همه چیز درباره باغ پروانه دبی

دبی به عنوان دومین شهر بزرگ در امارات شناخته می‌شود و بیش از ۳.۳ میلیون نفر در آن سکونت دارند. در اینجا رویا و فانتزی به واقعیت تبدیل شده‌اند و بازدیدکننده‌ها می‌توانند تجربه فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارند. این شهر روز به روز در حال پیشرفت است و مدام در حال بهتر شدن است.

همه چیز درباره باغ پروانه دبی

دبی به عنوان دومین شهر بزرگ در امارات شناخته می‌شود و بیش از 3.3 میلیون نفر در آن سکونت دارند. در اینجا رویا و فانتزی به واقعیت تبدیل شده‌اند و بازدیدکننده‌ها می‌توانند تجربه فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارند. این شهر روز به روز در حال پیشرفت است و مدام در حال بهتر شدن است.

در یک سوی دبی می‌توان آسمان‌خراش‌های برجسته آن همچون برج خلیفه، دبی فریم و برج العرب را مشاهده کرد و در آن سوی دیگرش نیز می‌توان غرق تماشای زیبایی‌های طبیعی مکان‌هایی همچون پارک زعبیل (Zabeel Park) و میراکل گاردن دبی (Miracle Garden Dubai) شد. باغ معجزه دبی بیش از 100 میلیون گل و گیاه را درون خود جای داده است و علاوه بر آن، باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden) نیز درون آن دیده می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید.

چرا باید از باغ پروانه دبی دیدن کرد؟

«باغ پروانه دبی» در میان «میراکل گاردن» و در بین میلیون‌ها گل و گیاه قرار گرفته است. این مکان در سال 2015 میلادی افتتاح شد و از آن زمان نیز هر روزه بازدیدکننده‌های بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و بیش از 15 هزار پروانه از 50 گونه مختلف را در معرض نمایش می‌گذارد. همین نیز سبب شده تا از اینجا به عنوان یکی از بزرگترین باغ پروانه‌ها در سراسر جهان تا به امروز یاد شود. بازدیدکننده‌های باغ پروانه دبی این فرصت را دارند تا در مورد انواع گونه‌های پروانه‌ها اطلاعات کسب کنند و نیم نگاهی نیز به آن‌ها در محیط زیست طبیعی‌شان داشته باشند.

باغ پروانه دبی درون فضای بسته قرار گرفته و با عبور از چندین گنبد می‌توان شاهد حداقل 50 گونه مختلف از پروانه‌ها بود که هر کدام از آن‌ها شکل، رنگ و ویژگی‌های خاصی دارند. مطمئنا گشت و گذار در میان این باغ یک تجربه ماندگار را برای شما رقم خواهد زد. در موزه پروانه و بخش آموزشی مجموعه نیز می‌توان به درک کاملی از تکامل پروانه‌ها در هر مرحله دست پیدا کرد و همین نیز می‌تواند برای کودکان بسیار جالب‌توجه باشد.

فصل زمستان در دبی یعنی از ماه نوامبر تا مارس،‌ بهترین زمان برای بازدید از بخش آموزشی باغ پروانه دبی به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌شود که برای بازدید از اینجا صبح زود یا اواخر بعدازظهر را انتخاب کنید تا از جمعیت بسیار زیاد بازدیدکننده‌ها دوری کنید و همچنین بتوانید زمان بیشتری را به همراه خانواده و دوستان خود در این پارک بگذرانید.

بخش‌های مختلف باغ پروانه دبی

موزه پروانه (Butterfly Museum): در موزه پروانه دبی می‌توانید شاهد طرح‌های دست‌سازی در سطح کلاس جهانی باشید که از هزاران پروانه ساخته شده‌اند. در اینجا می‌توانید مجموعه منحصربه‌فردی از پروانه‌ها را مشاهده کنید که از نقاط مختلفی از سراسر جهان جمع آوری شده‌اند.

گنبدها (Domes): فضای داخلی باغ پروانه دبی شامل 10 گنبد است که به زیبایی تزئین شده‌اند و هر گنبد نیز در دمای 24 درجه سلسیوس نگه داشته می‌شود و پوشیده از انواع گل‌ها و گیاهان است. به هنگام ورود به داخل گنبدها شاهد فضایی بسیار زیبا و سرسبز هستید که در آن، پیچک‌های دنباله‌دار از سقف آویزان شده‌اند و طیف گسترده‌ای از شاخ و برگ‌ها در کناره مسیر شما دیده می‌شوند. با قدم زدن در این فضا شاهد پرواز انواع پروانه‌ها در محیط زیستی طبیعی خواهید بود.

بخش آموزشی (Educational Area): بازدیدکننده‌ها در این بخش از باغ پروانه دبی این فرصت را دارند تا چرخه زندگی پروانه‌ها از مرحله شفیرگی تا بزرگسالی را مشاهده کنند و اطلاعات بیشتری در مورد آن بدست بیاورند. در اینجا می‌توانید نیم نگاهی به فرآیند دگردیسی داشته باشید و حقایقی جالب در مورد انواع گونه‌های پروانه‌ها را بدانید.

برکه کوی (Koi Pond): برکه کوی در درون گنبد دوم باغ پروانه قرار گرفته و در آن تعداد بسیار زیادی از ماهیان کوی در اندازه‌های مختلف دیده می‌شوند. این مکان برای استراحت و همچنین گرفتن عکس‎‌های زیبا مکانی ایدئال به شمار می‌رود. گوش دادن به صدای پرندگان در فضای بسته و همچنین صدای آرامش‌بخش آب روان مطمئنا می‌تواند حس خوبی را به شما منتقل کند.

معرفی میراکل گاردن دبی

باغ معجزه دبی در سال 2013 میلادی افتتاح شد و بیش از 72 هزار متر مربع مساحت دارد که آن را به بزرگترین باغ گل‌های طبیعی در سراسر جهان تبدیل می‌کند. این باغ در مرکز دبی‌لند (Dubailand) قرار گرفته و علاوه بر اینکه باغ پروانه دبی را درون خود جای داده، شامل چندین جاذبه جالب‌توجه و تزئین‌کاری‌های جذاب با گل است که از جمله آن‌ها می‌توان به هواپیمای Emirates A380 تزئین شده با گل، میکی ماوس گل‌کاری شده،‌ راهروی قلب‌ها و … اشاره کرد.

در این باغ بیش از 250 میلیون نوع از گل و گیاه به چشم می‌خورد که آن را به مکانی فوق‌العاده زیبا و تماشایی تبدیل کرده است. برای نگهداری از این گل و گیاه روزانه بیش از 757 هزار لیتر آب به صورت آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود. تخمین زده شده که برای ساخت این شاهکار برجسته و خارق‌العاده حدود 11 میلیون دلار هزینه شده است که امروزه از آن به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی یاد می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان