راهنمای سفر به رم ایتالیا

شهر رم (Rome) در ایتالیا به عنوان شهر جاودان شناخته می‌شود و سالیانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند

راهنمای سفر به رم ایتالیا

شهر رم (Rome) در ایتالیا به عنوان شهر جاودان شناخته می‌شود و سالیانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند. رم به عنوان پایتخت برجسته و تماشایی ایتالیایی، جدا از زیبایی‌های مدرن خود، سرشار از جاذبه‌هایی است که یادآور امپراتوری بزرگ گذشته خودش است. جدای از این، رم به عنوان یک مرکز بین‌المللی برای مد، طراحی و هنر مدرن شناخته می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

در سراسر شهر رم بناهای باستانی و باشکوهی به چشم می‌خورند که قدمت آن‌ها حداقل به قرن سوم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردند. معماری‌های رومانسک، گوتیک، کلیساهای قرون وسطایی، میدان‌های تماشایی، فواره‌های باروک و موزه‌هایی در کلاس جهانی، همگی شهر رم را به یک مقصد عالی گردشگری تبدیل کرده‌اند. جدا از جاهای دیدنی، شهر رم برای غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های خوش طعم خود شهرت دارد و همین نیز سبب شده تا سفر به آنجا بسیار دلنشین و ماندگار باشد.

اطلاعات کلی درباره سفر به رم

بهترین زمان سفر به رم: از آنجا که رم دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای است، پس هیچ زمان بدی برای سفر به این کشور وجود ندارد و در هر موقع از سال نیز می‌توان از سفر به آنجا لذت برد. با این حال، برای اجتناب از جمعیت بسیار زیاد و همچنین گرمای تابستانی، پیشنهاد می‌شود که در اواخر بهار یا اوایل فصل پاییز به رم سفر کنید. در این موقع از سال، آب‌وهوا معتدل است و جمعیت کمتری در پیرامون جاهای دیدنی دیده می‌شوند.

زبان: ایتالیایی به عنوان زبان رسمی در ایتالیا و همچنین پایتخت آن یعنی رم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، بسیاری از ساکنین شهر رم توانایی صحبت به زبان انگلیسی را نیز دارند، به خصوص افرادی که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند. با این حال، دانستن کلمات و جملات روزمره ضروری می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در سفر به آنجا بکند.

واحد پول: ایتالیا عضوی از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و از همین رو واحد پولی آن یورو است.

حمل و نقل: شهر رم بسیار بزرگ و شلوغ است و این موضوع در مرکز تاریخی این شهر بیشتر به چشم می‌آید چراکه در اینجا، فضا نسبتا فشرده است. به همین دلیل بهترین راه برای گردش در شهر،‌ پیاده‌روی است. با این حال، با استفاده از اتوبوس‌ها و قطارهای برقی می‌توانید به نقاط مختلف شهر و جاهای دیدنی مشهور آن سفر کنید.

بهترین جاهای دیدنی رم

جاهای دیدنی و تفریحات بسیار زیادی در شهر رم وجود دارند اما توصیه می‌‌شود که ابتدا از جاذبه‌های گردشگری مهم دیدن کنید، به خصوص اگر این اولین سفر شما به شهر رم است. علاوه بر این، حتما جدا از بازدید از جاهای مختلف،‌ در خیابان‌های دلنشین و سنگ‌فرش رم قدم بزنید و در میدان‌های دوست‌داشتنی شهر شاهد عبور و مرور مردم باشید. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی رم می‌پردازیم.

کولوسئوم (Colosseum): این بنا به عنوان بزرگترین سازه از امپراتوری رم به شمار می‌رود که تا به امروز پابرجا باقی مانده است. این آمفی تئاتر فوق‌العاده عظیم زمانی محل برگزاری مسابقات گلادیاتورها و مبارزه با حیوانات وحشی بوده است. برای آنکه شکوه و عظمت این سازه را به خوبی مشاهده کنید، بهتر است از خیابان ویا دی فوری ایمپریالی (Via dei Fori Imperiali) به سمت آن حرکت کنید. برای بازدید از داخل کولوسئوم نیز باید بلیط تهیه کنید و بهتر است از قبل بلیط خود را خریداری کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

پانتئون (Pantheon): پانتئون به عنوان یکی از سازه‎‌های به جامانده از دوران باستان در رم شناخته می‌شود که در ابتدا یک معبد بوده اما در قرن هفدهم پس از میلاد به کلیسا تبدیل شده است. این سازه یک شاهکار معماری رومی محسوب می‌شود که بسیار زیبا و دیدنی است. پانتئون در میدان دلا روتاندا (Piazza della Rotonda) قرار گرفته است و شکلی استوانه‌ای دارد و گنبد نیم کره‌ای آن نیز سوراخی گرد در بالای خود دارد که باعث می‌شود تا نور طبیعی خورشید به داخل بنا سرازیر شود. بازدید از این بنای باستانی رایگان است.

شهر واتیکان (Vatican City): واتیکان به عنوان کوچکترین دولت-شهر جهان شناخته می‌شود و کلیسای جامع سنت پیتر (Saint Peter’s Basilica) را درون خود جای داده است. از لحاظ جغرافیایی، شهر واتیکان درون شهر رم قرار گرفته اما جزوی از آن محسوب نمی‌شود. کلیسای سنت پیتر به عنوان بزرگترین کلیسا در جهان شناخته می‌شود که در آن آثاری بسیار برجسته و نفیس از مایکل‌آنجلو و برنینی به چشم می‌خورند. موزه‌های واتیکان نیز مجموعه‌ای عظیم هستند که طیف گسترده‌ای از آثار هنری از سه هزار سال پیش را در خود جای داده‌اند.

اقامت در شهر رم

شهر رم سرشار از محله‌های متنوع و جالب‌توجه است که انتخاب از میان آن‌ها برای اقامت کاری بسیار دشوار است. برای آنکه به فرودگاه و حمل و نقل عمومی دسترسی آسانی داشته باشید، می‌توانید در مهمان‌خانه‌های دنج یا هتل‌های کوچک در نزدیکی ایستگاه ترمینی (Termini Station) شب را سپری کنید.

گزینه‌های بسیار زیادی برای اقامت در محله تراسته‌وره (Trastevere) وجود دارند اما باید توجه داشت که شب‌ها در این محله ممکن است شلوغ و پر سروصدا باشد. اگر به دنبال گذراندن یک شب عاشقانه هستید، پس هتل‌های لوکس و تاریخی در منطقه ویا ونتو (Via Veneto) یا در نزدیکی راه‌پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps) را انتخاب کنید اما باید توجه داشته باشید که اقامت در این هتل‎ها ارزان نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان