

  • کاهش وزن ناپایدار:

رژیم های پاک کننده معمولا کم کاری هستند و موجب کاهش وزن ناپایدار می شوند. کاهش کالری دریافتی ممکن است منجر به کاهش موقتی وزن شود اما این تغییر به ندرت طولانی مدت است.

تاثیر مایعات در رژیم لاغری

  • خطر ابتلا به بیماری ها:

اگر شخصی آبمیوه های غیر پاستوریزه مصرف نماید یا درمان دیگری برای از بین بردن باکتری ها و ضد عفونی نداشته باشد بیشتر در معرض خطر بیماری خواهد بود. این امر به ویژه برای افراد بسیار جوان و مسن و همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند صدق می نماید.

  • خطر تحریک روده ها:

اگر این عصاره ها شامل ملین یا محرک های دیگر روده باشند ممکن است فرد مواد مغذی زیادی را از طریق مدفوع از دست بدهد. این امر معمولا منجر به کم آبی و عدم تعادل الکترولیت در بدن می شود.

  • افت قند خون:

به صراحت می توان گفت که مصرف کالری کم می تواند موجب ایجاد علائم افت قند خون در افراد شود زیرا بدن انرژی کافی ندارد. از جمله علائم این عارضه می توان به غش کردن، ضعف، کم آبی، سردرد و گرسنگی اشاره کرد.

در پایان به منظور اطلاع از تغذیه برای لاغری ران و نان مناسب رژیم لاغری می توانید کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان