طرز تهیه املت سوجوک وعده غذایی سبک و خوشمزه ترکیه ای

برای علاقمندان به آشپزی در این مطلب قصد داریم طرز تهیه املت سوجوک را آموزش دهیم. به راحتی و درزمان کوتاه می توانید این املت خوشمزه را تهیه و سرو نمایید.

طرز تهیه املت سوجوک وعده غذایی سبک و خوشمزه ترکیه ای

املت سوجوک یکی از املت های بسیار خوشمزه ترکی می باشد که بیشتر در کشور ترکیه تهیه می شود. اما به دلیل طعم و مزه خوبش امروزه بسیار ترند شده و به ذائقه ایرانی ها هم نزدیک است. اگر دوست دارید تا با طرز تهیه املت سوجوک خوشمزه آشنا شوید با ادامه این مطلب همراه ما باشید. این املت خیلی ساده و سریع آماده می شود و با نان تازه برای وعده صبحانه یا حتی یک شام سبک؛ می تواند گزینه عالی باشد.

املت یکی از غذاهای مناسب برای مواقعی است که تایم کافی جهت آشپزی ندارید. در میان انواع املت، امروز قصد داریم شما را با روش پخت املت سوجوک آشنا نماییم. ماده اصلی در این املت سوسیس سوجوک یا سوسیس ترکی می باشد که با طعم و عطر فوق العاده اش باعث می شود طعم املت سوجوک بسیار خوشمزه شود.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

شما هم می توانید این املت با اصالت ترکی را برای وعده صبحانه یا شام خود انتخاب نموده و در منزل آن را تهیه نمایید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر از دستور پخت املت روسی و املت لبنانی نیز بازدید نمایید.

مواد لازم

  • سوسیس سوجوک: 12 حلقه
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • گوجه گیلاسی: 2 پیمانه
  • کره: 30 گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه املت سوجوک با گوجه گیلاسی

برای تهیه این املت خوشمزه، که خیلی راحت و بدون دردسر آماده می شود تنها کافی است تابه ای را روی حرارت متوسط قرار بدهید و کره را به آن اضافه نموده تا ذوب شود. بعد از ذوب شدن کره، سوسیس ها را به آن اضافه نمایید. سپس سریعا گوجه گیلاسی ها را که قبلا از وسط دو نیم کرده اید به آن اضافه نمایید و مقداری نمک روی مواد بپاشید.

در ادامه سوجوک ها را زیر و رو نموده تا هر دو طرف سوسیس سوجوک مقداری تفت خورده و خوب سرخ شود و گوجه گیلاسی ها نیز نرم شوند. سپس حرارت را ملایم نموده و سوسیس ها را را از تابه خارج نموده و بین گوجه ها فضایی برای تخم مرغ ها ایجاد کنید. بعد تخم مرغ ها را به ترتیب درون تابه اضافه کرده و مقداری نمک بزنید.

اکنون سوسیس های سرخ شده را نیز اضافه کرده و فلفل روی مواد بپاشید و صبر کنید تا تخم مرغ ها با حرارت ملایم بپزند و به اصطلاح خودشون رو بگیرند. درب تابه را نبندید. بعد از چند دقیقه املت سوجوک خوشمزه شما آماده سرو خواهد بود. نوش جان

درباره اضافه کردن پیاز به املت سوجوک؛ اختلاف نظر های زیادی وجود داشت و برخی آشپزهای ترکی اصرار داشتند که این املت بدون پیاز تهیه شود. سرانجام در سال 2018 با نظر سنجی که توسط یک منتقد مواد غذایی صورت گرفت تا راه حلی برای این اختلاف نظر پیدا شود، با رای بیش از 51 درصد مردم به حضور پیاز در این املت، تصویب شد که می توان در املت سوجوک پیاز نیز استفاده کرد.

به این ترتیب در صورت تمایل می توانید به این املت پیاز هم اضافه نمایید. البته برخی قارچ و گوشت چرخ کرده نیز اضافه می کنند که این موضوع کاملا سلیقه ای و اختیاری است. اما در این مطلب سعی شد بهترین رسپی املت سوجوک در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان