پارسا پیروزفر، بازیگر جذاب سینمای ایران + بیوگرافی و عکس ها

پارسا پیروزفر در ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است

پارسا پیروزفر، بازیگر جذاب سینمای ایران + بیوگرافی و عکس ها
پارسا پیروزفر، بازیگر، کارگردان تئاتر و نمایش نامه نویس شناخته شده ایرانی است که اگرچه همواره به خاطر جذابیت ظاهری و هنر بازیگری اش مورد توجه بوده، اما این روزها به دلیل حضور در سریال یاغی نامش دوباره بر سر زبان‌ ها افتاده است. به همین دلیل در این مطلب به زندگی شخصی و حرفه ای پارسا پیروزفر می‌پردازیم.

 

بیوگرافی پارسا پیروزفر؛ همسر پارسا پیروزفر کیست؟

پارسا پیروزفر در 22 شهریور ماه 1351 در سلطنت آباد تهران از پدری نظامی (سرهنگ گارد) و مادری فرهنگی (دبیر دبیرستان) متولد شد. طی سال‌های 1363 تا 1369 هنگامی که در مدرسه به تحصیل مشغول بود، به طراحی کامیک استریپ و طرح های گرافیکی می‌پرداخت.

عکس های کودکی پارسا پیروزفر
عکس های کودکی پارسا پیروزفر

پس از فارغ التحصیلی در رشته ریاضی فیزیک در سال 1369،  تحصیلات خود را در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد. او همچنین از سال 1371 تا 1375 به صداپیشگی پرداخت و در تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشت. عرصه دوبله و نمایش نامه رادیویی نیز از دیگر تجربیات او بود.

پارسا پیروزفر علاقه چندانی به مصاحبه ندارد و هنوز رسما ازدواج او تایید نشده است.



خصوصیات اخلاقی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر از آن دسته سلبریتی هایی است که همواره بسیار کم حاشیه بوده، تاکنون با هیچ رسانه ای مصاحبه نداشته و اطلاعاتی از زندگی شخصی و ازدواجش در دست نیست. تنها چیزی که می‌دانیم این است که محل زندگی پارسا پیروزفر کشور کاناداست و گاهی به ایران بازمی‌گردد.

او می‌گوید:
«کلا رفتن به جای شلوغ و پرجمعیت را دوست ندارم و این ربطی به بازیگری ام ندارد در جای شلوغ اکسیژن کم می‌آورم و انرژی‌ام زود تمام می‌شود و خسته می‌شوم.»

پارسا پیروزفر
پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر سفر کردن را بسیار دوست دارد و در این باره می‌گوید:
«بسیار زیاد سفر را دوست دارم و واقعا عاشق سفرم. سفر به من آرامشی می‌دهد که از تمام لذت‌هایی که در مورد مسافرت می‌گویند برایم مهمتر است.»

وی دربراه رژیم غذایی خود می گوید:
من اصول کلی رژیم غذایی سالم و مناسب را واقعا رعایت می کنم، بدن من خوشبختانه استعداد چاقی ندارد یعنی هر چقدر بخورم تغییرات وزنی بدنم سه کیلو است.



اینستاگرام پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در اینستاگرام با آیدی parsapirou فعالیت دارد که در آن کارهای هنری خود ازجمله تئاتر، فیلم، مجسمه و نقاشی‌ هایش را به اشتراک می‌گذارد. و در اینستاگرام 603 هزار دنبال کننده دارد.

شایعه فرزندی هما روستا

در مراسم تشییع جنازه هما روستا (همسر حمید سمندریان) در سال 1394 شایعه ای باعنوان اینکه پارسا پیروزفر فرزند این بازیگر باسابقه است منتشر شد که بعد مشخص شد این خبر کذب بوده و این زوج هنری صاحب یک فرزند پسر به نام کاوه هستند.

ورود پارسا پیروزفر به عرصه بازیگری

اولین حضور او در سینما در سال 1373 در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. پیروزفر در سال 1374 مشغول به آموختن بازیگری نزد حمید سمندریان شد و اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در همان سال در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود.

پارسا پیروزفر در تلویزیون

اما بازیگری در سریال های در پناه تو و در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده، از پرطرفدارترین مجموعه های تلویزیونی دهه 70، بود که او را برای اولین بار در مرکز توجه عموم قرار داد. سریالی که علاوه بر پارسا پیروزفر، بازیگران دیگری نظیر حسن جوهرچی، لعیا زنگنه و رامین پرچمی را به دنیای سینما و تلویزیون معرفی کرد.

پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو
پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی او حذف شد اما حضور اندک او در سریال در پناه تو، بسیار قابل توجه بود. چندی پیش لعیا زنگنه مدعی شد که صدا و سیما به خاطر زیبایی پارسا پیروزفر بسیار به او حساس بود.

سریال سفر سبز و در چشم باد از دیگر مجموعه های تلویزیونی موفقی است که پیروزفر در آنها نقش آفرینی کرده است.


فعالیت پارسا پیروزفر در تئاتر

او از آغاز فعالیت حرفه ای خود تا به امروز، حضور پررنگ و موثری در عرصه تئاتر داشته علاوه بر کارگردانی و بازیگری ترجمه برخی از نمایشنامه هایی را که به صحنه برده، خودش انجام داده است.

پارسا پیرورفر بر روی صحنه نمایش
پارسا پیرورفر بر روی صحنه نمایش

پیروزفر در سال 1380 در اولین تجربه خود به عنوان کارگردان تئاتر، نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد و طی سال‌های 1383 و 1384 در موسسه فرهنگی هنری کارنامه و دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین در سال 1386 در موسسه فیلم سازی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت.

از جمله افتخارات او می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در نقش یک معتاد در فیلم مهمان مامان و همچنین نامزدی تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم اعتراض و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شیدا از جشن خانه سینما اشاره کرد.

فعالیت پارسا پیروزفر در خارج از ایران

در سال 1395 پارسا پیروزفر نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا را که خود بر اساس داستان های کوتاه آنتون چخوف ترجمه و نوشته بود به صورت نمایش های کوتاه، مرتبط و به هم پیوند خورده به صورت تک نفره به اجرا درآورد. ماتریوشکا پنجمین کارگردانی او بود. کمدی درام هایی چند پرسوناژی که روی صحنه به صورت مونودرام به اجرا درمی آمدند.

پارسا پیروزفر در نمایش ماتریوشکا
پارسا پیروزفر در نمایش ماتریوشکا

پیروزفر در اثر نمایشی ماتریوشکا به تنهایی ایفاگر بیش از 35 نقش بود. او پیش‌تر نیز در سال 1392 در نمایش سنگ ها در جیب هایش بالغ بر 10 نقش را در کنار رضا بهبودی، اجرا کرده بود.

طراحی مینیمالیستی صحنه ماتریوشکا با یک صندلی، یک میز و یک چراغ رومیزی آنتیک روسی و طراحی لباس این اثر نیز کار خود او بود. ماتریوشکا به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترال و ونکوور اجرا شد و مورد استقبال کم نظیر تماشاچیان قرار گرفت و سپس در تهران به نمایش درآمد.

پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین الملل در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1396 شد.

عامل اصلی موفقیت پارسا پیروزفر: زیبایی یا استعداد؟

از نقاط قوت بازیگری پارسا پیروزفر می‌توان به سولو پرفرمنس اشاره کرد. دانش عمیق او در اجرای تک نفره و همچنین متد استانیسلاوسکی به او این قدرت شگفت را می دهد که همزمان چندین نقش را زیست کند و همه آن ها را به تنهایی به اجرا بگذارد. علی‌رغم ادعای برخی افراد که زیبایی چهره پارسا پیروزفر را عامل موفقیت او می‌دانند، این سواد هنری و استعداد بسیار بالای اوست که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل محبوبیتش است.


فیلم های سینمایی پارسا پیروزفر

تی تی: آیدا پناهنده، 1398
مست عشق: حسن فتحی، 1398
مجبوریم: رضا درمیشیان، 1398
بی حسی موضعی: حسین مهکام، 1397
شکاف: کیارش اسدی زاده، 1393
نزدیکتر: مصطفی احمدی، 1393
زندگی جای دیگریست: منوچهر هادی، 1392
اینجا بدون من: بهرام توکلی، 1389
اسب حیوان نجیبی است: عبدالرضا کاهانی، 1389
شبانه روز: کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، 1388
نقاب: کاظم راست گفتار، 1383
زن زیادی: تهمینه میلانی، 1383
مهمان مامان: داریوش مهرجویی، 1382
اشک سرما: عزیزالله حمیدنژاد، 1382
وقت چیدن گردوها: ایرج امامی، 1381
عروس خوش قدم: کاظم راست گفتار، 1381
دختری به نام تندر: حمیدرضا آشتیانی پور، 1379
اعتراض: مسعود کیمیایی، 1378
دختران انتظار: رحمان رضایی، 1378
شیدا: کمال تبریزی، 1377
مرسدس: مسعود کیمیایی، 1376
ضیافت: مسعود کیمیایی، 1374
پری: داریوش مهرجویی، 1373
مجسمه: ابراهیم وحیدزاده، 1371

سریال های تلویزیونی پارسا پیروزفر

 در چشم باد: مسعود جعفری جوزانی، 1382-1387
سفر سبز: محمدحسین لطیفی، 1380
در قلب من: حمید لبخنده، 1377
در پناه تو: حمید لبخنده، 1374

پارسا پیروزفر در نمایش خانگی

یاغی: محمد کارت، 1400

پارسا پیروزفر در سریال یاغی
پارسا پیروزفر در سریال یاغی

تئاترهای پارسا پیروزفر

 ملاقات 1397، کارگردان: پارسا پیروزفر
بینوایان 1397، کارگردان: حسین پارسایی
یک روز تابستانی 1397، کارگردان: پارسا پیروزفر
ماتریوشکا 1396-1394، کارگردان: پارسا پیروزفر
بر پهنه دریا 1393، کارگردان: پارسا پیروزفر
سنگ ها در جیب هایش 1392، کارگردان: پارسا پیروزفر
خدای کشتار 1391، کارگردان: پارسا پیروزفر
گلن گری گلن راس 1390، کارگردان: پارسا پیروزفر
هنر 1380، کارگردان: پارسا پیروزفر
بانو آئویی 1377، کارگردان: بهرام بیضایی
بینوایان 1376-1374، کارگردان: بهروز غریب پور

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان