طرز تهیه سالمون لیمویی پیشنهاد آشپزی لذیذ و فوق العاده

در این مقاله می توانید با طرز تهیه سالمون لیمویی که یکی از ماهی های خانگی خوشمزه است را مطالعه می کنید. این ماهی طعم فوق العاده ای داشته و از خواص غذایی بالایی برخوردار است.

طرز تهیه سالمون لیمویی پیشنهاد آشپزی لذیذ و فوق العاده

یکی از انواع ماهی های خوشمزه و پرطرفدار ماهی سالمون بوده که به دلیل طعم و مزه بسیار عالی خود طرفداران زیادی دارد. شما می توانید این ماهی را به شیوه های مختلفی طبخ کنید. در این بخش نیز طرز تهیه سالمون لیمویی که طعمی عالی تر و متفاوت دارد را مطالعه خواهید کرد.

برای تهیه انواع ماهی های خوشمزه با طعم و مزه بسیار عالی می توانید در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید علاوه بر آموزش سالمون لیمویی در این مطلب، در لینک با روش تهیه ماهی حسون و ماهی شوریده که از ماهی های محبوب هستند را مطالعه کنید.

طرز تهیه سالمون لیمویی

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • ماهی سالمون: یک کیلوگرم
  • فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
  • پودر سیر: یک قاشق چایخوری
  • سس مایونز: 1/3 فنجان
  • نمک: 1/2 قاشق چایخوری
  •  پودر پاپریکا: 1/8 قاشق چایخوری
  • شکر: 1/8 قاشق چایخوری
  • لیمو اسلایس شده: 2 عدد

طرز تهیه سالمون لیمویی عالی

طبخ این ماهی بسیار ساده بوده و شما می توانید به دو صورت آن را تهیه کنید. یکی از شیوه های راحت برای تهیه این ماهی قرار دادن در فر است. در صورتی که فر ندارید، می توانید از ماهیتابه برای پخت استفاده کنید. برای داشتن این ماهی باید، ابتدا آن را مزه دار نمایید.

دستور تهیه سالمون لیمویی

مقداری فلفل سیاه، شکر، پودر پاپریکا، پودر سیر را با یکدیگر ترکیب کنید. حالا مواد را به خوبی روی تمام سطح ماهی بمالید و ماساژ دهید تا به خرد ماهی برود. در مرحله بعدی از تهیه این ماهی خوشمزه باید مقداری مایونز روی آن بمالید. در نهایت نیز ورقه های اسلایس شده لیمو را روی آن قرار دهید.

این ماهی را باید در فر بگذارید. برای اینکه یک ماهی لطیف و نرم داشته باشید، باید روی ماهی را یک ورق آلومینیوم بگذارید. مدت زمان کافی برای پخت این ماهی لذیذ در فر 20 دقیقه بوده و دمای کافی نیز 350 دجره فارنهایت است. در مرحله آخر پخت نیز 3 تا 5 دقیقه ماهی را بدون فویل قرار دهید تا روی سطح ماهی مقداری گریل شود.

نحوه پخت سالمون لیمویی

این ماهی ارزش غذایی بالایی داشته و طبخ آن در خانه نیز می تواند، مواد مغذی را به خوبی در ماهی حفظ کند. در صورتی که می خواهید، این ماهی را در تابه سرخ کنید از تابه های رژیمی استفاده نمایید. این ماهی منبع کاملی از ویتامین d و امگا 3 است. در صورت دلخواه می توانید، شکر را در این ماهی حذف کنید.

طرز تهیه سالمون لیمویی فر بسیار ساده است و همانطور که اشاره شد، می توانید این ماهی را در تابه گریلی نیز تهیه کنید. در کنار این ماهی نیز می توانید لیموی تازه و سبزی سرو نمایید. این ماهی با نان یا برنج نیز سرو می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان