بهترین زمان سفر به رم

بازدید از رم (Rome) که به عنوان شهر ابدی نیز شناخته می‌شود، در تمام فصول سال امکان‌پذیر است و نمی‌توان زمان بدی را برای سفر به این شهر معرفی کرد اما باید توجه داشت که ماه ژوئیه و اوت (تیر و مرداد) گرم‌ترین و مرطوب‌ترین ماه‌های سال هستند و دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) نیز ماه‌های سرد سال محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به رم

بازدید از رم (Rome) که به عنوان شهر ابدی نیز شناخته می‌شود، در تمام فصول سال امکان‌پذیر است و نمی‌توان زمان بدی را برای سفر به این شهر معرفی کرد اما باید توجه داشت که ماه ژوئیه و اوت (تیر و مرداد) گرم‌ترین و مرطوب‌ترین ماه‌های سال هستند و دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) نیز ماه‌های سرد سال محسوب می‌شوند.

به همین دلیل نیز بسیاری از افراد بر این باور هستند که بهترین زمان سال برای بازدید از شهر رم، از ماه سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) و همچنین آوریل تا مه (فروردین و اردیبهشت) است که کمترین تعداد گردشگران حضور دارند و روزها آفتابی و عصرها خنک و دلنشین هستند. با این حال، هر زمانی که به رم سفر کنید، می‌توانید از جاهای دیدنی آن لذت ببرید اما بهتر است قبل از سفر،‌ مسائلی همچون شلوغی، آب‌وهوا، رویدادهای خاص و همچنین هزینه سفر خود را در نظر بگیرد.

آب‌وهوا در شهر رم

رم آب‎‌وهوایی مدیترانه‌ای با زمستان‌هایی بارانی و خنک و تابستان‌هایی داغ و مرطوب دارد. دمای هوا در ماه ژوئیه و اوت به راحتی به حدود 32 درجه سلسیوس می‌رسند و رطوب هوا بسیار زیاد است. دمای هوا در بقیه سال نیز دلپذیر است و کمترین میزان دمای هوا به حدود 4 درجه سلسیوس می‌رسد. ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه به عنوان سردترین ماه‌های سال شناخته می‌شود که به ندرت میانگین دمای آن‌ها به منفی یک درجه سلسیوس می‌رسد. با اینکه بارش برف در رم بی‌سابقه نیست اما به ندرت برف‌ها روی یکدیگر انباشته می‌شوند. بارانی‌ترین ماه‌ها در شهر رم نیز اکتبر و نوامبر هستند.

اوج فصل گردشگری در رم

ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت به عنوان شلوغ‌ترین موقع سال در شهر روم از لحاظ میزان گردشگر به شمار می‌روند چراکه بسیاری از مردم برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود و همچنین به هنگام تعطیلی مدارس به شهر رم سفر می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید تا در این موقع از سال به شهر رم سفر کنید، بهتر است خودتان را برای جمعیت بسیار زیاد و همچنین صف‌های طولانی به هنگام بازدید از جاذبه‌های مشهور آماده کنید. در این موقع سال امکان بارش باران وجود دارد اما به ندرت رخ می‌دهد و همین نیز فصل تابستان را به زمان ایدئالی برای تماشای مناظر،‌ غذا خوردن و انجام تفریحات مختلف در فضای باز تبدیل می‌کند.

در کنار تابستان، فصل بهار و پاییز نیز زمان بسیار خوبی برای سفر به رم به شمار می‌روند و افراد زیادی هستند که این دو فصل را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. آب‌وهوای ماه مارس نسبت به ماه آوریل سرد‌تر است و در این موقع از سال، شهر رم رو به سمت گرم شدن می‎‌رود. هفته مقدس که در بین ماه مارس و آوریل قرار دارد نیز یکی دیگر از زمان‌های بسیار شلوغ در شهر رم به شمار می‌رود که دلیل آن، نزدیکی به واتیکان سیتی (Vatican City) است.

ماه اکتبر و نوامبر در فصل پاییز نیز با اینکه بارانی‌ترین زمان سال به شمار می‌روند اما همچنان زمان بسیار خوبی برای سفر به شهر رم به شمار می‌روند چراکه جمعیت کم گردشگران و همچنین هزینه‌های پایین هتل‌ها باعث می‌شود تا سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. فصل زمستان نیز برای کسانی که قصد دارند هزینه کمتری را برای اقامت صرف کنند و حوصله ایستادن در صف‌های طولانی برای بازدید از جاهای دیدنی رم را ندارند، می‌تواند زمان بسیار خوبی برای سفر باشد.

آب‌وهوا از ماه دسامبر تا فوریه نسبتا معتدل است و همین نیز به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه بسیار دلنشینی از زندگی روزمره در شهر رم داشته باشید اما حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، در فصل زمستان برخی معابر ممکن است لغزنده باشند و برخی از جاذبه‌های گردشگری ممکن است بسته یا اینکه ساعات بازدید از آن‌ها محدود باشد. پس حتما قبل از سفر این موارد را بررسی کنید.

بهترین زمان سفر به رم کدام است؟

بهترین زمان سفر به رم قبل و بعد از اوج فصل گردشگری است که شامل ماه سپتامبر تا نوامبر یا ماه آوریل و مه است. در این موقع از سال، آب‌وهوا معتدل و دلنشین است و جمعیت کمتری از گردشگران حضور دارند.

گرم‌ترین ماه در شهر رم کدام است؟

ماه ژوئیه و اوت به عنوان گرم‌ترین و مرطوب‌ترین ماه‌های سال در شهر رم به شمار می‌روند که در میانه ماه اوت، اوج دمای هوا را می‌توان مشاهده کرد.

بارانی‌ترین ماه در شهر رم کدام است؟

ماه اکتبر و نوامبر به عنوان بارانی‌ترین ماه‌های سال در شهر رم به شمار می‌روند و در ماه نوامبر نیز میانگین بارش باران سالیانه به حدود 3.7 اینچ می‌رسد. ماه ژوئیه نیز به عنوان خشک‌ترین ماه سال شناخته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان