معرفی فیلم فانتزی Slumberland با بازی جیسون موموآ

فیلم اسلامبرلند (Slumberland) جدیدترین داستان فانتزی و کودکانه‌ای به شمار می‌رود که توسط سرویس آنلاین نتفلیکس مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم بر اساس کمیک استریپی به نام نموی کوچولو در اسلامبرلند (Little Nemo In Slumberland) از سال ۱۹۰۵ میلادی نوشته وینسور مک‌کی (Winsor McKay) ساخته شده است.

معرفی فیلم فانتزی Slumberland با بازی جیسون موموآ

فیلم اسلامبرلند (Slumberland) جدیدترین داستان فانتزی و کودکانه‌ای به شمار می‌رود که توسط سرویس آنلاین نتفلیکس مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم بر اساس کمیک استریپی به نام نموی کوچولو در اسلامبرلند (Little Nemo In Slumberland) از سال 1905 میلادی نوشته وینسور مک‌کی (Winsor McKay) ساخته شده است.

این فیلم سینمایی دومین اقتباس سینمایی از این داستان به شمار می‌رود و قبلا در سال 1989 میلادی انیمیشنی ژاپنی به نام نموی کوچولو: ماجراجویی در اسلامبرلند (Little Nemo: Adventures In Slumberland) بر اساس آن ساخته شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم لایو اکشن و فانتزی «اسلامبرلند» بپردازیم.

کارگردان و نویسنده فیلم Slumberland

فرانسیس لارنس (Francis Lawrence) که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های بازی گرسنگی (The Hunger Games) شناخته می‌شود، سکان کارگردانی فیلم «اسلامبرلند» را در دست دارد. فیلم‌نامه اقتباسی این اثر را نیز مایکل هندلمن (Michael Handelman) و دیوید گویون (David Guion) قلم زده‌اند که قبلا در فیلم شب در موزه: راز مقبره (Night at the Museum: Secret of the Tomb) با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

داستان فیلم Slumberland

شخصیت داستان اصلی، پسری جوان به نام نمو است که در این فیلم لایو اکشن، این شخصیت به دختری جوان به نام نِما تغییر پیدا کرده است. نام نِما خاستگاهی یونانی دارد که تقریبا ترجمه آن «هیچکس» می‌شود. از سوی دیگر، نام نمو مشابه نام کاراکتر اصلی فیلم بیست هزار فرسنگ زیر دریا (20,000 Leagues Under the Sea) و همچنین انیمیشن درجستجوی نمو (Finding Nemo) است.

در فیلم «اسلامبرلند»، نِما زمانی با پدر خودش زندگی می‌کرده که در آن زمان، داستانی جذاب در مورد شبی در سرزمین اسرارآمیز اسلامبرلند را برای او به هنگام خواب بازگو می‌کرده است. این سرزمین اسرارآمیز از رویاها و همچنین کابوس‌ها ساخته شده و مکانی است که در آنجا می‌توانید به همه آرزوهای خود دست پیدا کنید و هر اتفاقی در آن امکان‌پذیر است.

زمانی که پدرش از دنیا می‌رود، نِما نقشه‌ای مرموز را پیدا می‌کند که مسیر رسیدن به اسلامبرلند را نشان می‌دهد. زمانی که او در خواب فرو می‌رود، متوجه می‌شود که به این سرزمین جادویی منتقل شده است. در آنجا او با شخصی به نام فلیپ آشنا می‌شود که فردی دوست‌داشتنی و فضول است. آن‌ها با یکدیگر دوست می‌شوند و ماجراجویی‌های جذاب و مهیج را در این سرزمین همیشه در حال تغییر آغاز می‌کند. فلیپ به نِما کمک می‌کند تا او بتواند یک بار دیگر با پدر مرحومش ملاقات کند.

بازیگران فیلم Slumberland

مارلو بارکلی (Marlow Barkley) قرار است در فیلم «اسلامبرلند» نقش نِما را به تصویر بکشد. این فیلم، اولین تجربه بازیگری او در اثری سینمایی به شمار می‌رود. او قبلا در سریال Single Parents نقش‌آفرینی کرده و در سریال انیمیشنی آمفیبیا (Amphibia) دیزنی نیز سابقه صداپیشگی دارد. او علاوه بر فیلم «اسلامبرلند» اخیرا در فیلم سرزنده (Spirited) نیز نقش‌آفرینی کرده که برداشتی مدرن از رمان سرود کریسمس (A Christmas Carol) نوشته چارلز دیکنز (Charles Dickens) است و در سال 2022 میلادی روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد.

نقش شخصیت فلیپ در فیلم «اسلامبرلند» را جیسون موموآ (Jason Momoa) بازی می‌کند. موموآ بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال بسیار موفق و محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و همچنین فیلم‌های آکوامن (Aquaman) دی‌سی شناخته می‌شود.

لوکستون هندزپایکر (Luxton Handspiker) دیگر بازیگر فیلم «اسلامبرلند» به شمار می‌رود که نقش کاراکتر جدیدی به نام مت را بازی خواهد کرد. در تریلرهای منتشر شده برای فیلم، او در کنار شخصیت فلیپ و نِما دیده شده است. نقش پدر نِما را نیز کایل چندلر (Kyle Chandler) بازی می‌کند. این بازیگر بیشتر برای بازی در سریال دودمان (Bloodline)، فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) و فیلم شب بازی (Game Night) شناخته می‌شود.

کریس اوداود (Chris O’Dowd) و ایندیا دا بوفورت (India de Beaufort) نیز قرار است در فیلم «اسلامبرلند» نقش‌آفرینی کنند اما در حال حاضر نقش‌های آن مشخص نشده‌اند. تونیا کورنلیس (Tonya Cornelisse)، جمیلا راس (Jamillah Ross)،‌ وروچه اوپیا (Weruche Opia) و لزلی ادلام (Leslie Adlam) از جمله دیگر بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

تاریخ پخش فیلم Slumberland

فیلم «اسلامبرلند» با رده سنی PG ساخته شده و متناسب تمام اعضای خانواده است. این فیلم قرار است در تاریخ 18 نوامبر سال 2022 میلادی (جمعه 27 آبان 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شود. قبل از این اثر نیز می‌توانید به تماشای انیمیشن اصلی آن بنشینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان