والیبال قهرمانی جهان؛

ایران روند ۲۲ ساله والیبال جهان را برهم می زند؟!/ فرصت عطایی برای جاودانه شدن

تیم ملی ایران می‌تواند با شکست حریفان در مراحل حذفی به سلطه ۲۰ ساله ابرقدرت‌های والیبال پایان دهد.

سرویس ورزشی مشرق _ تیم ملی والیبال ایران سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از ساعت 23:30 باید به مصاف برزیل برود. برزیل پر افتخارترین تیم والیبال جهان است و سابقه سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی در این تورنمت را در کارنامه خود دارد.

از سال 1990 تنها سه تیم ایتالیا، برزیل و لهستان موفق شدند که فاتح مسابقات قهرمانی جهان شوند. از میان این سه تیم، برزیل و لهستان در سمتی از نمودار حذفی قرار گرفته‌اند که تیم ملی کشوران نیز در آن سمت قرار دارد. در تصویر زیر می‌توانید نمودار حذفی والیبال قهرمانی جهان 2022 را مشاهده کنید:

ایران روند 22 ساله والیبال جهان را برهم می زند؟!/ فرصت عطایی برای جاودانه شدن

* ایران روند ثابت 22 ساله را بر هم می زند؟!

از طرفی از سال 1990 تا 1998 ایتالیا در سه دوره و از سال 2002 تا 2010 برزیل در سه دوره موفق به قهرمانی در این مسابقات شده اند. تیم ملی والیبال لهستان در سال‌های 2014 و 2018 نیز در دو دوره قهرمان شده است و به دنبال تکرار روند 3 قهرمانی پیاپی هستند.

شاگردان عطایی در صورت پیروزی در بازی با برزیل و برنده بازی صربستان - آرژانتین و همچنین عدم حذف لهستان، به مصاف شاگردان گربیچ در نیمه نهایی می‌روند. بازی‌های ایران و لهستان همیشه از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. رسیدن این دو تیم به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان جذابیت این مسابقه را دو چندان می‌کند.

همچنین تیم ملی ایران تاکنون فقط در سه دیدار توانسته تیم ملی برزیل را شکست دهد که هر سه پیروزی ایران به سال 2014 و با هدایت کواچ صورت گرفته است. در صورت پیروزی ایران برابر برزیل، بهروز عطایی دومین مربی است که توانسته از سد برزیل عبور کند. عطایی می‌تواند با غلبه بر برزیل نه تنها تیم ملی ایران را بعد از 8 سال برابر برزیل به پیروزی برساند، بلکه به اولین ایرانی تبدیل می‌شود که به این مهم دست یافته است.

ایران روند 22 ساله والیبال جهان را برهم می زند؟!/ فرصت عطایی برای جاودانه شدن

تیم ملی والیبال ایران این فرصت را دارد که به سلطه 20 ساله این دو تیم پایان دهد و مانع صعود قهرمانان پنج دوره گذشته این تورنمنت ( سه دوره برزیل و دو دوره لهستان) به فینال والیبال قهرمانی جهان شود. شاید حذف دو قهرمان سابق رویایی بزرگ و دست نیافتنی برای تیم ملی ایران باشد، ولی با شناختی که از توانایی بازیکنان و کادرفنی فنی تیم ملی وجود دارد، این رویا غیر قابل دسترس نخواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان