طرز تهیه ۵ نوع اسموتی کیوی فوق العاده خوشمزه با طعم های مختلف

در این مطلب آموزش طرز تهیه اسموتی کیوی با چند روش مختلف را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم با کمک روش های ذکر شده بتوانید اسموتی خوش طعمی را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه 5 نوع اسموتی کیوی فوق العاده خوشمزه با طعم های مختلف

برای تهیه اسموتی کیوی می توانید از ترکیب کیوی با سایر میوه ها نظیر سیب و موز و … استفاده نمایید و اسموتی خوش طعم و سالمی را برای روزهای گرم سال در منزل تهیه نمایید. در ادامه با طرز تهیه اسموتی کیوی همراه ما شوید.

طرز تهیه اسموتی کیوی با 5 روش مختلف

اسموتی را می توانید در انواع طعم های مختلف نظیر اسموتی سیب و اسموتی موز و اسموتی کیوی و اسموتی پرتقال و … تهیه نمایید.

روش تهیه اسموتی کیوی

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

1. دستور تهیه اسموتی سیب و کیوی

اسموتی سیب و کیوی دارای طعمی بی نظیر و خوش طعم می باشد همچنین این نوع اسموتی دارای خواص بی نظیری بری سلامت بدن است. می باشد.

اسموتی سیب و کیوی

مواد لازم

  • خربزه خرد شده : دو پیمانه
  • سیب پوست کنده و خرد شده : یک عدد
  • کیوی خرد شده : یک عدد
  • شکر : دو تا سه قاشق سوپخوری
  • آبلیمو : یک قاشق سوپخوری
  • قطعات خرد شده یخ : یک پیمانه

طرز تهیه اسموتی کیوی

برای تهیه اسموتی کیوی ابتدا خربزه و کیوی و سیب و شکر و آبلیمو را درون مخلوط کند بریزید و سپس مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و درب مخلوط کن را باز نمایید و قطعات یخ خرد شده را به آن بیفزایید.

اسموتی سیب و کیوی

دوباره درب مخلوط کن را ببندید و اسموتی را هم بزنید تا یخ ها ریزتر گردند همچنین می توانید در صورت تمایل تکه های یخ را در زمان سرو نوشیدنی درون لیوان ها بیندازید.

اسموتی خوش طعم

2. دستور تهیه اسموتی کیوی و موز

کیوی و موز با یکدیگر ترکیب بی نظیر و خوش طعمی را تشکیل می دهند بنابراین بهتر است از ترکیب این دو میوه برای تهیه اسموتی استفاده نمایید.

اسموتی کیوی و موز

مواد لازم

  • کیوی رسیده : دو عدد
  • موز رسیده : یک عدد
  • شیر بادام یا ماست : 1/3 لیوان
  • عسل در صورت تمایل : نصف قاشق غذاخوری

روش تهیه اسموتی کیوی و موز

برای تهیه این نوع اسموتی ابتدا باید پوست موز و کیوی را بگیرید سپس این میوه ها را خرد نمایید و همه مواد را درون مخلوط کن بریزید و با سرعت زیاد آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید تا معجونی یکدست و غلیظ ایجاد شود.

اسموتی کیوی و موز

اسموتی را درون لیوان های مخصوص سرو بریزید در صورت تمایل می توانید در هنگام سرو چند تکه یخ نیز به اسموتی اضافه کنید و این نوشیدنی خوش طعم را با برش های موز و کیوی تزیین نمایید.

اسموتی موز و کیوی خوش طعم

3. دستور تهیه اسموتی کیوی و توت فرنگی

اسموتی کیوی و توت فرنگی دارای طعم و خواص بی نظیری است همچنین شما می توانید با نوشیدن این اسموتی در روزهای گرم تابستان احساس خوشایندی داشته باشید.

اسموتی کیوی خوش طعم

مواد لازم

  • موز یخ زده : یک عدد
  • توت فرنگی بزرگ : شش عدد
  • کیوی : یک عدد
  • ماست ساده : نصف پیمانه
  • مخلوط آب آناناس و آب پرتقال در صورت تمایل : 3/4 پیمانه

دستور تهیه اسموتی کیوی و توت فرنگی

برای تهیه این نوع اسموتی ابتدا موز و توت فرنگی و کیوی و ماست وانیلی و مخلوط آب آناناس و آب پرتقال را درون مخلوط کن بریزید و به کمک سرعت تند آن ها را هم بزنید تا نوشیدنی یکدستی را بدست آورید.

دستور تهیه اسموتی کیوی و توت فرنگی

در این مرحله از طرز تهیه اسموتی کیوی مخلوط نوشیدنی را درون لیوان بریزید سپس آن را به کمک برش های توت فرنگی تزیین نمایید. در صورت تمایل می توانید مقدار کیوی یا توت فرنگی را در دستور تهیه اسموتی افزایش یا کاهش دهید. اگر مقدار توت فرنگی را بیشتر کنید رنگ اسموتی صورتی می شود و اگر مقدار کیوی را بیشتر کنید رنگ اسموتی سبز تر می شود.

اسموتی کیوی و توت فرنگی

4. دستور تهیه اسموتی کیوی و گرانولا

این نوع اسموتی برای روزهای گرم سال مناسب می باشد و در دستور تهیه آن از ماست و بادام خاکی و گرانولا و کیوی و وانیل استفاده می شود.

روش تهیه اسموتی کیوی

مواد لازم 

  • گرانولا : یک پیمانه
  • ماست : 1/4 پیمانه
  • وانیل : 1/2 قاشق چایخوری
  • کیوی درشت و رسیده : دو عدد

روش تهیه اسموتی کیوی و گرانولا

برای تهیه این نوع اسموتی ابتدا بادام ها را درون ظرفی مناسب بریزید و روی آن ها مقداری آب جوش ریخته و اجازه دهید تا بادام ها به مدت یک ساعت خیس بخورند سپس آن ها را درون آبکش بریزید و پوست روی بادام ها را به خوبی بگیرید و دوباره بادام ها را درون ظرفی مناسب بریزید و روی آن ها یک پیمانه آب ریخته و اجازه دهید تا به مدت 8 تا 12 ساعت خیس بخورند.

دستور تهیه اسموتی کیوی و گرانولا

در این مرحله از طرز تهیه اسموتی کیوی ، بادام های خیس خورده را درون آبکش بریزید سپس آن ها را به همراه 4 پیمانه آب درون مخلوط کن بریزید و مواد را با یکدیگر میکس نمایید و درب مخلوط کن را باز نمایید و نصف وانیل را به مخلوط مواد اسموتی بیفزایید و دوباره مواد اسموتی را با یکدیگر ترکیب نمایید. درب مخلوط کن را دوباره باز کنید و صافی را روی ظرفی مناسب قرار دهید و پوره بادام را درون صافی بریزید و به کمک پشت قاشق پوره را فشار دهید تا شیره و عصاره بادام از صافی رد شود و درون ظرف بریزد.

روش تهیه اسموتی کیوی

پوست کیوی ها را بگیرید و نصف شیر بادام را به همراه کیوی و ماست و نصف گرانولا و باقی مانده وانیل درون مخلوط کن بریزید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند. در صورت تمایل می توانید مقداری عسل نیز به مخلوط مواد اسموتی بیفزایید.

اسموتی را درون لیوان های مناسب برای سرو بریزید و باقی مانده گرانولا را روی آن ها بریزید و روی اسموتی را به کمک برش کیوی تزیین کنید.

اسموتی کیوی

5. روش تهیه اسموتی کیوی با بستنی

اسموتی ها شباهت زیادی به میلک شیک دارند و این تفاوت که ای نوع نوشیدنی ها غلیظ تر می باشند و مواد تشکیل دهنده هر اسموتی سلیقه ای و به دلخواه می باشد، حال برای تهیه اسموتی مورد نظرتان می توانید از چند میوه مختلف استفاده کنید، در ادامه با روش دیگری از طرز تهیه اسموتی کیوی آشنا می شوید :

مواد لازم

  • کیوی پوست کنده و خرد شده/ یک عدد
  • بستنی وانیلی/ 3 اسکوپ
  • آبلیمو/ یک قاشق سوپ خوری
  • شکر/ 2 قاشق سوپ خوری
  • یخ خرد شده/ یک لیوان

نحوه تهیه اسموتی کیوی

روش تهیه اسموتی کیوی خوشمزه

در ابتدا باید کیوی را به همراه شکر و آبلیمو داخل دستگاه مخلوط کن یا غذا ساز برزید و تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و ترکیب یکدستی بدست آید.

سپس قطعات یخ های خرد شده را به همراه بستنی وانیلی به مخلوط قبلی اضافه کرده و هم بزنید به طوری که یخ ریز شود و قادر به رد شدن از داخل نی باشد.

اکنون اسموتی کیوی شما آماده شده و می توانید آن را داخل لیوان های مورد نظرتان بریزید و سرو کنید، برای تزئین اسموتی نیز می توانید از یک برش کیوی حلقه شده استفاده کرده و بعد به عنوان یک نوشیدنی خنک و خوشمزه نوش جان کنید.

خواص و فواید درمانی میوه کیوی

همانطور که می دانید این میوه سرشار از ویتامین C بوده و مصرف آن از بروز سرماخوردگی پیشگیری می کند.

ویتامین C موجود در کیوی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر می باشد.

قرار دادن کیوی در برنامه غذایی روزانه تان می تواند از بروز بیماری های قلبی و عروقی و نیز انواع سرطان ها تا حدی پیشگیری کند.

اسموتی کیوی

میوه کیوی سرشار از آنتی اکسیدان است.

این میوه همچنین دارای فیبر است و در نتیجه مصرف آن، یبوست را درمان کرده و مدر است.

در صورت داشتن مشکل بی خوابی می توانید یک ساعت قبل از خواب، دو عدد کیوی بخورید.

نکات طلایی برای تهیه اسموتی کیوی

1. برای تهیه این نوع اسموتی می توانید از ترکیب میوه های مختلف با کیوی استفاده نمایید.

2. توجه داشته باشید میوه هایی که انتخاب می کنید باید در کنار یکدیگر طعمی بی نظیر داشته باشند.

3. اگر تمایل دارید اسموتی را به صورت خنک سرو نمایید می توانید قبل از سرو چند تکه یخ درون لیوان ها بیندازید.

4. میوه هایی که برای تهیه اسموتی انتخاب می کنید با سالم باشند تا اسموتی خوش طعم تر شود.

5. نعناء باعث ایجاد طعم ایده آل اسموتی کیوی می شود بنابراین در صورت تمایل می توانید در هنگام میکس مواد مقداری نعناء نیز درون مخلوط کن بریزید.

دستور تهیه اسموتی کیوی

در این مطلب با طرز تهیه اسموتی کیوی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع نوشیدنی نهایت لذت را ببرید و بتوانید با توجه به روش های ذکر شده اسموتی خوش طعمی را در منزل تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان