ماهان شبکه ایرانیان

برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی برای دانش آموزان منطقه ۷

معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برپایی پایگاه های اوقات فراغت تابستانی دراین منطقه خبر داد و گفت: در نظر داریم با اجرای این طرح با بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان بر میزان مشارکت‌ پذیری و مشارکت‌جویی آنها بر شناخت توانمندی‌های فردی و بروز استعدادهای آنها کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد رضا غلامی گفت: اداره آموزش های شهروندی منطقه، با مشارکت و همکاری سایر ادارات معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه اقدام به تشکیل پایگاه های اوقات فراغت تابستانی در سطح این منطقه کرد.


وی افزود: پایگاه‌های اوقات فراغت در مدارس تقوی، بیت الهدی، فروغ علم، کرکه آبادی و ضیغمی تشکیل می شود و در این مدارس برنامه‌های اجرایی با رویکرد آموزشی، تبلیغی و تفریحی با عناوین مختلف برگزار می شود.


معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه تفریح از دیدگاه اسلام، انسان را از ملالت کارهای یکنواخت زندگی رهایی می‌بخشد، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های منطقه‌ای مانند مساجد، مدارس و سرای محلات، معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در نظر دارد در جهت هدفمند و هم‌افزا نمودن برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به پرورش خلاقیت، خودشکوفایی، رشد مهارت‌ها، تقویت اعتماد به نفس، تجربه شخصی و درونی احساس ارزشمند بودن در دانش آموزان بپردازد.


وی ادامه داد: طرح تبلیغی نسیم بهشت، برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی، اجرای نمایش های خیابانی ، برگزاری اردو، دوره های آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر، ارائه خدمات مشاوره روانشناسی به دانش آموزان و والدین، تهیه و توزیع اقلام آموزشی سلامت محور، ارائه تسهیلات و تخفیفات نیم بهاء تفریحی ورزشی ویژه دانش آموزان، برگزاری فعالیت های رقابتی، انفرادی و تیمی از جمله برنامه های متنوع در پایگاه های اوقات فراغت است.
به گفته معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری با هدف ایجاد روحیه نشاط در کودکان و نوجوانان و همچنین جلوگیری از استفاده بی رویه آنها از فضای مجازی در زمان فراغت نیز از دیگر برنامه های تابستانی در این منطقه است.


بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، وی تاکید کرد: این برنامه های آموزشی، گردشگری و تفریحی از تاریخ 10 تیرماه آغاز و تا 1 شهریور ماه سال جاری به صورت رایگان اجرا خواهد شد که علاقمندان می توانند جهت ثبت نام برای شرکت در این برنامه های تابستانی، به مدارس مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان