در سفر به سوئیس کجا بریم؟

شکلات، پنیر و ساعت از جمله اولین چیزهایی است که در مورد سوئیس به ذهن شما خطور می‌کند اما نباید فراموش کرد که این کشور برخی از بهترین و زیباترین مناظر طبیعی را درون خود جای داده است. سوئیس به لطف قرار گرفتن در میان کوهستان‌های آلپ، سرشار از مناطق دیدنی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

در سفر به سوئیس کجا بریم؟

شکلات، پنیر و ساعت از جمله اولین چیزهایی است که در مورد سوئیس به ذهن شما خطور می‌کند اما نباید فراموش کرد که این کشور برخی از بهترین و زیباترین مناظر طبیعی را درون خود جای داده است. سوئیس به لطف قرار گرفتن در میان کوهستان‌های آلپ، سرشار از مناطق دیدنی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. شهر اینترلاکن

Interlaken

InterlakenLausanne

اینترلاکن (Interlaken) قبلا به عنوان مرکز ساخت ساعت شناخته می‌شد اما امروزه بیشتر به یک تفرجگاه توریستی تبدیل شده است. از اوایل قرن نوزدهم میلادی، گردشگران بسیار زیادی به اینترلاکن می‌آیند تا از آب‌وهوای کوهستانی آن لذت ببرند و در آبگرم‌های درمانی آن شنا کنند. این شهر در بین دو دریاچه کوهستانی به نام تون (Thun) و برینز (Brienz) قرار گرفته و در نتیجه، با سفر به آنجا می‌توانید از انجام تفریحاتی همچون شنا، قایق‌سواری و همچنین دوچرخه‌سواری پیرامون دریاچه لذت ببرید. تماشای کوهستان‌های مشهور سوئیس نیز یکی از جاذبه‌های شهر اینترلاکن به شمار می‌رود.

9. شهر لوزان

Lausanne

Lausanne

شهر لوزان (Lausanne) درست در کنار سواحل دریاچه ژنو (Lake Geneva) قرار گرفته و از آنجا نیز می‌توان نمایی از آلپ سوئیس و همچنین آلپ فرانسه را شاهد بود. این شهر همانند دروازه‌ای به منطقه اسکی مهمی در همین نزدیکی عمل می‌کند و دو دانشگاه مهم سوئیس نیز در این شهر قرار دارند که آن را به شهری دانشجو پذیر تبدیل کرده‌اند. یکی از منطقه‌های مهم شهر، Cité نام دارد که به عنوان بخش قدیمی شهر شناخته می‌شود و در آنجا می‌توان معماری‌های قدیمی همچون قلعه‌ها و کلیساهای جامع را مشاهده کرد.

8. شهر ژنو

Geneva

Geneva

شهر ژنو (Geneva) محل تاثیرات بین‎‌‌المللی است و در آنجا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین مقر اروپایی سازمان ملل متحدد و بیش از 20 سازمان بین‌المللی دیگر مستقر هستند. ژنو به عنوان شهری سبز در بین مسافران و گردشگران بین‌المللی شهرت دارد و در حقیقت، 20 درصد از زمین‎‌های این شهر نیز به پارک‌ها و فضای سبز اختصاص یافته است تا این شهر به عنوان شهر پارک‌ها نیز شهرت پیدا کند. یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های این شهر نیز فواره بسیار بزرگ جت دو (Jet d’Eau) است.

7. شهر زوریخ

Zurich

Zurich

شهر زوریخ (Zurich) به عنوان بزرگترین شهر در سوئیس و همچنین مرکز مالی اروپا شناخته می‌شود. در کنار این شهر نیز دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد که در آنجا می‌توان به انجام فعالیت‌های مختلفی همچون دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، شنا و همچنین ساحل‌گردی مشغول شد و اوقات بسیار خوشی را سپری کرد. وجود کلیساهای تاریخی، موزه‌هایی در سطح جهانی و همچنین معماری‌های نوین و برجسته سبب شده تا شهر زوریخ برای همه افراد جذابیت داشته باشد. موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum) یکی از برترین جاهای دیدنی زوریخ به شمار می‌رود که حتما باید از آن دیدن کنید.

6. شهر زرمات

Zermatt

Zermatt

زرمات (Zermatt) شهری کوچک در سوئیس به شمار می‌رود که به دلیل نزدیکی به یکی از مرتفع‌ترین کوهستان‎‌های این کشور به نام ماترهورن (Matterhorn) در میان اسکی‌سواران و کوهنوردان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. وجود تله کابین در این کوهستان باعث شده تا اسکی‌سواران در زمستان و کوهنوردان در تابستان به راحتی به این کوه صعود کنند و بتوانند تجربه بسیار خوبی را پشت سر بگذرانند.

5. منطقه یونگفرا

Jungfrau Region

Jungfrau Region

منطقه یونگفرا (Jungfrau Region) یکی از بهترین جاها در سوئیس، چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان به شمار می‌رود. در سالیان دور، تنها افراد فوق حرفه‌ای به این کوهستان‌ها صعود می‌کردند اما امروزه به لطف خطوط راه‌آهن گسترده و همچنین راه‌های مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، همه افراد می‌توانند به این منطقه دسترسی داشته باشند. در این منطقه چهار شهر وجود دارد که شامل گریندلوالد (Grindelwald)، مورن (Murren)، لوتربرونن (Lauterbrunnen) و ونگن (Wengen) می‌شود و سه کوهستان برجسته ایگر (Eiger)، مونک (Mönch) و یونگفرا (Jungfrau) نیز در آنجا دیده می‌شوند.

4. شهر لوگانو

Lugano

Lugano

لوگانو (Lugano) به عنوان مونته کارلوی سوئیس شهرت پیدا کرده و دلیل آن نیز محبوبیت بسیار زیاد و رو افزایش این شهر در میان سلبریتی‌ها است. این شهر که قدمت آن به قرن نهم میلادی باز می‌گردد، در کنار دریاچه لوگانو قرار گرفته و مردمان آن نیز به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. زیبایی‌های طبیعی لوگانو و همچنین انواع تفریحات و فعالیت‌های مختلف سبب شدند تا این شهر به مقصد گردشگری بسیار عالی‌ای تبدیل شود. پیاده‌روی در مسیرهای مختلف، شنا در دریاچه، گشت و گذار در بخش قدیمی و تاریخی و همچنین بازدید از حومه بسیار زیبای شهر از جمله کارهایی است که در سفر به لوگانو می‌توانید انجام بدهید.

3. دریاچه ژنو

Lake Geneva

Lake Geneva

دریاچه ژنو به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های اروپا در مسیر رودخانه رون (Rhone) و در مرز بین فرانسه و سوئیس قرار دارد. جدای از شهر ژنو که در ساحل این دریاچه قرار گرفته، جاهای دیدنی بسیار زیبا و مختلفی در اطراف دریاچه ژنو وجود دارند که برخی از آن‌ها در سوئیس و برخی در کشور فرانسه واقع شده‌اند. برجسته‌ترین جاذبه دریاچه ژنو، شهرها و روستاهای ظریف و زیبایی هستند که در اطراف آن قرار گرفته‌اند و سرشار از جاهای دیدنی هستند.

2. شهر لوسرن

Lucerne

Lucerne

شهر لوسرن (Lucerne) در منطقه‌ای از سوئیس قرار گرفته که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. این شهر بیشتر برای پلی چوبی متعلق به قرن چهاردهم میلادی به نام پل چپل (Chapel Bridge) و همچنین برج واتر (Water Tower) شهرت دارد که جزو سوژه‌های عکاسی برتر در سوئیس هستند. یکی دیگر از بناهای بسیار مشهور در شهر لوسرن، سنگ نگاره شیر در حال مرگ (Dying Lion) است که درون صخره و به افتخار سربازان سوئیسی کشته شده در فرانسه در سال 1792 میلادی ساخته شده است.

1. شهر برن

Bern

Bern

برن (Bern) یک شهر قرون وسطایی بسیار زیبا و تماشایی است که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و تا قرن شانزدهم میلادی نیز جزوی از کنفدراسیون سوئیس نبوده است. با اینکه برن به عنوان بزرگترین شهر سوئیس شناخته نمی‌شود اما پایتخت این کشور به شمار می‌رود و مشهورترین جاذبه آن نیز یک برج ساعت باستانی به نام زیتگلوج (Zytglogge) است. از جمله دیگر جاهای دیدنی برجسته شهر برن نیز می‌توان به کلیسایی به سبک معماری گوتیک به نام مونستر (Munster) اشاره کرد در بخش قدیمی شهر قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان