وبلاگ مشرق

هیچ مشکلی در ایران بدون FATF حل نمی‌شود!/ خواسته این روزهای مردم به روایت یک نماینده مجلس

یک نماینده مجلس گفت: خواسته و مطالبه جدی مردم، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خواسته این روزهای مردم به روایت یک نماینده مجلس

هیچ مشکلی در ایران بدون FATF حل نمی‌شود!/ خواسته این روزهای مردم به روایت یک نماینده مجلس

سیدکریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با ایسنا ضمن اشاره به موفقیت دولت در بحث واکسیناسیون کرونا، پیرامون مسائل معیشتی مردم گفت: بعد از بحث توزیع عادلانه یارانه‌ها و هدایت ارز 4200 به حلقه آخر فرایند، انتظاراتی وجود داشت که متاسفانه آنطور که باید و شاید قیمت‌ها کنترل نشد و سایر کالاهایی که مشمول ارز 4200 نمی‌شدند هم افزایش قیمت داشتند. گرچه اعتقاد داریم که افزایش قیمت‌ها به ویژه در بخش مواد غذایی افزایش قیمت جهانی است و با توجه به مشکلاتی که در منطقه و کل جهان ایجاد شد افزایش قیمت ها را داشتیم، ولی کنترلی که باید صورت می گرفت انجام نشد.

حسینی تاکید کرد: خواسته و مطالبه جدی مردم کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها در بازار است.[1]

*پیش از این، آیت‌ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز خواستار قیمت‌گذاری دولتی در بازار برای جلوگیری از ارائه قیمت‌های بی‌ضابطه شده بود.[2]

در عین حال، وزیر صمت اخیرا در همین رابطه گفته است:‌ اصلاح ارز ترجیحی به‌عنوان یکی از محل‌های فساد اقتصادی در ابتدای سال جاری سبب تورم و افزایش قیمت شد اما هم‌اکنون و پس از عبور از شوک تورمی، شاهد کنترل تورم هستیم.[3]

***

 هیچ مشکلی در ایران بدون FATF حل نمی‌شود!

هیچ مشکلی در ایران بدون FATF حل نمی‌شود!/ خواسته این روزهای مردم به روایت یک نماینده مجلس

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با امتداد به برخی وعده‌های دولت مثل ساخت 1 میلیون مسکن در هر سال اشاره کرده و با انتقاد از روند اجرایی این وعده‌ها گفته است: "تا برجام و مسئله FATF حل نشود، این وعده‌ها عملیاتی و شدنی نیست"!

او می‌افزاید: اقتصاد کشور در حال حاضر دچار گره کوری شده که باز کردن آن کار آسانی نیست.

*ناصالح بودن انتقادات امثال میرلوحی از همینجا آغاز می‌شود که وی عملا به دنبال حل مسئله وعده‌ها و چرایی عقلانی محقق شدن ‌آنها نیست بلکه به دنبال ساختن کلاهی برای خود از نمد وعده‌های بر زمین مانده است.

چه اینکه او توضیح نمی‌دهد مسئله مسکن دقیقا چه ربطی به خارج از مرزهای ایران دارد؟

و یا اگر ربط دارد چرا در دوران امضای "برجام روحانی" هیچ مشکلی از مسکن و ایضا از اقتصاد کشور حل نشد و بلکه بر میزان تحریم‌ها نیز اضافه شد؟!

لازم به بیان است که نگاه ناصحیح این افراد به روش حل مشکلات؛ هم به لحاظ عقلانی غلط است و هم در جریان تجربه‌های تاریخی غلط‌بودگی خود را به اثبات رساند.

پر واضح آنکه بر اساس آنچه از تجربه مدیریت جهادی در مباحث امنیتی و دفاعی، در شهرداری دوران قالیباف و در مسئله کرونا می‌دانیم؛ باز شدن گره‌های کشور در زمینه‌های مختلف اتفاقا با "مدیریت جهادی" کاملا ممکن است و امثال میرلوحی گویا نمی‌خواهند این حقیقت را بفهمند!

***

1_ isna.ir/xdMfFm

2_ mshrgh.ir/1414399

3_ rasanews.ir/0030vs

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان